- 666 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
OLMAZ OLMAZ DEMEYİN-2-
BABAMIN 4 NO LU UŞAĞI FIRLAMA NACİ
Babamın veraset ilamı için 3 no lu annemle birlikte Fethiye Adliyesindeydik. Babam, son görev yerim Fethiye’de Rahmet_i Rahmana kavuşmuştu ve ölmeden önce de oraya defnedilmeyi vasiyet etmişti. O bakımdan veraset ilamını da Fethiye adliyesinden alıyorduk.
Hakime hanım elindeki vukuatlı nüfus kayıt örneğine bakarak sordu bana.
- Kardeşim şimdi ben soracağım sen cevap vereceksin tamam mı. Bu Kani, Sami ( Ben ) Raci , Naci ( Fırlama olan ), Recai, Zekai, Sezai ve Yasemin’in anneleri kim?
- Efendim. Kani, Sami, Raci ve Naci’nin anneleri, Fatma.
- Fatma nerede?
- O rahmetli oldu.
-Hımmm
- Yasemin’in Annesi, Şükran
- O nerede?
- O Balıkesir’de. Babamla zaten bir sene kadar yaşadı. Resmi nikahları yoktu.
-Hımmm
- Recai, Zekai ve Sezai’nin anneleri ise Vildan. İşte bu yanımdaki bayan.
- Memleket Kars diyor?
- Evet efendim öyledir.
- Bu Naci takıldı kafama. İsim tamam. Soyadı da hiç yabancı gelmedi. Çok afedersiniz bunun şöyle acaip bir lakabı var mı?
- Var efendim.
- Nedir?
- Efendim arkadaşları ona Fırlama Naci derler.
- Tabii ya.... Hatırladım şimdi. Demek sen Naci abinin abisisin.
Haydaaa... Bizim Naci, hem de ünvanıyla birlikte Fethiye adliyesine kadar kendini tanıtmış ha. Bu kadarına da pes doğrusu. İyi de adliyelik bir olayı filan yok nereden tanır ki bu kadın.
- Efendim kardeşimi nereden tanıyorsunuz.
- Senin Kardeşin plastik işinde çalışıyor değil mi? İstanbul İmes te?
- Evet de...
- Babam senin kardeşinin patronuydu bir zamanlar. Evde her Allahın günü senin kardeşinin esprilerini anlatırdı. Sonunda dayanamadım ve tanıştım kardeşinle. vay beee nereden nereye.
Evet nereden nereye. Kardeşimin hem adı hem de lakabı taaa Fethiye’ye kadar gelmişti.
Naci gerçekten de esprili bir insandır. Mesela daha bekarken bir gün eve misafir getirdik. Rahmetli annem de Hamsi buğulama yapacak. Lakin çok ağır bir kadın annem. Her hamsiyi iki saat tek tek yıkıyor. Naci dayanamadı. ’’ Yav anne onlar hep denizde zaten. Abdestleri vardır. Tek tek gusül abdesti aldırmana gerek yok’’ deyince misafirler yerlere yattı gülmekten.
Fethiye’ye takılmayın. Olayın o kısmı tamam. İlamı aldık. Cici anneyi yolladık.
Naci’ye gelelim yine.
Naci’nin espriden yana vukuatı çok. Ama aşağıda anlatacağım gibisini hiç duymamışsınızdır. OLMAZ OLMAZ DEMEYİN. OLMAZ OLMAZZ.
Bu kadar fırlama olan Naci beş vakit namazında niyazında biri aslında. Gençlğinde kırmadığı ceviz yok ise de evlenince tamamen elini ayağını çekti o alemden. Ama fırlamalık baki
Uzun bir gece vardiyasından sonra eve gelen Naci hemen kendini yatağa atıyor. Daha iki üç saat olmuş ki uyuyalı telefonu çalıyor. Dadaş kızı yengem telefonu alıyor ve Naci’yi uyandırarak ona veriyor.
- Seni ariyirler. Arhadaşlarınmiş. Acil diyirler.
Naci alıyor telefonu.
-Alooo kimsiniz la sabah sabah?
- Abi ben Selami. Yanımda Cebrail de var. Biraz sonra sana uğrayacağız. Bu gün denize gidiyoruz. Sakın hık mık etme. Sen de geliyorsun. Araba, mangal, et her şey tamam. Sen sadece mayonu al tamam.
Naci kendi ayağını kırar, arkadaşlarını kırmaz. ’’ tamam ’’ diyor ama felaket de kızıyor. Kızınca da aklına hemen bir şeytanlık geliyor
- Selami oğlum siz bu sene hiç denize gittiniz mi?
- Yok abi bu sene ilk olacak.
Naci ellerini ovuşturuyor. ’’ yaktım ulan çıranızı sizin. Görürsünüz sabah sabah insan uyandırmayı ’’ diyor. Tabii ki içinden.
Yataktan kalkan bizim birader doğru evin bahçesine iniyor ve İncir yaprakları koparıp çantasına atıyor mayosuyla birlikte.
BENİ ADEMLER
Az sonra arkadaşları geliyor. Bizim üç kafadar Paşabahçe sosyal tesislerine doğru gazlıyorlar. Yarım saat demeden tesislerin ağaçları altında mangal kurulup tavuk kanatlar ızgara edilmeye başlanıyor. Yiyorlar, İçiyorlar ( Kola ve ayran tabii ki ) Beykoz’a inip hep birlikte öğle namazını da eda etikten sonra tekrar Paşabahçe’ye dönüyorlar ve sıra denize girmeye geliyor. Naci soruyor arkadaşlarına
- Siz bu sene ilk kez denize giriyorsunuz değil mi?
- Evet abi.
- O zaman bakın size ne diyeceğim. Biliyor musunuz aslında denize bikiniyle girmek çok sevaptır.
- Ya abi bizle kafa buklma olur mu öyle şey.
- Ulan oğlum düşünsenize Adem babamız ve Havva anamız zamanında elbise filan var mıydı. Onlar neyle girdiler denize filan. İncir yapraklarıyla değil mi? Peki bikini giyen kadınlara bakın. Onların nereleri örtülü. Adem babamız ve havva Annemizin incir yapraklarıyla örttükleri yerleri. Dolayısıyla haram olan bikini giymek değil. Her kesin içine bikini ile çıkmak.
- Vay beee. Doğru ya Adem babamız zamanında kumaş mı vardı. Eee bunu biz niçin anlattın şimdi
- Şunun için anlattım ki eğer o sene ilk kez denize giriyorsanız mayo yerine incir yaprakları ile örtündüğünüz takdirde çok büyük sevabı var bunun. Adem babamızın bir sünnetini yerine getirdiğiniz için de bir sene boyunca her işiniz rast gidiyormuş.
- Yav abi bu kadar insanın içinde incir yaprağı ile denize girirlir mi?
- Oğlum ne olacak. Bakın ben geçen hafta girdim. Ne oldu dersiniz. Kemal abiden iki senedir alamadığım alacağımı aldım. Anlasanıza oğlum çok büyük sevap çoook...haydi şimdi girin arabaya. orada benim hazırladığım yapraklar var. Ben onları ipe dizdim. Onları takın belinize doğru denize.
Selami ve Cebrail ...İkiside çok saf, çok temiz insanlar. İnanıyorlar bizim fırlamaya anlayacağınız. Minibüs’e girip soyunuyor ve Naci’nin hazırladığı yılın son kreasyonu mayolarını giyiyorlar. Minibüsten çıkar çıkmaz Naci onların bu halline tepine tepine gülüp bir poz da resimlerini çektikten sonra başlıyor
- Oğlum siz salak mısınız? İnsan bu kadar mı aptal olur. İşte sizin gibi her sakallıyı hoca sananlar yüzünden şarlatanlar ortalıkta cirit atıp malı götürüyorlar.Yahu insan bir kere sorar. Abi madem bu kadar sevap de niçin hiç kimse bunu yapmıyor diye.
Naci bu işte. Yaş ellidört ama aklı fikri hâlâ fırlamalıkta. Bu kadar fırlama olmasaydı Askerliği sırasında Konya gibi yerde, Aslanlı Kışla yakınlarına çingenelerden tavuk çalmak için onu görevlendirir miydi astsubaylar?
YORUMLAR
Bu şahane mizahın içine bir de mesaj sıkıştırılmış çok etkili bence.
Her sakallıyı hoca zannedip her dediğine kanmak !
İşte yoplumun geldiği noktanın en önemli sebeplerinden biri bence.
Bir de ihbar var (: Aslanlı Kışla astsubaylarının tavuk çalmak için asker görevlendirmeleri !
Bunun için hemen bir dosya açılıp soruşturma başlatılabilir, gözaltılar size kadar uzar ve hiç mahkemeye çıkmadan sekiz ay içeride kalıp, kalbiniz dayanmazsa ahirete göç edebilirsiniz (:
Maazallah !
sami biberoğulları
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
bukadarda saflık olmaz aslında böyleleri hakediyor çok güzeldi kardeşiniziyi yapmış
sami biberoğulları
FIRLAMALAR OLMAZSA,FIRILDAKLAR OLMAZSA...BİRDE FIRLATANLAR OLMAZSA,FIRILDAKLATANLAR OLMAZSA...ABİ BU CÜMLE NEREYE GİDİYOR,BİRİ BENİ TUTSUN DÜŞECEM...:)))) SAMİ ABİ,BU FIRLAMA NACİ ABİ SENİN KARDEŞİN DEEL Mİ? EE ELEYSE...SELAMLAR
sami biberoğulları
Selamlar ve de sevgilerimle.
sami biberoğulları
Rabbim nasip ederse devam edeceğim. Elimden geldiği, nefesim yettiği kadar.
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
:)))) bana yalovada yaşadığım bir anımı hatırlattı hocam bende incir yaprağı ile arkadaşları işletmiştim ama sonra kıyamamıştım :)))
emeğinize yüreğinize sağlık selam ve saygılarımla
sami biberoğulları
selam ve saygılarımla.