deprem uzmanıymış!
7-8 yaşlarımdan beri nefret ettiğim meslek sahipleri var... Kara listeme ilk girenler doktorlardı... Sabahın 5’inde kuyruğa girip sıraya dizilen o minik ayaklar saat 09:30’da gelecek olan doktorları beklerdi. Öğleden önce sırası yeterse şanslıydı.. Doktorun karşısına bir suçlu gibi dikildiğinde doktor yüzüne bile bakmadan reçeteye iğrenç karalamalar yapıp bir gülücük vermeden yollardı..
İlerleyen yaşlarımda muvazzaf askerler ve dişçilerde sıraya girdi... Muvazzaflar kalın kafalılıktan, dişçiler insafsız tüccarlıktan...
Belli bir olgunluğa geldikten sonra doktorların karşısına hiç ezik gitmedim... Vestel servisine gider gibi çıktım karşılarına...Saygısızlık yapmadım tıpkı hiçbir meslek grubuna yapmadığım gibi, ama dik ve soğuk durdum karşılarında... Hep az konuşan ben olmayı tercih ettim... Muhabbete, laubaliliğe ve lafı uzatmaya hiç tenezzül etmedim... İşim biter ve ben giderim yaptım...
Şimdiyse listeme son eklenenler deprem uzmanları oldu. Gerçi yıllardır tvde gördüm mü, kanal değiştiriyordum ama şimdi kemale erdim sanırım. Bu deprem uzmanları ne iş yapar neye yarar, bir bilen varsa söylesin yahu! tv’ye çıkıp uyarılarda bulunmaktan, ahkam kesmekten başka ney? Neye faydaları var, hangi felaketin önüne geçmeye hangi katkıları olmuş. "Sadece ben demiştim ama" ahkamı kesen deprem akbabaları görüyorum tv ekranlarında... Her felaketin ardından tv’ye çıkıp klişelerini kusuyorlar... Hiçbir zaman çözüme katkıları olmadı ve bu gidişle olmayacakta... Sanki böyle bir amaçları da yok gibi geliyor bana... Tek katkıları endişeleri, bilgiçlikleri ve şikayetçi tavırları... Bana nedense chp’yi anımsatıyorlar artık... Bir meslek grubundan olup hiçbir çözüme katkı vermeyen kısır (sözde) bilimadamları... Yüzlerini görmeye tahammülüm kalmadı... Nazarımda bir insan evladının herhangi bir halta faydası yoksa bir ömrü boşa harcamış demektir... Endişeleri biz de taşırız, size ihtiyacımız yoktu ki bu konuda...
Bana kalsa tüm deprem uzmanlarını toplayıp Konya Ovasının en güvenli noktasında kurulacak bir çiftliğe yerleştirelim derim... Hey gidi, deprem uzmanından Türkiyenin en seksi erkeğini çıkartmış bir toplumuz biz. Ama her depremde en büyük yaraları almayada devam ediyoruz. Demek ki bunları en seksi erkek seçmekte para etmiyor, bir fayda sağlayamıyoruz... Koyalım bir çiftliğe birbirleriyle gıdaklaşsınlar bari...
YORUMLAR
jeofizik mühendisliği gibi eğitim almış insanlara deprem uzmanı lakabını yakıştıran medya, bu konuyu iyice suııstimal ederek, adamları da madara edip, nefretlikler listesine sokuyor. Deprem uzmanı diye ekrana çıkan endamiler, jeofizik, jeoloji gibi eğitim veren fakültedeki prof.lar. Yoksa meslek, madencilik sektöründe çalışan elemanları yetiştirir ve ülke ekonomisi için çok yararlıdır...Üstelik, işsizler ordusunun önemli neferleri olarak, özel maden ocağı sahiplerinin emrinde ameleden farksız muamele görerek...Medya kaçıncı sırada listenizde? Saygıyla...
obsidyen
ancak onlar hakkında ki medyanın rolü tespitiniz enfes oldu, bu aklıma gelmemişti açıkçası... doğru doğru, bu taşın altından da medya çıkıyor aslında...
Selamlar, saygılar...
Ersin