- 3335 Okunma
- 38 Yorum
- 0 Beğeni
TEREYAĞINDA ÜÇ YUMURTA
Bakır sahana yeteri kadar tereyağını koyup, iyice erittikten sonra kırılan üç yumurtanın yavaş, yavaş pişerken çıkardığı, koku ve görüntüsüyle bir hoş olur, tırım, tırım kıvranan midenize az kaldı. Bekle dersiniz.
Fırından yeni çıkmış piş gel bir ekmeğin, lokmalarının geleceğini mideye müjdelerken, yumurta beyazının tam piştiğini görür. Sarısının kayısı tabir ettiğimiz şekli oluşurken, alımlı, alımlı süzülüşü, bir yosmanın erkeği baştan çıkaran cilveleri gibidir. Bu durumda, avallaşan kişinin görüntüsünü yaşarsınız.
İrili ufaklı balonlar şişirerek sahanda pişen yumurtalar, aşüfteliğini ön plana çıkarır. Kışkırtıcı haliyle kolları açık davetkâr bakışlarını sunar. Gözlerini kırparak, ben hazırım der. Bu tada ekmeği banarken ağzınızdaki lokmanın aroması ile büyülenir. Mest olursunuz.
Çiğnerken tarifi mümkün olmayan hazzı yaşar, yutarken lokmaları git, gide daha da büyütürsünüz. Ümükten kursağa doğru akan bu tat, yavaş, yavaş, aşağı inerken peş peşe devam eden bu olgu sayesinde büyük mutluluk yaşarsınız.
Şu an siz rahat, mideniz rahat, doymanın uç noktasında vuslata ermişsinizdir. Sevimsiz olan tek şey masada bulaşıklar
Ve dökülmüş ekmek kırıntılarıdır.
Sivas ta mevsim kış, ilkokul beşinci sınıftayım. Boyumuzun uzun olmasından dolayı, müdürümüz, benim gibi on beş kişiyi seçmiş. Başımıza bir öğretmeni görevlendirip:
“ Bu gün teşhir var oraya gideceksiniz” demişti.
Herhalde o zamanki eğitim anlayışının görsel bölümüydü.
Sivas’ın hükümet meydanında toplanan binlerce kişi, hepimizi şaşırtmıştı. Toplu olarak, merakla kalabalığın seyrettiği yere gelince hepimiz donduk. Kaldık.
Aman Allahım; Darağacında asılı bir kadın cesedi duruyordu. Önünde ve arkasında bir kartona büyük harflerle yazılı olan suçu boynuna asılmıştı.
Gözleri ve dili, dışarı fırlamış, yüzü sapsarı kesilmiş, tam karşımızda duruyordu. Korkmuş dilimiz damağımız kurumuştu.
Üzerindeki levhada yazılanları okurken heyecandan tir, tir titriyorduk.
Suçu: Aşığıyla bir olup eşini öldürmüş. Gece uyurken bir tava kızgın tereyağını kocasının ağzına döktüğü yazılıydı.
Aradan çok uzun yıllar geçti. Şimdi altmış üç yaşındayım.
Kadının korkunç görüntüsü gözlerimin önündeydi. Bu gösteri çocuksu beynimin derin kıvrımlarındaki yerini alırken ileriki yıllarda, ne müruru zamana uğrayacak. Nede tozlu rafların çevrelendiği arşivlerde unutulmaya bırakılacaktı. Bu imgenin silintisi de yoktu.
Yıllar, yılları kovalarken o korkunç imaj, bozulmadan renklerinin tüm canlılığı ile fotoğraf makinesindeki flaş gibi beynimde patlayıp duracaktı.
Sevdiğim tereyağlı yemek çeşitlerinde; örneğin mantı, pirinç ve bulgur pilavı birde, çok sevilip yapılan tereyağında yumurtaları yerken, bu eşsiz aromanın öldürücü boyutu hemen gözlerimin önüne gelir. İrkilirim.
Bir tava dolusu kızgın tereyağı uyurken ağzınıza dökülüyor.
İlk duyulan tadımı? Acısımı? Bu soruma hiçbir zaman kesin cevap bulamadım. Bulacağımı da zannetmiyorum.
YORUMLAR
Muhteşem bir anlatımdı yumurtanın pişmesi...Sanki pişerken görmüş gibi oldum..Acının hissedildiği yerde tad alınmıyor maalesef bunu yemeğin pişip pişmediğine bakarken denemiş tim istemeyerek de olsa...Uzun süre yediğim şeylerden hiç tat alamamıştım...Feci bir ölüm şekli olmalı...İdam da feci bir ölüm ama...Ama daha da fecisi teşhire çocukların da götürülmesi...Saygılar efendim....
Sinoptan Merhaba tatlı abime yazına bayıldım önce tereyağda yumurtayı görünce canım çekti yaf bu saattede yenirmi dedim ama birde yazınızın sonlarına gelince içim cız etti eyvah dedimya bence acısı olur tabiki ağzımıza dökseler kızgın tereyağını yandım derim benim üzerimede kazaylan kaynar etsuyu dökülmüştü şok geçirdim tereyağlıda dökseler herhalde ne olurum bilemem yazıkya demek böyle bayanda varmış işte hayatın acı gerçekleri canım abiciğim yüreğine kalemine sağlık seni çok seviyorum tonton abicim benim sevgim ve saygımla yengeme sevgi ve saygılar
Merhaba üstadım gecenin sabaha göz kırptığı şu saatlerde günlerdir yapmak istediğim sayfa ziyaretiniz nasip oldu.başlarda o güzel görüntüyü seyrederken vallahi düşündüm bu güzel görüntüyü uygulasam mı diye,neler bekliyordum yazının sonlarına doğru inerken? ama melesef umduğumla karşılaşmadım ve içim bir hoş oldu,bir yerde bu acı tabloyu size izletenkeri kınadım ,diğer yandan her ne kadar bu kötü olayı yapmış olsada bir kadının bu şekilde cezalarılmasına şaştım,velhasıl tereyağında yumurda özlemim kursağımda kaldı ve bende artık siz gibi ne zaman yumurta yapsam bu yazınızı hatırlayacağım.duygularınıza duyglu yüreğinize kaleminize sağlık.kaleminiz kavi başarıarınız bitimsiz olsun selam saygımla.
Yazının başını okurken yemek saatinde açlığımı bu güzel tarifle yatıştırayım derken ilerledikçe iştahım gitti .Anlatılan olay sür realist bir boyuttaydı .Ben okur olarak bu kadar etkilendiysem bunu görüp yaşayan size hak vermemek elde değil .
Ama öyle bir olay ki yaşanan .Al birini vur ötekine ....Evet bir insanı öldüren kim olursa olsun cezasını en ağır şekilde çekmeli .Ama bunun böylesine vahşice teşhir edilmesi de bir o kadar iğrenç olmuş .Kadının idamı o günkü yasalarla gayet doğal .Ama böylesine teşhiri ,hukuk devletinde değil ,şeriat hukukunda olur ancak .İşte bu yönüne katılmıyorum ....
selam ve saygılarımla
insanın hafızasına kazınan bazı olayların, başka bir takım olaylarla içselleşmesi her insanın fıtratında vardır..bende ne zaman yanan odun dumanına şahit olsam, o koku bana hep dağda asker olduğum günleri hatırlatır..ama sizin birbirine bağladığınız olay hatırlanacak cinsten değil..keşke gözlerimizi hep güzel anılar süslese..hayallerimiz hep bu güzel manzaraların varlığı ile neşve bulsa..insanlar şahit olduğu olaylar karşısında düşünce ve hayal dünyasına sahip oluyorlar.o yaşta böyle bir manzaraya şahit olmanız gerçekten çook vahim..keşke bu manzaraya ilk şahit olan kimse sizi oradan uzaklaştırmış ve bu olayı yaşamanıza engel olsaydı..neyse..ben önce yine gözyaşlarıma hakim olamam diye korkuyordum..bu sefer ağlatamadınız beni:)..ama şu bir gerçek ki kanaati acizanemce siz anılarınızı bir kitapta toplayın..gelecek nesilllere bu teçrübelerin çok faydalı olacağına eminim..insanlar başkalarının teçrübelerinden her zaman yol haritalarını belirlemişlerdir..ben sizin bazı hatıralarınızı yeri geldikçe " emekli bir abimizin başında geçen olay " şeklinde aktarıyorum..ve benim için tam da taşı gediğine koyma durumu hasıl oluyor..hakikatten sizin anılarınız çok derin mevzuları kapsıyor ve biz yolunu tayin edemeyenlere ışık olup düşünce sistemimizi şekillendiriyor..sevgili KOMUTAN ım..ellerinizden öperim..saygılarımla..sağlıcakla kalınız...
Kadını getirip çizdin gözlerimin önüne Tacettin Abi. Artık seninle birlikte biz de tereyağını her gördüğümüzde o kadını anımsayacağız.
O değil de, cesetlerin teşhir edilmesi hangi açıdan bakarsanız bakın ilkel ve korkunç bir şey. Hem günah, hem insan haklarına aykırı. Tabi kanunlarımıza göre ölen insan insanlıktan da atılmıyorsa...
Geç tebriklerimi kabul et lütfen. Eşine de şifalar diliyorum Allahtan. Sana sabır ve kuvvet. Sevgiler saygılar çok çok.
Öncelikle çok özür diliyorum hocam.İnanın gelecektim bir an aklımdan çıkmış nasıl oldu anlamıyorum .Korkunç bir iş yoğunlu yaşıyorum.Anlatamam size.Yavaştan ayzaymırda mı başladı ne inanın unutmuşum.Bağışlayın.
İştah artırıcı etkileyici bir resim ve girişten sonra gelen çağrıştırdığı dehşetli gerçek yaşanmışlık öyküsü deyimi yerindeyse tüylerimi ürpertti.Çocuk gözüyle düşündüm...nasıl kazınmış beyninize o görüntü Allahım korkunç birşey.Öğretmeninizin sizi götürmesine de çok şaşırtım.Nasıl olur böyle bir şey. ? Nasıl bir anlayıştır.Nasıl bir medet umuştur ? Anlaşılır gibi değil.
Her zaman ki gibi beğeniyle, bir sonraki satırda ne olacak acaba merakıyla okuduğum değerli eserinizi yürekten kutlarım.Selam ve en derin hürmetlerimle.
cansın ablam offf valla karnim acıktı inan bak:)))))) helede o tavada yumurtalrı görüpte kim acıkmazki de bakem ama anlattığın olay can sıkıntısı o yağ dökülen kişi ne yaptı acaba dedim ben kendimce kesin hak etmiştir ama yinede iyi değil tabiki bunlar çare değil bırak gtsin ne kendinide dar ağacına astırısın be kadınablam bende küçükken asılan 3 adam görmüştüm dediğin gibi hala aklıma geldikce aynı vaziyette hatırlarım hiçbenliğimden silemediğim bir görüntü idi her daim çok güzel yazıları gelir ve bende beyenerek okurum ve devamınıda beklerim :) sevgi çiçekleri bıraktım sayfana canım kardeşim eşinede sozsuz sevgiler
Vallahi komutanım, şimdiye kadar okuduğum hiç bir anına benzemiyor bu. Keşke paylaşmasaydın demekten kendimi alamadım. O çok sevdiği tereyağında yumurtayı ben nasıl yerim şimdi. Olayı öyle güzel örüp anlatmışsın ki, dili dışarıda kadın gözümün önünde, ya kocası? Onu hiç demeyem sen demişsin ya yeter:( Acıklı bir anı, hele ki böyle bir anı çocuklukta yaşanırsa belekte ne yaralar açar kim bilir?
Tebrikler komutanım, saygılar...
sEVGİLİ DOST: çOK DEĞİŞİK DUYGULAR YAŞATTIN. ESKİ USTALAR BİLE KISKANACAK YAZINI. KUTLADIM.
MUHTEREM EŞİNİZE DE ALLAHTAN ACİL ŞİFALAR DİLERİM.
BEN DE ZAMAN YOKSULUYM SİZİN GİBİ. SİTEDEKİ KARDEŞLERİMİ DE YAZMAYI DA ÇOK ÖZLEDİM.
BU NEDENLE SENİ ANLIYORUM.
SEVGİ VE SELAMLAR.
sevgili dostum; ne harika bir insansın.önce gülümsetip sonra düşündürüyorsun.kendi sitemizde güncel olayları hicveden güzel şirlerini zaten büyük bir zevkle okuyordum.katılmama vesile olduğun bu güzel sitede ve burada yazan güzel insanlarla yazılarını takip etmek ve paylaşmaksa dahada güzel..kaleminde yüreğinde hiç susmasın.1966-2011
Sevgili Taco , Tereyağında Üç Yumurta diye başlayan yazını okurken önce oooohhh ...dedim,kaysı kıvamlı yumurta en sevdiğim, yerken tadını taaa içimde hissettiğim, en yavaş , içime sindire sindire yediğim bir yemek olduğunu hatırladım.
Yazının devamında ise çocukluğumuzda nefretle seyrettiğimiz bu korkunç olayları hatırlayınca içim burkuldu .ne olursa olsun insan bu şekilde cezalandırılmamalıdır.
Seni kutluyorum ,güzel bir giriş , ardından hüzün düşündüren akıcı bir yazın.....Muhteşemsin yazılarına ; ara verdiğin yazılarına, tüm hızınla devamını istiyor, bekliyorum. seni seviyorum.......
Yumurta yumurta olalı böyle bir tarifi olmamıştır:)
Ben dayanamadım ve kalkıp o en heyecan verici yerinde tereyağlı yumurta pişirip afiyekle yedim. İyi ki yemişim...
Geri kalan yazının akabinde bunu yapmam güç olacaktı.
İnsanların yüreği ve aklı aynı anda çalışmadığı zaman bir çok hatalar yaparlar.Hata hatayı getirir.Tıpsı senin anlattığın gibi abicim
Kadın yasak aşk yaşıyormuş, evliyken bu bir suç.
İkincisi kocasına kinlenecek kadar gözü bir şeyi görmediği için yağ hemde tereyağı kızdırıp dökmek nerden aklına gelmiş.Be salak kadın bari fare zehri ver, değil mi ama? Tövbe est...
He bir de kadına bunu yapan her kimse eline sağlık diyemeyeceğim.Bu en büyük suç.
Rabbim kimseyi şaşırtmasın... Amin
Değerli yazarım, harika bir girişti okudum güldüm çok..:)) başlangıç muhteşem bişey demiyorum sadece bu sahanda yumurta beylere özelmide bir yosmanın baştan çıkarıcılığı edasıyla mideleri sabırsızlandırıyor. Yok mu biz hanfendilere ikram. eğer var ise bende bu sahanda tereyağlı yumurtanın baştan çıkarıcı ve iştah açıcı betimlemesine bir delikanlı edası eklenmesini istiyorum....:)))
**************
**************
Sonuç ise bir o kadar ürpertti yüreğimi...
Aklım biraz durakladı, adam ağzı açık mı uyurmuş ki?.. uy uy ne olursa olsun ben o güzelim tereyağının cızırtısı ve kokusundan vaz geçmem. Ama sizinde yıllardır o görüntüyle bağdaşmayacak olan lezzet ve tat dan vaz geçmediğinize sevindim.. Hürmetlerimle efendim.
Tacettin Bey ; gördüğünüz ve hafızanıza kazınan o kötü görüntü için ; günümüzde '' iyi yapmışlar, keşke bu gün de böyle cezalar uygulansa '' diyeceklerin sayısının oldukça fazla olduğunu biliyor musunuz ?
Hiç de ilerlediğimiz sayılamaz bazı konularda. Toplum hızla o günkü zihniyete doğru sürüklenmekte. Belki yıllar sonra sizin gördüklerinizin bir çoğu diğer çocukların da hafızalarına kazınabilir.
Sizin anlayacağınız Tereyağlı Yumurta'nın geleceği de pek parlak değil yani (:
değerli yazınızı okudum beğendim..harika tek eksik sonu baglanırken eksik konpozisyonla bağlanmış ..yinede mükemmel tam not diyorum..
ben mesleğim itibarı ile yumurtanın aşağı yukaru her çeşidini bilirim...
yumurtanın her çeşidi oluyor görüyoruzki ölümünde çok çeşitleri varmış...hele sıcak ya yağ ile çok feci
Allah kimseye tattırmasın...Bu değerli çalışmanızı yaşınız hayli bizlerden büyük olmasına rağmen ne zahmetle hazırlayıp bizlere sunmanız ne büyük fedakarlıktır..bu güzel fedakarlığa yürekten dökülen saygı ve sevgimden doğan hürmetlerimi dunar..güzel sayfanızdan sayfanıza bir gül bırakarak ayılıyorum..selam ve saygılarımla....
____________________________1¶¶1
___________________________1¶¶¶¶1
_________________________1¶¶¶¶¶¶¶1
_________________________¶¶¶¶1¶¶¶¶¶1
_____________________1¶¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶1
__________________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶¶
___________1¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶¶¶1
__________11¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶11111111¶¶¶¶¶¶¶1
__________1¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶1111¶11¶¶¶¶¶¶¶¶ 1
____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶111111¶¶¶11111111
_____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶111¶¶¶111111111¶¶1
_____________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶111¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶1
_____________¶¶¶¶¶¶1¶¶¶¶11¶1111¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶¶¶111¶¶¶111111¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶
____________¶¶¶¶¶111¶¶¶¶11111¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶
____________¶¶¶¶11111¶¶¶¶111¶¶¶¶111¶¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶11111¶¶¶¶11¶¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶1
____________¶¶¶¶¶1111¶¶¶1¶¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶1
____________1¶¶¶¶11111¶¶¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶1
_____________¶¶¶¶¶1111¶¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶1
_____________1¶¶¶¶¶¶¶1¶¶¶1111111¶¶¶¶¶¶¶
______________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
____¶____________11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
___¶¶¶_____________1¶¶¶¶¶1¶¶¶¶11
__¶¶¶¶____________¶¶¶11¶¶1
_¶¶¶¶¶1___________¶___11¶¶
¶¶¶¶¶¶¶1__________¶__¶1¶¶¶
¶1¶1¶¶¶¶_________¶¶_1¶¶¶1
¶11¶¶¶¶¶¶_______1¶__¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶_______¶__¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶_______¶¶1_11111
¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶11¶¶¶¶____¶¶¶_¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶11¶¶¶__1¶¶¶____¶¶¶¶1111¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶¶¶¶1__¶¶¶1______¶¶¶¶¶11¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶1
¶1___1¶¶¶__________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶__¶¶¶¶______________1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶
__¶¶¶
_¶¶¶
.¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
¶¶¶
.........
................
...................
......................(: kutluYORUM :)
mehmet ali unsal tarafından 11/15/2011 10:11:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazınızı okurken huzur doluydum, ancak huzurum ilerleyen bölümlerde yerini, hüzne bıraktı. Sadist düşüncelerin nasıl oluyor da okul çağındaki öğrencilere canlı canlı gösterilmesine izin verildi, bunu düşündüm. Üstelik ilkokul 5. sınıftaki çocuklara gösteriliyor canlı canlı infaz sonucu.
Toplumda neden son yıllarda bir bozulma olduğu belli oldu. Demekki hep sadistliklerle büyüyor nesil. Bilinmiyor muydu o zamanlar çocuk ruhunda nasıl derin izler bırakacağı..
O izni veren müdür ve görevlendirilen öğretmen demeye bin şahit ister sadist ruhlu gerizakalıları bir elime geçirsem şimdi kızgın tereyağı nasıl dökülürmüş, nerden dökülürmüş canlı canlı uygulamasını yapardım.
Gördünüz mü, böyle çakalların yüzünden bizler bile sadist ruhlu olduk..
O müdür ve öğretmen öldüyse, kabirlerinde rahat yok onlara..
Gözlerinin önündedir yaşananlar.. Ölmedilerse hala, zor can verirler söyleyim.
Bir de muallimler saygın kişilerdi öyle mi??
bazıları sadist ruhlu oluyor,., işte örneği.
Sevgili ağabeyim, bu anının en acıtan tarafı bana göre teşhir edilen o kadının ilkokul sıralarındaki minik yüreklerinde açılan yarayı kaleminiz anlatmış zaten. Bu yazı günümüzde de devam eden teşhirciliği çok güzel anlatıyor. Kalemine sağlık abim. Her yazının içi dopdolu. Tabii ki anlayabilene... Sevgiler, saygılar ve çokça selamlar Karlı ve soğuk Bolu' dan...
Üstadım
Yazınızı okuduktan sonra yorumlara baktım. Gördüm ki herkes ben gibi. Başlangıçta neredeyse gecenin ortasında yumurta yapacaktım kendime. Sonra birden öyle başka bir boyuta geçtim ki şaşırdım. Karşımda bir darağacı ve dili dışarı sarkmış bir kadın. Hele de açık ağıza dökülen kızgın yağ...Aman Allahım aman.
Uzun zamandır bu kadar mükemmel bir yazı okumamıştım. Ellerinize sağlık.
Not: Yumurta kolestrol yapmazmış. Yeni öğrendim ben de.
Selam ve saygılarımla.
Komutanım,
Desenize hayalinizde iki kadın var; birinin toprağı eskimiş , diğeri hâlâ gördüğünüz yaşta.!
*
Benimde hayalimde unutamadığım bir kadın vardır. Edebiyat öğretmenimiz Türkân Metel isminde bir hanım.
Bir insan öğrencilerine edebiyatı öğretebilir, ama bir kompozisyon yazarken, tıpkı iyi bir *oksör gibi sağ yumruğunu gösterip, sol vurmayı öğretemez.
Hep derdi ki;
İyi bir yazar olmak isterseniz, yazılarınızda mutlaka sürprizler yapın.
Yazılarınız hamile bir kadın gibi olsun, ikiz, üçüz, dördüz çocukları olsun...kaybolup, dağılsınlar, öyle güzel toplayın ki, okuyucuyu şaşırtın.
*
Yumurtalardan, asılan kadına geçmeniz bana hocamı hatırlattı.
*
Çok iyi bir yazıydı ve çok iyi bir yazar olduğunuzu söylemek istedim.
SAYGILARIMLA.
aman aman bulmada zaten ağabey
yazının ilk başlarında
gecenin bu saatinde de bu olurmu diye düşünmüştüm
zaten kendimle mücadele içindeyim mutfağa fazla uğramamak konusunda
hatta bir ara kızımı bile ayartığ tereyağında yumurta diyecektim kii
sonlara doğru geldim
bir çocuğa gösterilmemesi gereken sahneleri görmüş ve senelerce belleğinize işlemişsiniz
hiç bir çocuğun böyle bir görmesini asla istemem,
onların çocukluk hayalleri pembe balonlarla süslenmeli
çok güzeldi ağabey
ben yinede tereyağını hep yumurtada hatırlıyayım
kutlarım
selam ve saygılarımla