TERLİNK ÇORBASI
Uzun bekleyişten sonra, nihâyet sıra kendisine gelmişti. Ayakta durmanın yorgunluğuna moral bozukluğu da eklenince, beyazlara bürünmüş adamın karşısına öylece yığılıp kaldı.
-amca...
- Buyur evladım derdin nedir?
- bana bir muska yapar mısın büyücü bey amca?
- piştt, bak bir daha bana öyle dersen kovarım seni. Ben sadece sizin gibilerin derdine çare olmaya çalışıyor ve küçük hediyelik dualar yazıyorum. Ne büyücü amcasıymış o öyle, hayret bir şey.
- tamam amca, söz bir daha demem... Dersem de duacı amca derim... Amca kocam beni aldatıyor. Bana böyle küçük bir dua yapsan diyorum.
- nerden anladın seni aldattığını?
- kocam tır şoförü. Geçenlerde Fransa’ya gitti, döndüğü zaman çamaşırlarının arasında sarışın bir kadınla çekilmiş fotoğrafını buldum. Riva isimli bir kadın büyücü bey amca, pardon, duacı bey amca. Fotoğrafta Eyfel kulesi görünüyordu, benim koca Riva’ ya öyle bi sarılmıştı ki, kule bile arkalarında küçük kalmıştı.
- dur hele kız, ağlamadan anlat ki, ne dediğin anlaşılsın.
- bir lokantada terlink soup isminde bir çorba içmişler.
- nerden anladın?
- resmin arkasına yazmış büyüc…duacı bey amca. Utanmaz adam benim koca. Nasılsa Riva Türkçe bilmiyor ya, resmin arkasına harcadığı paraları yazıp durmuş.
Terlink çorbasından ben iki kase içtim, Riva bir kase içti, ben beş dilim ekmek yedim, Riva hiç ekmek yemedi ama o üç bardak meyve suyu içti, ben iki bardak su içtim.
- yuh. O kadar meyve suyu içilir mi yahu? Bari iki bardakla meyve suyuyla idare etseymiş.
- e gâvur karısı be amca, benim kocamın parasına acıyacak hali yok ya. İçer tabi, ben olsam su içerdim.
- haklısın kızım, senin evinin huzur ve mutluluğunu düşünmem lâzım. Yaklaş bakalım, beni çok iyi dinle, şimdi sana dediklerimi iyice aklına sok ve eve gidince dikkâtle uygula. Tamam mı ?
- yapmam mı hiç, hele bi gün doğsun, Allahıma ilk işim dediklerini yapmak olacak duacı bey amca.
- bak şimdi, mest-lastik bilir misin ?
- aa bilmem mi hiç, kayınvaldemlerde bi çift var.Rahmetli kaynatamın mest-lastikleri, ayy ne iyi adamdı ya, yirmi yıl çıkartmamış ayacıklarından. Aniden öbür tarafa gidiverdi zavallı. Kaynanama da kala kala, sadece mest-lastikleri kaldı. E seviyordu valla adamı demekki, kenarları dantel bir kılıfın içine koyup oturma odasının baş köşesine oturttu. Her bayram iç geçirip, okşar lastikleri.
- boşver kızım, bize ne kaynatanla, kaynananın sevdasından. Bana şimdi o lastikler lazım, yarın o lastiklerle beraber yirmi tane karıncayı al ve buraya gel. Tamam mı ?
- tamam da... ne yapıcaz duacı bey amca ?
- hiç kızım, terlink çorbası...
devamı -----> var :)
öyküsatıcısı2011Davidoff
YORUMLAR
Sizin ailede tiyatro da vardı değil mi?
Mükemmelsin. Yaşattın bu öyküyü ve o anı...
Sevgiler.
Aynur Engindeniz
Maşallah.
Şimdi bu çorbaya o kızıl biberleri de katacak mıyız Deyvim?
Sanırım ateşte közlenince acısı daha beter oluyor. Sonra da o amcaya yedirelim, bilir-bilmez her işe el atmasın.
...
Çok güzel yerde kesmişsin, heyecan dorukta.:)
Davidoff
kusura bakmasınlar dedi :(
SEVGİMLE KALİM.
Kalimera.
...
sevgimle canım benim.
Terlink çorbası yerine> mestli dantel çorbası olsa daha iyimiş sanısam...:)
Hem karıncalara kıymayın ama ya :(
Davidoff
Fransız çorbasına uygun bir çorba hazırlamaya çalışıyor,
Fransızların suçu, dantelle-élastique la soup diye bir çorba ismi yapsalardı,
onun ne günahı var :)
TEŞEKKÜR EDERİM SULTAN.
Yine müthişsin gülmekden öldüm dünyada ne amcalar varmış bu işlediğiniz konu toplumun kanayan yaralarından bazı amcalar bazı şeyleri istimsar ederek insanları kullanıyorlar
malesef memleketimin insanlarının en zayıf noktaları bu konular.
Emeğinize sağlık devamını heyecanla bekliyorum.
SEVGİYLE KALIN..
(:
sevgili Aysunun yorumuna çok çook güldüm
sadece tebessüm konduruyorum güzeldaş
çok sevgimle...
Davidoff
ayva mevsimi de geldi, yanarız valla.
Mehtap Yıldız
iyiki varsınız
hala gülümsüyorum
ve iyiki bu sevgimiz var...
hihiihhiii vay amcaya bak kalbi fesat
karşısındakine diyor ki sen de aynısını yap çorba içerek
vay deyyus :))
Davidoff
Bu amca iyi amca, iyilik olsun diye uğraşıyor.
Hem bak onun sayesinde Fransız çorbasının benzer bir versiyonunu da öğrenmiş olacağız.
deyyus deme kıs yazık amcaya :(
lacivertiğnedenlik
ne yapayım öyle kendilerinden geçiyorlardı kı gelip oturuyorlardı kucağıma
yuh..
lacivertiğnedenlik
Davidoff
" ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol."
Ülviye Yaldızlıı
Ah o terlik çorbasından kaç kadın içmiştir kim bilir... neşter atacak yerleri o kadar ustaca bulup işliyorsunki gülümserken bir yanım diğer yanım ağlıyor, mütemadiyen meyve suyu yerine su içen kadınlara. tam sana yakışan bir konu, tam sana yakışan bir uslup...
Kutluyorum, devamını sabırsızlıkla bekliyorum.
Davidoff
Msj.lar geliyor içinde başka ne olacak diye, ben nereden bileyim ki.
Siz bu akşam çorbalarınızı için, bitirin... iş garanti olsun :)
SEVGİMLE Buket can.
buket cihan temür
sevgili davidoff.....kaleminin kaviliğini çok iyi biliyorum... bana dedin ama sen yazılarında süprizleri daha ustaca yapıyorsun...bu sitede birebir tanışmak istediğim kişilerdensiniz...oldumu şimdi tam yerinde kesmen...bekliyoruz...saygılar
Davidoff
Azıcık merak iyidir komutanım.
Güzel yorumlarınız için TEŞEKKÜR EDERİM.
Saygılar benden.
Angie
Diyaloglardaki aksanlara bayıldım. :)
Üçüncü insan yapıyorsun onların yanında okuru. O kadar canlı.
AYSE 09
yaa bende yeni diziye başladım bakarmısın kırmizi güller