- 1476 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
KİMDİR BU ADAM…!
Türk halkının nefes almasını sağlayan, yaptıklarıyla sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada iz bırakan bir yörük çocuğu.
Yüreği sevgi dolu biri.
Tek amacı insana/insanına hizmet etmek için doğruyu-gerçeği yakalamak olan adam.
Dünya tarihinin gördüğü en zeki lider.
YÜCE-TÜRK, ATA-TÜRK
Sevgi saygı zengini. Akıl, bilgi, basarı, inanç, ileri görüşlülük ve tinsel güzellik timsali adam.
Adam gibi adam.
İnsanlarını hurafelerden, mağaralardan, hayal aleminden, aşağılık komplekslerinden çıkaran, gözlerine güneşi, yüreklerine aşkı, beyinlerine gerçekleri, alınlarına akı çarpan adam.
Örf’i ve Şer’i ayırarak, hem güzel dinini hem de güzel insanını zilletten, şeytandan, bozuk kültür ve salyalı kapital baskısından kurtaran adam.
Devlet kuran adam.
Devletin temeli olan adam.
Bölük pörçük, ezilmiş sindirilmiş insancıklardan koca bir ulus yapan adam.
Korkusuz, cesur, inançlı adam.
Türk halkını Arap kültür emperyalizmi ve asimilasyonundan, batının sömürüsünden, kurtararak bir "ulus devlet" yaratan adam.
Asil adam,
Asıl adam.
Adam gibi adam.
Adem gibi adam.
Bu adama biz Mareşal /Gazi//Kemal/Atatürk gibi küçücük sıfatlar verdik. Hakkında övgüler sıraladık.
Yetmez dahası gerek. Ciddi ciddi anlamaya çalışmak gerek. Anlamak gerek.
Çoğumuzun minnacık beyinleri, silik ufukları bu adamı anlamaya yetmiyor ne yazık ki.
Müsadenizle
YORUMLAR
a) 1881-1981 Atatürk'ün doğumunun 100 ncü yılı... Atatürk'ün vasiyetinin açılması için tam ve mükemmel bir zamanlama idi.Kenen EVREN de bu fırsatı yakalamıştı.Vasiyeti Türk Milletine açıklamadı.(Tahminen söylüyorum; Bence açıp okudu.)
b) 1938- 2038 Atatürk'ün ölümünün 100 ncü yılı...Dilerim yürekli biri çıkar ve açıklar..(Bende o yürek var ama o yetki yok...)
c) 2038 e kadar ömrüm olsun isterim. Sırf vasiyetini dinleyip ölmek için.
d) Vasiyeti açmak Türk Milletinden başka birilerine nasip olursa; İddia ediyorum ki: O vasiyetnameyi okuyup uygulayan millet her kimse gerçek medeniyete sahip olacaktır. Dilerimki bu medeniyet modelini Atatürk'den alıp başka birine mal ederek Atamın kemiklerini sızlatmasınlar.
Atam; Gökler ne kadar sonsuz ve mavi ise, senin de görüş açı ve ufkun o kadar sonsuz ve de gözlerin mavi..Yaşasın maviler.....
YEŞİL DİYORLAR AMA; KİMBİLİR BELKİ DE CENNET DE MAVİDİR....(Bu söz bana aittir,kaynak benim.alıntı değildir.)
Erdemce...
Ah şu tabular.
Ulaşılmaz yapıldığı için (düşünceyi yok sayarak) tapındığımız insanlar.
"Dini sen yorumlama. Sana dayatıldığı gibi itaat et."
"İdeolojiyi eleştirme, sana dayatıldığı gibi yaşa ve sus."
"Lideri/ağayı eleştirme, sana verdiğiyle yetin. Emrettiğinde domal, seni becerirse övün."
Bunlar bizim karabasanlarımızdır işte.
1000 yıllık öğreti yordamımız yanlıştır. Kurtulmak gerek.
Yaratılışımızdaki BEYİN denen şeyi kullanmak gerek.
İyinin iyiliğini, büyüğün büyüklüğünü O BEYİN SÜZGECİNDEN geçirerek kabullenmek gerek.
Atatürk neyin nesidir?
Bu kişiyi sana sunanların niyetleri ve kapasiteleri nedir ?
Eğer beynini tembel alıştırdıysan, kullanmadan yaşıyorsan SEN KOYUN GELİP KOYUN GİDERSİN KARDEŞİM.
Atatürk, Türkiye'nin dünya çapında yegane ismi. Hatta başka ülkelerin böyle bir kişisi yok.
Eleştirerek anlamak gerek.
Tapınmadan.
Bilinçsizce ağzına sakız yapmadan.
İftira atmadan. karalamaya kalkışmadan.
Senden biri, senin gibi biri, hatta oturup oyun oynadığın, sokaklarda sabahladığın biridir Atatürk.
Sen neler yaptın yaşamın boyunca. Bir ona bak. Bir de Atatürk neler yapmış, ona bak.
Senin kafanın içinde nice şeytanlıklar, çıkar hesapları varken, Atatürk bütün varlığını senin varlığını sürdürdüğün millete/devlete harcamış olduğunu (tembelleşmiş beyninde) canlandırmaya çalış.
ATATÜRK DENEN ADAMI İŞTE O ZAMAN ANLAYACAKSIN.
KIYMETİNİ BİLECEKSİN, TAPINMAYACAKSIN. ONA VURACAĞIN HER FİSKENİN SENİN VARLIĞINA İNDİRDİĞİN BALYOZ KADAR ALEYHİNE OLACAĞINI ANLAYACAKSIN.
Yazının tarzını ve başlığını farklI/çarpıcı buldum. Sevdim. Keşke herkes okusa ve bu paralelde özgürce düşünebilse.
Keşke insanımız kendi iyiliğinin nerede olduğunu bilebilse.
Keşke insanımız başkalarının dayatmasına, kendi akıl süzgeçinden geçirmeden, pirim vermese.
Devam yılmadan devam şair.
Gerçekleri kabul edecek/haykıracak ahlak olduğu sürece alnın hep açık, başın hep dik olacaktır.
Senin mutluluğun için bundan gayrısı yalandır.
Saygılar.
Müsade Hanım ; Atatürk'ü hiç tanımayan biri bu sayfaya rastgele uğramış olsa, inanıyorum ki O'nu mutlaka daha çok yakından tanımak için, hayatını araştırır, çeşitli kitaplar okur. Bence o kadar etkili, güzel bir yazı olmuş.
Müsadenizle, kendimce , özel bir şeyler katmak isterim :
Atatürk ; Kanunî, Ve Yavuz Selim tarafından mülkiyet hakkı ( özerklik) tanınan Kürt halkına, bunun yerine Tüm Türkiye Cumhuriyeti topraklarını açarak, diledikleri her yerde mülk edinme ve diğer halklarla eşit olarak yaşama hakkı vermiş, onlara da en insanî duygularla yaklaşmış, değerbilir, vatansever, insan sever bir devlet adamı idi .
"BU ADAM", tabiri onu sıradanlaştırmak için değil, yazı içinde yapılan betimlemelere uygun olan adam olduğunu belirlemek için kullanılmış. Yaptığınız betimlemeler tamamen doğrudur ve hatta onlara benzer onlarcası daha yazılmak gerektir. Bu günlerin modacısı "soroscuların" kumanda merkezlerinden talimat alıp, ağız birliği ile dile getirdikleri betimlemeler ise lanetle kınanmalıdır... Yüreğinize sağlık değerli yazarım. Bu güzel yazı için tebriklerimi kabul etmenizi rica ediyorum. Saygıyla.
O
Toprak çanakta
Güneşi içenlerin türküsüydü...
Tanımak ve anlamak evet tanısak ve anlasaydık onu ve sarılsaydık ilke ve inkılaplarına bir takım yaşam tüccarlarının sinsi oyunlarına düşmezdik ve daha yaşanası bir ülke olurdu vatanımız...
Mekanı cennet olsun ne çok şey borçluyuz
ULU ÖNDERİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'e
Tebrik ederim sevgili şairim
Çok anlamlıydı yazı
Emeğine
ATATÜRK ve VATAN diye çarpan yüreğine selam olsun
Dostlukla....