- 844 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitim Kurumlarında Neler Oluyor ? 1
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
Eğitim Kurumlarında Neler Oluyor? 1
Kadir DURAK
Okula yeni kayıt yapmaya giden öğrenci ile velisine;
"Bu listede yazanları temin edip okula getireceksiniz, kayıt işlemi ondan sonra yapılacaktır. Çünkü burada yazılı olan araç ve gereçler yıl içerisinde öğrenci için gerekli olacaklardır." Diyerek bir liste verirler.
Öğrenci velisi bunları temin eder okula giderek bu araç gereçleri teslim eder.
Bunların teslimi esnasında öğrenciye ya da veliye hiç bir belge verilmez.
Yani bu araç ve gereçler kayıtsız olarak alınır ve hiç bir envanter kaydı yapılmaz.
Bu suçun TCK yazılı olan karşılığında "Yetki kullanılarak zimmete mal geçirmek" Olarak yazılıdır.
Cezası kesinlikle de hapis ile karşılık görmektedir.
YIL İÇERİSİNDE ÖĞRENCİYE GEREK OLACAK.... Denilerek aldırılan bu araç ve gereçlerin hiç biri de denildiği gibi öğrencinin işine yaramayacaktır.
Nedeni; öğrenciye gerek olanlardan her hangi bir araç gereci öğrenci okuldan temin etmek istediği zaman fahiş bir ücret ödemek zorunda kalmaktadır.
Kayıt esnasında bir paket A4 Kâğıdı talep edilmektedir.
Öğrenci diğer istenen araç gereçlerle birlikte bir paket A4 Kâğıdını da alır. Bir pakette 500 Adet kâğıt bulunmaktadır.
Yıl içinde 60 Adet sınav yapılmaktadır.
Her sınav kâğıdı için de 1 Lira ücret alınmaktadır...
Hani öğrenci için alınmıştı bu kâğıtlar...
Fotokopi çekilerek verilen bir kâğıt neden 1 Liraya verilir.
Normal bir fotokopi sadece ve sadece 10 Kuruş değil mi?
Kayıt esnasında alınan;
Silgi, pergel, iletki, makas, toplu iğne, ataç, ayraç, zıpma teli öğrencinin ne işine yarayacaktır?
Bunlar neden kayıt altına alınmaz?
Bir öğrenciye maliyetinin 50 Lira olduğu bu araç ve gereçlerin kayıt yaptıran öğrenci sayısı ile aynıdır.
Burada alınan araç ve gereçlerin kayıt altına alınmadığını ve bunların her birinin rant için bir yerlere verilebileceği yolu hep açık değil midir?
Bu bütün okullarda var mıdır?
Veliler bu işe ses etmiyor...
Okul aile birlikleri ses etmiyor...
Okullarda görevli hiç kimse ses etmiyor...
Bu durum son derece ciddi bir durumdur..
Kamu kurumuna bir iğne alınsa mutlaka kaydı yapılmak zorunluluğu vardır...
Oysa ki; burada bir tek iğne söz konusu değildir.
Mütevazi bir okulda bile onbinlerce liralık araç gerecin kayıtsız alınması söz konusudur.
Bunların tamamı paradır...
Kayıtsız paranın kamuda bir yerden bir yere hareket etmesi el de yakar can da yakar....
Bu durum yasal ise;
Neden kayıt yapılarak ürün teslim alınmıyor?
Bir tek fotokopi olan sınav kâğıdı bir liraya satılmaktadır. Bir fotokopi 10 Kuruştur. Bu kâğıtlardan elde edilen gelirler nasıl kayda alınmaktadır.
Eğer ki; bir sınav kâğıdı 1Lira diye alınıyor ise; fahiş fiyatla ürün satmanın cezasız kalması hanginizin vicdanını sızlatmıyor...
Öğrenciye aldırılan kâğıt için para alınmasından hiç rahatsız değil misiniz?
Kayıtsız olarak alınan araç gereçler için neden hesap sorulması için kamuoyu oluşturmuyorsunuz?
Yasal olarak bu araç gereçler alınıyor ise; kayıt yapılmadan alınması durumunda ilgili ve yetkili makamlar neden en ağır yaptırımları işletmiyor?
Bütün okulların yapıları incelensin...
Bütün okullar projeye en uygun şekilde inşa edilmek zorundadır...
Bütün okulları tek tek incelediğiniz zaman....
Okul inşası tamamladıktan sonra;
Okulun sağına, soluna, yanına, üstüne ek yerlerin inşa edildiği görülecektir...
İmar yasasına aykırı olarak yapılan bu inşalar neticesinde kimse hesap sormamakta, sorumluları hakkında hiç bir işlem yapılmamaktadır.
Projesiz, plansız olarak inşa edilen bu ek tesislerin gideri nasıl kayda alınmaktadır..
Yoksa onlarda aynı kayıt esnasında olduğu gibi kayıtsız mı yapılıp teslim alınıyor?
En sağlıklı kararların alınması gereken ve doğruluğun adresini evlatlarımıza izah etmekle yükümlü olan eğitim tesisi adı ile adlandırılan yerlerde hukuksuzluk olur ise; başka yerlerdeki hukuksuzluğa nasıl dur denilecek?
Her ikisinin de ispatı mümkündür...
Yeni kayıt yaptıran; 100 öğrenciyi tespit ederek; o okul öğrencileri ile bir bir olarak görüşüldüğü zaman her doğru olanın yapılması için net kararlar aldığınız zaman bu tür keyfi uygulamalar son bulacaktır.
Okul sahası içinde yapılan kaçak yapılaşmayı tespit etmek için özel uğraşa bile gerek yok.
Projeye bakılır ardından da okula bir bakılır. Sonuç gün gibi aşikâr olarak görülecektir...
Meslek odalarını bu konuda bir araştırmaya davet ediyorum.
Diğer konu ise; mali konudur...
MİLLİ EĞİTİM BAKLANLIĞI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI’NA AÇIK MAKTUP...
Yazmıştım...
Orada Tarsus’taki iki okulda ali kıran baş kesen uygulamalardan söz etmiştim...
Burada da aynı kurumun görevi üstlenerek gereğini yapacağına inancım nedeniyle bu yazıyı kamuoyunun takdirine arz ediyorum.
MİLLİ EĞİTİM SAYIN BAKANI BİR TALİMAT VERDİĞİ ZAMAN BU HUSUSLAR ANLAŞILIR VE DOĞRULAR KAMUOYUNA AÇIKLANIR...
BU DURUM KAMU VİCDANINI RAHATLATACAKTIR...
ARZ EDERİM
Kadir DURAK
YORUMLAR
VEFA MI CEFA MI? BAŞLIĞI İLE MAKALE YAZMIŞTIM... ONA DA HEP SESSİZ KALINMIŞTIR... BIR YORUM YAPAN BILE OLMAMISTIR.. YANLIŞLARI SOYLEMEKLE MUKELLEFIZ... HANI..
HANSIZLIK KARSISINDA SUSAN DILSIZ ŞEYTANDI... O HALDE.. HERKES DILSIZI OYNADIGINA GORE... HIC HAKSIZLIK YOK MU?