Gelmen Gereklik Kipinin Öleğen İsteğiydi Dilbeste
hayrettin taylan
Çaresizliğin derman olduğu hekimler k’asrındayım. Gidişin meğer çareymiş. Biçare olan ben değilim. Kalan ve seven naçardır.
İlk defa gitmenin t’arifiyim. İlim ile aşk arasında yeni bir ilim işve işve sensizliğe karışıyor.
*İş- kılış fiilleri gibi nesnelerimi öznel bakışların tümlüyor. Özne, nesne, iş de var. Kılışımız hayrola.
-Durum vahim. Nesne yok. Hareket yok.Sevmek, ruhunun yatağında uzanmak, dinlenmek gül yüzünde.
-Oluş olmak, büyümek, filizlenmek yadında. Kendiliğinden olan, doğa fiillerinin fillerine binelim. Düşlerimizi ancak filler taşır.
-Haydi hangi kipin çekimindesin.Zaman,hareket, kişilerin olmadan iplerini sermez misin ?
-Kipin ipleri zamandır, hareket ya da dilektir. Haydi kişi olarak sende sonlarına ekle. Aşka aitliğin bilinsin.
-Seviyorum.
-Seveceğim.
-Severim.
Bu kadar yeter diğer zamanları anılarımız çekimlesin. Ben haber kipiyim. Eskimaz yaramı bilinen ve öğrenilen geçmiş zamanla anlatırım.
• Sevdim.
• Sevmiş .
Böyle zamansız geçişlerin dilinde kalmak ne kötü.Haydi sen eskidin, haydi sen mişli geçmişin tadısın. Adın masallara karıştı. Bir varmış, bir yokmuş, o hep yok olmuş. Masala taşınıp kaldın.
-Şimdi beni anlatacak hangi sözün var.İçinde bulunduğumuz zamanı sunacak hangi sözcüğün ekisin, ya da çekimsiz ,bensiz halisin.
*Duy beni seviyorum .
Daha sonralarımızı anlatsın, gelecek zaman eki. Geleceğin aynasına yansısın alyansın. Peri tozuyla içilen aşk içeceklerinden kurtar beni.
-Seveceğim.
-Bundan daha büyük içsel felsefe olur mu?
Tanımsız korkuları içindeyim.Öncelerim, şimdi, gelecekte sen sesleri hep varsın.Hep geniş zamanlı düşler gibisin. Her devir içimde bir yerin var.
-Sever, bekler, özler, gitmez şair.
-Ben özlem kiplerinin haber kipi olup bildirimlerin aynasıyken sen dilek kiplerine sakladın.Gizli olarak gelecek zaman sundun bekleyişe.
-Bir dileğin aynasında şartlarını sıraladın. Varsa sen yaşıyorsa içimdeki dilek -şartın dünya bitse de sen bitmezsin.
-Gelmen gereklilik kipinin künyesiydi. Gereğen ,süreğen, öleğen, bir ben vardı.
-Gelmeliydin, sarmalıydın, sevmeliydin hep kalmalıydın.
Uykusuz gecelerimin istem dışı dışavurumlara karşı istek kipini sere sere ,seve seve, gele gele , içinden bana öle öle susalım ve her dem sevelim demeliydin.
-Haydi şair,haydi dizelerinde imgesel okyanuslar sunan şahmerim
Sevelim.
*Emir kipi gibiyim. Bir eki, bir seni bile yok.
Sus.
-Bekle.
-Dinle mecalini.
Seni düşünüyor düşünürler. Sen bu toprağın bağrısın. Bu bağırda bağırsan bilinç kulelerinden duyulur.
İbni Sina , Mevlana, Yunus Emre, Piri Reis, Kaşgarlı Mahmut, Fuzuli, Ali Şir Nevai, Şeyh Galip, Mehmet Akif Ersoy, İsmet Özel uzar gider kuleler.
-Kip kayması, anlam kayması, zaman kayması gibi değil aşkın kayması.
-Senin yerine başka güzelin gölgesinde çekimlenmeye benzemiyor.
Şair ,onunla haftaya görüşüyor .
Dilbeste,şairle ilk buluşmasında sarılır, gözleri nemlenir,omzunda ağlar.
Şair:
-Sen aşka yağmurlar ıslattın. Benime kadar ıslandım. Bu aşkın bitmesi, koruması imkansızdır.
-Sen dilek kipinde sakla dileklerini, dilediklerini.Zaman kavramı yok dilek kiplerinde. Daha çok dilediklerin, dileklerin mumyalanır.
-Sana doğru koşuyorum yüreğimde çekimlenmiş filler.
-Çekimli fillerimi tümleyen zaman ve şahıs eklerimle ha bir de gözlerini de ekleyelim.
-Kökü mazi, kökü fiil olmalı .Ben çekimli bir fiil değil;çünkü isimlerin güvencesiyim.Bende çatı aranmaz. Ben ismimle aşkına geldim bu da yeter aynı cümlede yeşermeye.
-Çürüyüş yüreğin son yaprağında ve hazanım bitmek üzere.
-Gülüşün güllerin en kırmızı seyrinde ve yazım gelmek üzere.
Gelişin güneşin son ışığında,seherdeyim, daradayım sensizliğinle aynı kilolarımız var.
*Yarine doğmaya çok yakın.
Olumsuzluk yok olmasın. Eylemlerin olumsuz eki “me-ma “ memba oluyor acılarımın üstüne.
-Gelmez dedi keder.
Kader:
Tek gelirin oysa gelmesin. Ki onun gidişi senin kendine gelemeyişini ekmektir.Yani yazmaktır. Yazarın sancısız yazamaz.
Bırak giden gitsin, bırak kalan kalsın.Sen gidenle kalanın aynasında can kırıklarını yaz, kendine gelişin eleğinde yazmaya mazi ol.
Karmakarışık bir hayalin kılış, durum, oluş sonunda, kırdım imkansızlığın dalını. Büyüdüm dal ile kal arasında. Uzandım sevdana, cücelikten devliğe geçmenin arafında kaldım.
-Bilenenden öğrenilene , şimdiden geleceğe, her daim olan geniş zamanda kokan eylemlerin can eviyim.
-Birleşmeliyiz hikaye birleşik zamanın hikayesinde.
Sen zaman, ben ek eylemin eki.
Seviyordu, desin aşk ve kader.
Seviyorsa, şartlar kendine şartlı birleşik zaman araşırken.
Seviyormuş,rivayet öylesine değilmiş.Beklermiş aşk, gidemezmiş giden. Kalakalacaksa aşkını feda eden, bilinmeli ki birleşmek için iki zaman şartı var.
-Yalnız başıma ikimizin aşkını yaşamaktan sıkıldım.
Gülüşün, gözlerin, sözlerin, diyemediklerin, en çok da benim için akan damlalarını özledim.
-Özledim, bekledim, istedim seni.Bak fiiller yetmiyor. Bak ne anlatsam nafile.