- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VAN'DA BEBEKLER ÜŞÜYOR
VAN’DA BEBEKLER ÜŞÜYOR
Van ilimiz ve çevresinde 23 Ekim 2011 günü ve sonrasında meydana gelen deprem ve artçı sarsıntılar neticesinde evleri tamamen yıkıldığı veya büyük çoğunluğu hasar gördüğü için çok sayıda insanımız barınaksız kaldı.
Deprem bölgesine ülkemiz ve dünyanın her yanından yardım eli uzanmaya devam ediyor. Devletler, özel ve resmi kurumlar ile halk tarafından çadırlar, battaniyeler, ısıtma gereçleri, giysiler, gıda paketleri, kurban etleri ve nakdi yardımlarla depremzedelere destek olunmaya çalışılıyor.
Ülkemizin çok yerinde olduğu gibi ilimizde de yardım kampanyaları devam ediyor. Karınca kadarınca kimin elinden ne geliyorsa yardımlaşma ve dayanışma örneği sergileniyor.
Başına gelen felaket neticesinde toplumumuzun bir bölümünün uğradığı müşkül duruma elbette kayıtsız kalınamazdı. İnsani yönümüz buna müsaade etmezdi zaten. Bu yönüyle insanlığa yaraşan tablo karşısında gerçekten iç huzuru yaşıyoruz.
Depremin yaşandığı bölge kış mevsiminin çetin geçtiği bir bölgemizdir. Devletimiz barınaksız kalan insanlara kalıcı konutlar yapmak için çalışmalara başlamıştır. Orada yaşanan çetin kış şartlarında çadırlarda ve konteynırlarda yaşamını sürdürmek durumunda kalan insanlarımızın kalıcı konutlara kavuşuncaya kadar tüm insani yardım ve desteklere rağmen kış mevsiminin ağır koşullarında yaşamaları çok zor olacaktır.
Bir kaç günlük bebeklerin sıfırın altında 15-20 derece soğukta çadır veya konteynırda yaşaması tasavvur dahi edilecek bir durum değildir. Kışın soğuğunda konutlarda ısınmak kolay olmazken, evsiz kalanlar çadırlarda veya konteynırlarda nasıl ısınacaklar?
Bu nedenle en azından kış mevsimi süresince imkânı elverenlerin bu insanları misafir etmeleri esaslı ve çok hayırlı bir iş olacaktır.
Hele tatil beldelerinde yazlığı olanların bu hayrı işlemeleri daha da iyi olacaktır. Kış mevsiminde sahipleri tarafından kullanılmadığı için boş kalan binlerce yazlık bu hayırlı iş için değerlendirilebilir. Yazlık sahiplerinin böyle bir insani duyarlılığı göstereceklerine inanıyorum. Veya devletimiz tarafından bu yazlıklar depremzedelerin geçici olarak barınmaları için kiralanabilir. Böyle bir hizmet organize edilmelidir.
Halit Açar
14 Eylül 2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.