"AY KARANLIK BULAMADIM YOLUMU"
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Üşüyordum, kollarımdaki jilet kesiklerine baktıkça kaybettiğim litrelerce kan aklıma geliyor, daha çok üşüyordum.
Muzaffer Akgün ile orospuluğumun 10.yılını kutlarken biraz derin kaçırmıştım bu sefer kesikleri. Pezevengim de konfetiler eşliğinde alıp beni kucağına doğru acil servis kapısına…
İlahi Fahriye dedim; sövme içten içe o adama. Pezevenk de olsa yıllar sonra ilk kez bir adam şefkat gösterdi sana.
Hala üşüyordum ama…
Yataktan kalkıp geçtim aynanın karşısına. Bakıp yıllanmış bir kaşarlıkla o aynaya; bu sefer de ölmedin kızım, biraz daha yaşamalı ve yeni adamlar tanımalı onlara belki de yeni hikayeler anlatmalısın…
Kar beyazı paltomu giyinip yürümek istedim sonra. Üşümek belki de daha çok üşümek…
Aynada son kez baktım kendime, paltomun kollarındaki kan lekelerine, sonra da bileklerimdeki derin kesiklere… Kuru temizlemeciye versem mi diye düşündüm paltoyu. Kan lekeleri çıkardı, peki ya geçmiş… Geçmişi de temizler miydi bir kuru temizlemeci inatçı lekeler gibi...
Amaaan dedim, vazgeçtim. Çıktım dışarı.
Taksim’in dar sokak aralarında yürürken, üzerine her gün binlerce kişinin tükürdüğü, onlarca kedinin köpeğin pislediği kaldırım taşlarının yerine koydum kendimi. Ne farkım vardı onlardan? Daha da çok üşüdüm şimdi…
Etrafıma bakındım, beni ısıtacak bir şeyler bulmalıydım. Derken bir tabela ilişti gözüme “ Başka geçmişlerin şık yaşantıları satılır ” yazıyordu üstünde. Düşündüm sonra; acaba benimkileri alıp yerine ne verebilir diye.
Girdim dükkandan içeri. Modernizme ayak uydurmuş bir eskici dükkanıydı burası. Eski 33’lükler, 45’likler, taş plaklar ,kelepir kitaplar , ahşap eşyalar ve korsan cd’ler…Gülümsedikçe altın iki dişi gözüken eskici ve mavi renkli bir palto…
Hemen çıkarttım üzerimdeki kanlı eskiyi ve denedim mavi renkli diğer paltoyu. İlk kez üşümediğimi hissettim başka bir yaşanmışlığın içindeyken.
Belli ki paltonun benden önceki sahibi hayatında hiç üşümemişti. Bileklerini de hiç kesmemişti o şarkının eşliğinde…
Aynada kendime bakarken eskici de çorabı kaçmış bacaklarıma bakıyordu…
Hatırı sayılır yeni son bir bedel ödedim eskiciye, satın almak için o paltoyu.
Başkasının sıcaklığı üzerime tam oturmuştu.
Tüm yaşanmışlıkları bıraktım çıkarken o dükkanda, daha şık bir yaşanmışlık kuşanarak sırtıma.
Sonra mı? Sonra hiç üşümedim...
Paltonun içinde bir kadın olduğunu fark ettim birkaç adım sonra. Bana hiç benzemiyordu ama o da çıplaktı.
Gülümsedi. Örtündük birbirimizin tüm çıplaklığını.
jir-fhrn
YORUMLAR
"Etrafıma bakındım, beni ısıtacak bir şeyler bulmalıydım. Derken bir tabela ilişti gözüme “ Başka geçmişlerin şık yaşantıları satılır ” yazıyordu üstünde. Düşündüm sonra; acaba benimkileri alıp yerine ne verebilir diye."
Ne kadar can alıcı bir cümle...yazı zaten can acıtıcı ...acıyan canı alan bulunur mu? ...Yazıya girerken önce bir şamar yer gibi oldum...onuncu yıl seramonisinde ...sonra şamar büyüdükçe büyüdü yüzümde... ne kadar akıcı ve güzeldi...selamlarımla sayın yazar
İbrahim ERZURUMLU tarafından 11/16/2011 2:39:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çooooooook güzeldi.
"Hemen çıkarttım üzerimdeki kanlı eskiyi ve denedim mavi renkli diğer paltoyu. İlk kez üşümediğimi hissettim başka bir yaşanmışlığın içindeyken." Bu cümle her şeyi anlatıyordu. Bir kitap dahi yazılabilir.
Böyle bir yaşamın içinden gelenin gözüyle ve bakış açısıyla yazmak kolay değildir. Tebrik ederim. Tadı damağımda kaldı.
Jir gnsk
offf!
tutuldum dediğim an susarım ben!
şimdi susmak isityorum içimdeki bütün cümleleri yazınızın her bir köşesine ekerek...
şiirleriniz kadar etkileyiciydi çalışmanız...
kesinlikle kutladım...
Jir gnsk
Bir öykünüzü de okumak isterim demiştim ya, tokat gibi patlatmışsınız, ne diyeyim!
Acil'e bir hasta gelmişti, elini cam kesmiş olan bir genç. İş kazası dediler. Saf saf düşünüyordum nasıl oldu diye. Sonra ortopedist geldi. "Cama yumruk mu attın sen" dedi gence. "evet" dedi çocuk. Bir baktım ki aslında çocuğun her yeri jilet izi ile dolu.
Gerçekten etkileyici bir yazı ellerinize sağlık.
Jir gnsk
Oldukça etkileyici bir yazıydı. Bana göre günün yazısı olmayı hakkeden bir yazı. Kutlarım.
selam ve saygılar.
İbrahim ERZURUMLU
sami biberoğulları
Tekrar kutlarım.
selamlar ve saygılar..