- 2506 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OKUMAK...
Okumak bir anlama çabası gerçeğidir..
Kitap okumak hiç şüphesiz faydalıdır.Ne türde olursa olsun,kitap anlama ve anlatılan hakkında birikimlerimize birikim yüklemede,yaşantımızdaki gelişmeler hakkında fikir yürütürken ,düşüncelerimizde analız etmemizde fayda sağlayacaktır.
Okunulacak kitap seçimi doğal olarak kişiniz ,fikir ve düşüncesi boyutunda seçim kendine aittir.Fakat her kitap okumak burda farklılık göstermektedir.
Olumlu ve olumsuz analizini değerlendirmek,kendi seçimim bu demekle basite indirilmesi yanlışına dikkat etmemiz gerekli.
Doğal beğenilerimiz karşısında zaman geçirme ve bu zaman içinde beğenilerimize cevap vermesi açısından isteğimiz doğrultusunda her türlü kitap okumak güzeldir.
Birde yaşarken hayatı okumamız açısından önemli kitaplar vardır.
Bilgilenmek,öğrenmek adına.Öğrendiklerimizi bir başkasına aktarmak adına geleceğimiz adına önemli kitaplar vardır.Genel olarak bu öğretiyi ilk okuma yazmayı öğrenirken okul çağında değerli öğretmenlerimiz vermektedir.Onlardan aldığımız bu öğretiler ilerleyen zamanlarda okul başarımıza göre diploma sahibi olmaktayız.Öğretmenlerimiz okumayı sevdiren ilk temel değerlerimiz olarak karşımıza çıkmakta.
Diploma sayesinde sosyal yaşantımızı sınıflandırırken,yaşantımızı devam ettirme adına diplomamıza göre iş seçim tercihi yönlendirmektedir.
Günümüzde diploma sahibi olupda bulamayanları görünce ,diplomanın değeride sanıldığı kadar değer görmemekte olması bir başka gerçektir.
Uzun süre okumak daha akıcı seri ve okunanı anlamak demektirki,buda yaşantımızda olup bitenler karşısında yalan söyleyenleri yada söylemek isteyipde söylemeyenleri daha iyi anlamamıza sebep olur.
Okumak güzeldir,okunulacak gerçekleri okuya bilmek için çaba harcamak dahada güzeldir.Genel kültürümüzden tutunda ,geçmişimiz hakkındaki olayları öğrenmek adına alınan okunulacak ne varsa okumakda bilgilenmek demektir..Bundan sonraki yaşantımızda olup bitenler hakkında ön hazırlık gibi olcaktır’ki,buda bizi gelecekte yaşayacaklarımız hakkında hazırlıklı ve bilgi sahibi olcağımız anlamına gelmektedir.
Herşeyde olduğu gibi bir tek şeye bağımlı olmak bize faydadan çok olduğumuz yerde saymamız anlamındadır.Hep aynı kitap,aynı televizyon,aynı gazete,aynı düşünceye sahip kişilerle aynı konuları birbirimize aktarmaktan ve onaylamaktan öte bir yere varamayız.
Çok okumak güzeldir,düşünderen sizde merak uyandıran kitapları okumakikitap sevgisini artırır.Değerlendirme karşılaştırma,sebep sonuç analizi yapmak adına okumanın değeri paylaşılamaz.,
Hem kendi adımıza okuyacağız hepde en yakın çevremize okumanın güzelliğini anlatabilecek güce sahip olmalıyız.
At gözlüğü takmış bir okur olmak,körler sağırlar birbirini ağırlardan öte bir fayda vermemektedir.
Temel bilgileri öğrenmek kişiye geleceği hakkında doğru ve yanlışı ögretirki,buda karşımızdaki kişi hakkında empati kurmamızda yardımcı olmamıza yarar.
Birde yabancı yazarların kitapları vardır.Çeviri kitapları bir yabancının kaleminden çıkmış ve türkçeye çevrilmiş bizlere kazandırılmak istenen kitaplar,ödül alış,popiler yazarların kitapları büyük itina isteyen,çok çaba ve emekle hazırlanmış kitapları okumak ve okunan hakkında bilgi almak,gülmekdir,eğlenmek adına okuduğumuz kitaplar gibi.Kitap okumayı aşılayan dünya basınnda yerini almış merak uyandıran kitaplar.Zevkle aldığımız özellikle meraklıları için sabırsızlıkla beklenen yazarların, kitapları okumak dünya hakkında bir başka yabancı yazarın araştırma yada düşüncesi ile yazılmış ve paylaşılan kitaplardır.
Dünya üzerinde bulundugunmuz yerden kilometrelerce uzaktaki bu kişinin ,ayrı dil ve duygula,yaşam koşulları hakkında bilgi veren,ve günümüze tercübe ettirilerek kazanılmış kitapları okumak onları anlamamıza yardımcıda olmaktadır.Bu kitaplar kimi zaman siyasi kimi zaman gündelik yada macere-roman türünde olması bizim seçimlerimize yön vermektedir.
Kitap tek başına beyaz kağıt üzerine yazılan bir değer değildir.
Okunması için anlatılan yaşanılanı birçok kişi ile paylaşılması demektir.
Paylaşılan değerler büyür sözüne örnek bir harekettir.
Sevdiğimiz yada sevmediğimiz yazılarda vardır,olacaktır.
Bu ayrımı yapabilmekte okumaktan geçtiği bir gerçektir.
Okumayı seven insan okuduğu sürece daha çok gerçeği öğrendiğinden yazılan her konu hakkında dogru ve yanlış değerlendirmesini yapması demektir.
Her insan kendi dili ile okur,yabancı dilde yazılmış bir kitabı okumak ,yabancı dili bilen kişi için geçerlidir.
Bu yüzden herkes kendi dili ile okuduğu bu kitapları seçmesi anlaması anlamına gelmektedir.
Okurken çaba harcaması anlaşılır bir dil olduğundandır.
Geçmişi hakkında, değer ve ölçüler hakkında öğrenmek istediklerini kendi dili ile yazılmış kitaplarda bulacağından seçimini anlaya bileceği dil ana dili kitapları seçmesidir.
Ana dili ile okuduğu kitapları okumak anlaması ve algılaması acısından önemlidir.
Anlamadığı bir dili okumak ,anlamak değil,boşa geçen zaman demektir.
Dilimize sahip olmak geleceğimiz adına çok önemlidir.
Geleceğimize sahip olmak için ana dil her ülke için vazgeçilmez bir gerçektir.
İlk iş hayatı okumakla başlayalım ve daha çok kitap okuyarak zenginleştirelim,Gözlerimiz bozulmadan,kitap okumanın güzelliğini
YORUMLAR
Güzel bir konu ve konuya güzel değinen bu yazınızı zevkle ve bir solukta okudum değerli kalem sahibi dost... Yazınızda anlattığınız tüm düşüncelerinize katılıyorum ve daha çok okumak gerektiğini ben de burada ifade etmek istiyorum.
Selam, saygı ve sevgilerimle.
Salih Ataseven
O kadar seçiyorum ki kitap okurken...
İlla iyi bir referans olacak yoksa şuna bi bakıym diyerek okuyamıyorum, bunu nasıl kırarım bilemiyorum ama bugün başladığım bir kitaba daha iştahla devam edicem kesin...
Tebrikler...
Salih Ataseven
(( Seçil Nimet ))
Ne mutlu evet !
Mevlam bir kitaba başlayınca onu bitirmeye yetecek ömür de versin inşaallah... :(
Teşekkürler...