- 1238 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ASPİRİN DOKTORLAR
Bu isimle neden başladığımı merak edenler varsa hemen açıklayayım. Bunlar doktorluk yemini ettikleri halde unutan, doktor önlüğünü giyerek etrafta ’Ben doktorum’ diye caka satan, insan hayatının değerini bilmeyen kendi yaptıkları davranış ve hatalardan bir insan hayatının nasıl bitebileceğini idrak edememiş farkındalıktan yoksun oturduğu yerden reçete yazan, hasta ve hasta yakınlarının suratına bile bakmayan’bir aspirin al geçer’ zihniyetini taşıyan doktorlara taktığım ad dır...
Oysaki doktor demek insanlığın muhtaç olduğu, olmazsa olmazlarındandır.
Gelip geçici dünya hayatında insanların hastalıklarının şifa kaynağıdırlar. Önce Allah(cc) dilemesi, sonra onların şifalı elleri ile insanlar hayatlarına sağlıklı bir şekilde devam edebilirler...
Yorucu, zor, meşakkatli bir meslektir fakat kutsal meslektir, duası paradan bol olan bir meslektir. Dünya hayatında da, ahiret hayatında da bu dualarla kazanılan değerler, paradan daha önemli daha kıymetlidir...
Sanılanın aksine çok parası olan doktor değil, çok hayır duası alan doktor asıl zengindir. O dua mahşerde gölge olacaktır kendilerine. Bu idrakdan yoksun ’Git nereye istersen şikayet et’ zihniyetiyle böyle kutsal bir meslek yapılmaz, yapılamaz. Eğer konu insan hayatıysa ve bu hayatlar kendilerinin bir hatalarından dolayı kararıyorsa böyle meslek sahibi de olunmaz...
Sorumsuzca bir insan hayatını tehlikeye atmak, yarın hesap günü geldiğinde huzura çıkıldığında rezil-rüsva olmak demektir. Kul hakkına yüce rabbimiz bile karışmazken, kaç kulun hakkının yendiği, kaç hayatın karartıldığı ise mahşer gününde çıkacaktır saklamaya çalışılsada.
Rabbimiz ’Ben kulumu sana gönderdim şifa vermen için seni vesile kıldım sen ne yaptın?’ diye sorduğunda, cevap verilebilecek bir söz bulabilecekler midir acaba?..
Şu an ne söylesek, ne desek hepsi boş geliyor, herkes kendi bildiğini okumaya devam ediyor fakat kararan hayatların sorumluluğunuysa kimse üstlenmiyor...
İşde bu nokta da umutsuzluk kaplıyor dört bir yanımı ama yinede vazgeçmiyorum umut etmekten, hayal etmekden. İnsanlığın kardeşce yaşadığı, bencillikten kurtulmuş bir toplum, ’Yaradılanı severim yaradandan ötürü’ Yunus idrakıyla gönüllerin hoş olduğu, huzur içinde bir dünya...
Yüreğinizden sevgi yolunuzdan ışık eksik olmasın...
Sevgi ve saygılar...
Hülya Akyıldız
YORUMLAR
Allah dara düştüğümüzde iyilerle karşılaştırsın Hülyacığım doktor var doktor var.kötüsü candan ediyor zaten.Bunun meslekle değil ahlak ve insanlıkla ilgisi erdemlikle ilgisi var.Ama gönül istiyorki herkes taşıdığı sıfatında hakkını versin. selam ve saygılarımla..........
Hülya Akyıldız
Her mesleğin iyisi var kötüsü var, her halde sizi üzen bir olay yaşadınız ki bu satırları kaleme aldınız. Bazen yanlış uygulama değil de yetersiz bilgilendirme yüzünden sorunlar çıkabiliyor. Belki de böyle bir durumdur. Geçmiş olsun.