YORUMLAR
Son bir haftadır, yazılarınızı okuyorum. Bildiğimiz gibi hikaye;Yaşanmış veya tasarlanmış bir olayı, bir durumu; yer, kişi ve zaman belirterek anlatan kısa yazılara öykü(hikaye) denir.
Hakikaten bu hikayeleriniz, olay, durum, yer ve zaman içinde ve özelikle karakterler iyi seçilmiş, ki zaten kişiler iyi olursa gerçeğe daha yakın olur. Ki zaten yazı kurgudan çok gerçeklerı olaylar içinde işlenmiş, ben buna hikaye derim.
Bu yazı, bir kaç bilim dalında da yararlanmış; sosyal biliminden: toplum olaylarını, insanın sosyal ve kültürel faaliyetlerini inceleyen bilimlerin ortak adı.
,psikoloji dalından: biliyorsunuz Psikoloji insan ve hayvan davranışlarını ve bu davranışlarla ilintili psikolojik, sosyal ve biyolojik süreçleri inceleyen bir alandır.
Yazı dili; açık ve akıcı ve günlük konuşma dili kulanılmış, ki bunun içine zaman zaman yöre dil şiveleriyle yazılabilir. Akabinde bu iyi sonucun oluşmasına tabi ki iyi bir gözlemlemeden geçiyor sanırım.
Yazar, hikayesini kendi ağzında yani 1.tekil şahıs ekiyle yazmış ve öykünün dokusu içinde yer alan öğeler çok iyi bir anlatımla sanki olayın içinde biz de varmışız gibi bir heyecan katmayı ihmal etmemiş.
Ve artık nerdeyse nesli tükenmekte olan hikaye yazarların olduğu bu günlerimizde, bu tür hikayelerin oluşması sevindiricidir. Herkes şiir yazabilir(şiir olsun veya olmasın karalama da olabilir) fakat hikye yazarları çok azdır.
Bu emek harcında sarfettiğiniz çalışmalarınızı yürekten kutluyorum, başarılar diliyorum
selamlarımla