- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cem Cima
Cem Cima
“Birlikten dirlik doğar”
“Bir elin nesi var iki elin sesi var”
Birlik ve beraberlik için birden fazla kişinin birbirini anlaması ve uyum içinde olması gerekir. Bu ortak noktalarda daralmak olarak yüzyıllardır bilinçli veya bilinçsiz olarak uygulanmış. Oysa cem olmak için aynı cinsten ya da aynı görüşten olmak gerekmiyor, herkes farklılığını koruyarak cemaate dahil olabilir. Cemaati geliştiren de çoğaltan da bu aslında. Zaten insanda cem olmak her insanın kendinden cemaate farklı bir şeyler katmasıyla mükemmel olabilir.
İnsanda cem olmayı başaramayan paçozlaşmış cemaat topluluklarında ise güç odakları başa geçer ve egemenlerin belirlediği hedefler doğrultusunda sürüyü güderler. Burada birleştirici unsur olarak din, ırk ve ideolojiler kullanılır. İnsanlar Cem olmak niyetiyle bilinçsizce bunlar üzerinden ayrıştırılırlar.
Ortak noktalarda daralmak yerine farklılıklarla var olmak en ideali.
Cima konusuna gelince “cinsel birleşme” olarak bilinir. Şimdi hayvansal bedenlilerde hatta bitkilerde dahi neslin devamı için bu doğal olarak yapılıyor.
Maddi yaşamını hayvansal beden ile sürdüren ruhsal olarak gelişmiş, esmaya aynalık yönüyle ve zatıyla manada zirvede olan insan için cima sadece çiftleşmek ve neslin devamı için kullanılan bir araç mıdır? Aslen cima maddi açısından buz dağının görünen kısmı, asıl manası suyun altında saklı.
Her cinsel birliktelik ideal olarak cima mıdır?
Tabi ki her cinsel birleşme cima değildir. Cimada karşılıklı uyum ve kabul zirvede olmalıdır. Herhangi bir maksat gölge etmemeli ki eril ve dişil enerji tam manası ile cimada açığa çıksın. Cima hakkıyla tam yapılamadığı için insanlar kirlenir ve arınmak için guslederler… Hakiki cima en üst düzey enerji akışını sağlar ve bireyleri zirveye çıkarır. Tek vücut gibi yapar. Bu manda cima belki milyonda bir olur.
Neden insanlar hakiki manada cima edemez? Bunun pek çok sebebi var kısaca birkaç tanesini yazıyım. İki özgür bireyin cima ederek tek vücut olması gerekir demiştik. Partnerlerden birinin diğerine olan gizli açık direnişi, itirazı ya da rızasının olmama hali cima konusunda en büyük engeldir. Araya giren her şey buna mani olur. Beklentiler, hediye, mihir, nikah sorumluluğundan dolayı bu işi vazife olarak görmek, mecbur kalmak, meşru olmayan beraberliğin stresi, neslin devamı için olması, para karşılığı olması ya da partnerlerden birinin veya ikisinin de sadece cinsellik peşinde olması…….
O halde cima konusunu sadece bedensel bir ihtiyaç olarak görmemeli, mana açısından da çok önemli işlevinin olduğunu idrak ederek hayvanlar gibi çiftleşmek yerine gerçek insanlar gibi cima etmek ve yücelmek en ideal olanı.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.