Takipteyim
O değil de;
Dün akşam hasta ziyaretine gittim hastaneye. Hastanın durumu bir tarafa, ziyaretçiler insanı öldürür.
Nöbetçi hemşireye, hastamızın durumunun kötü olduğunu ve odanın sirke dönüştüğünü bişeyler yapmasını söyledim.
Ziyaret saati bitene kadar duruma müdahale edemeyeceğini ama sonrasında gelip uyarabileceğini söyledi ve öyle de yaptı.
Etkili oldu mu? tabii ki hayır...
O değil de;
Sonrasında aynı hemşirenin hastamıza serum takarken iğnenin arkasından bastırıp hastayı bağırtarak uyandırdığına tanık oldum. Hastanın canının yandığını söylediğimizde, ’iğnenin üstünden bastırmazsam serumu takamam’ dedi.
O değil de;
İstanbul ve İzmir’de aylarca hastanede kaldım. Hatta bahse konu olan hastanede ameliyat olmuştum.
Demem o ki;
Serum takmak/değiştirmek öyle birşey değil. İğne zaten elinizin üstünde takılı. İğnenin üstüne bastırarak serum takmanın iğne yapmanın mantığı ne!
Normalde bu işlemler yapılırken hissetmiyorsunuz bile. Kendimden biliyorum.
O değil de;
Aynı saçmalık bütün odadakiler için de uygulandı.
Hemşire çıktıktan sonra hastalar/hasta yakınları gündüzcü hemşirelerin ve diğer nöbetçi hemşirelerin yaptığı iğneleri hissetmediklerini söylediler.
O değil de;
Böyle durumlarda baş hemşire bilgilendirilmeli. Sonuç alınamadığında farklı şeyler yapılmalı.
O değil de;
Bilgi açısından;
Sağlık Bakanlığı’na hasta ya da hasta yakını internet üzerinde başvurup şikayetini billdirebilir.
sbu.saglik.gov.tr/sbhastahaklari/sikayet.aspx
Dilekçeniz işleme girdikten sonra şikayet sözkonusu olan hastaneye denetim yapılıyor.
Haklı bulunduğunuzda şikayet ettiğiniz kişi/kişiler cezalandırılıyor.
Ve size Sağlık Bakanlığından bir mektup geliyor.
’Şikayetiniz yerinde incelenip haklı bulunduğunuza hasta haklarının ihlal edildiğine... karar verilmiştir’ deniliyor.
O değil de;
Siz hakkınızda ısrarcıysanız bu sonuçla hastaneyi dava edebilirsiniz...
O değil de;
İyi bayramlar.
Bizim hastanın durumu mu?
Takipteyim...
YORUMLAR
Hanımefendi,öncelikle geçmiş olsun.
O değil de ; şikayet edenlerin hastalarına hastane ; AYNI İĞNECİ HEMŞİREYİ BU SEFER 7 NUMARALI İĞNEYLE gönderiyormuş. :))) Benden uyarması !
Güzel bir yazı ve uyarıydı adres için de tebrik teşekkür ve saygılar sunarım.
( Bu arada şiirinize gelen bir yorumcu elinizi kestiğinizden söz etmiş.Size de geçmiş olsun.)
Esma KAHRAMAN
hastayı ziyaret etmeye korkuyorum... kendimi kontrol edemeyebilirim...
:) ve teşekkür ediyorum. bu aralar biraz dağıldım galiba. bütün sakarlığım üstümde.
:) sevgilerimle.
Geçmiş olsun hastanıza ve size
İnsan hata yapar,ancak hatayı yapan özür dilemesini bilmeli
Bende yaşadım.Elimin üzerinden verilen serumun ucu öyle bir yerde idi ki,ucu bükülüp neredeyse dışarı çıkıyordu
Hemde özel hastanede
Elimin üzeri sim siyah oldu
Hemşireye laf anlamadım.Doktor taburcu etti de kurtuldum
Bunlar güzel Türkiyemin güzel insanları
Odeğilde.......
*******************************
Sivas-Muhlis Akarsu-TRT
***********************************
Bugün Dost Yaralanmış
Yine Gönlüm Hoş Değil
Her Yanı Parelenmiş
Yine Gönlüm Hoş Değil
Dost Hasretin Zor İmiş
Her Dem Ahuzar İmiş
Derd Adamı Yer İmiş
Yine Gönlüm Hoş Değil
Akarsu Gün Görsem De
Çok Sefalar Sürsem De
Bazı Bazı Gülsem De
Yine Gönlüm Hoş Değil
******************************Sabahat Akkirazdan gelsin bu da
Hastanıza acil şifalar
Sağlıcakla sayın yazarım
Esma KAHRAMAN
Allah ne hastaneye düşürsün ne de onları bizden uzak tutsun .ellerine düştün mü yandın .
Başka bir yazı yazmayı planlıyordum ama yoksa bi hastane anımı mı anlatsam..
Sizi kutluyorum , Yarın öbür gün bayram da benim haberim mi yok ..
İyi bayramlar o halde.. Sevgiller..
glenay tarafından 11/15/2011 10:17:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
:) teşekkür ediyorum Sayın Yazarım. iyi bayramlar.
:) Sizden korkulur, keşke yapı kontrolörü olsaymışınız. Sizinle çalışmaktan mutluluk duyardım. Siz hanımların hassas ve dikkatli dokunuşu gerek şu yaşlı dünyamız için. Hep beraber takipte olalım iyisimi.
Esma KAHRAMAN
:) zarif ziyaretine teşekkür ediyorm Sayın Yazarım. sevgiler.
Sağlıkçıların biraz fazlaca üstüne gidilmiyor mu sizce de? Kimse haksızlığa uğramasın tabii ki, kimseye yanlış ilaç, yanlış müdahale olmasın. Keşke hemşire hastayı önce uyandırıp sonra serumu değiştirseymiş bu da doğru tamam, ama... Yine de şikayete değecek bir durum olup olmadığını bir daha düşünün derim. Bu konuda sçylenecek çook şey var da neyse.
Selamlar
Esma KAHRAMAN
hemşirenin, hastayı uyandırmasında değil, parmağıyla iğnenin arkasına bastırıp hastanın/hastaların canını acıtmasında
sıkıntı hastanın canının acımasında değil, sıkıntı hastanın canının gereksiz acıtılmasında
:) söyleyecek şeylerini yazmanı öneririm, ki onlar da bilinsin... gerekn yapılsın...
sevgilerimle.
O değil de ; hayatta en zor yaptığım / yapamadığım şey hasta ziyaretidir.
Bu yüzden eleştirilirim hep.
O değil de ; ben lisede kızlarla konuşmaktan da çekinirdim ve '' kendini beğenmiş '' derlerdi bana.
Galiba hiç elele gezdiğim, karşılıklı oturup aşkımı anlattığım kız arkadaşım olmadı benim.
O değil de ; ne alâka şimdi, diyeceksiniz.
Haklısınız belki ama, hasta ziyareti derken zorlandığım başka şeyler de aklıma geliverdi işte...
Esma KAHRAMAN
demem o ki;
gitmek lazım zor günlerinde sevdiklerimizin yanında olmak lazım.
:) sevgiler.
Fikret TEZEL
O değil de,
Ben çok konuştum galiba !
Esma KAHRAMAN
zor işler be...
est. paylaşımıza teşekkürler. sevgilerimle.
Esma KAHRAMAN
hastaneye girmeyi onlar unutmasın da...
:) iyi bayramlar Sayın Yazarım.
Hastanıza Allahtan rahmet...Kederli ailesine başsağlığı....Çok özür dilerim. O kadar çok alıştık ki bunu yazmaya. Otomatiğe bağladık sanırım. Kusura bakma. Allah hastanıza acil şifalar verir inşallah.
Esma KAHRAMAN
teşekkür ediyorum. sevgiler.
geçmiş olsun öncelikle,acil şifalar,ve sonra acil kısmından şevkat özen ve ihtimam ve biraz saygı ve biraz insaniyet ve ...ve bilmiyorum işte daha ne...hastahanelerin hastaların gerekli teftişlerin hukuki süreçlerin ne olduğu belli ülkemizde...ama ne çare..:(
Esma KAHRAMAN
teşekkürler. sevgilerimle.
yerinde bir yazı, toplum olarak bilinçlenmeliyiz...
haklarımızın neler olduğunu bilmezsek var olan duruma kanaat edersek hep yanlış yapılmasına müsade ederiz ki; konu sağlıksa üzerimize düşen görevden fazlasını yapmalıyız.
artık mazide kaldı ben devlet memuruyum bana bişey olmaz gibi söylemler...
kimsenin yaptığı yanına kar kalmıyor artık..
teşekkürler sevgili esma...
sevgimle.
Zeynep ERENLER tarafından 11/15/2011 12:04:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
.....Hasta yakınınıza acil şifalar diliyorum. Umarım
kısa zamanda sağlığına kavuşur.
.....O deği de, duyarlı ve sorumluluk duygusu dolu yüreğinizi ve
yazan kaleminizi kutluyorum.
...Mutlu yarınlar.
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.