- 1151 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Takvimler 10 Kasımı Gösterdiğinde
Takvimler 10 Kasım’ı Gösterdiğinde
Mustafa Kemal Atatürk ,
İnanç demek
Cesaret demek
Bağımsızlık, vatanseverlik ve aydınlık yarınlar demek
Mustafa Kemal Atatürk demek memlekete adanmış bir ömür demek
O 57 yıllık bu ömre neleri sığdırmadı ki ? Selanik’ten başlar onun yolculuğu. Dönemin siyasal ve özgürlük akımlarının patlak verdiği Selanik’ten. Devrimciliğinin, çok yönlülüğünün ,ileri görüşlülüğün temellerini burada atar. Arkadaşları ile birlikte “hasta adam” diye tanımlanan memleketleri için çözüm yolları ararlar. Uykusuz geceler başlamıştır artık onun için .
Hiçbir zaman unutulmayacak, tarihe altın harflerle kazınmış Mustafa Kemal isimi dünya ilk Çanakkale’de duyar. Mustafa Kemal askerlerine “ Ben size taaruzu değil ölmeyi emir ediyorum” emrini vere kahraman komutandır Çanakkale’de .Hem bizim hem dünya tarihi açısından dönüm noktası olan Çanakkale geçilememiştir !
“Demokrasi ve eşitlik” dağıtmak isteyen emperyalizm bu topraklara ayak bastığında, kara zırhlılar boğaza demir attıklarında Mustafa Kemal Atatürk “ Geldikleri gibi giderler” demiştir. Nitekim bir gün geldi geldikleri gibi gittiler. Bir milletin bağımsız, başı dik ,özgür yarınlara kavuştuğu İstiklal Savaşı da işte bu inanç ve kararlılıkla kazanılmıştır.
Savaştan sonra uygar bir ulus olabilmemiz için bir çok alanda devrim yapılır. Ulu Önder şu sözleriyle anlatır : “ Büyük bir savaşı geride bıraktık şimdi bizi çok daha önemli bir savaş bekliyor. Bu savaş geri kalmışlıkla cehaletle yapacağımız savaştır. Bu savaş öncekinden daha zor ve daha önemli olacaktır .
Takvim yaprağı 10 kasım 1938 ‘i gösterdiğinde ise onu ebediyete uğurladık. Bugün aramızdan ayrılışının 73. Yıl dönümünde onu saygı, özlem ve minnetle anıyoruz
73 yıl …..Onun aramızdan ayrılışından bu yana 73 yıl geçti. Neredeydik nereye geldik ? 73 yılda neler yaptık ? Onun bize bıraktığı mirası ne kadar koruyabildik ? Emek, alın teriyle kazanılmış o mucizevi destanı ne kadar devam ettirebildik ?
Atalarımızdan miras aldığımız memleketimiz için çocuklarımızdan torunlarımızdan ödünç aldığımız memleketimiz için neler yapabiliyoruz ? Kendi gemisini kurtaran kaptan felsefesinin sürdüğü, yüreklerde adalet ve vicdan duygusunun zayıfladığı, bir çok şeyin sadece yapmış olmak için göstermelik yapıldığı şu zamanlarda ,neredeyse her gün her hafta aldığımız şehit haberleriyle içimize ateş düştüğü şu zamanlarda memleketimiz için neler yapabiliyoruz ? Bence her yuttaşın kendisine sorması ve dürüstçe de yanıtlaması gerekli.
Biz çok güçlü bir milletiz. İstediğimiz ,inandığımız zaman aşılması imkansız gözüken zorluklar üstesinden gelebiliyoruz .Üzerinde yaşadığımız bu topraklar, Anadolu toprakları destanlara tanık olmuş topraklar.
Bizler Atatürk’ün bütün ümidim gençliktedir dediği gençler olarak, cumhuriyeti emanet ettiği gençler olarak bir an olsun vaz geçmeden memleketimiz için çalışacağız. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün yolunda yürüyecek , onu ve fikirlerini yaşatacağız. O aramızda olmasa da düşünceleriyle hep yaşayacak .Bazen sözler kifayetsiz kaldığında şiir yardımımıza koşar .Şair diyor ki:
Tükenir elbet gökte yıldız, denizde kum tükenir
Bu vatan bu topraklar cömert
Kutsal bir ateşim ki ben sönmez
İnanın Mustafa Kemal’ler tükenmez
YORUMLAR
Gerçekten dediğiniz gibi biz çok güçlü bir devletiz..
Ki bu yüzdendir ki kimsenin bizi ezmesine müsade etmeyeceğiz..
Kaleminize ve yüreğinize sağlık değerli dost..
Bu arada geçmiş bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım..
Her zaman Allah'a emanet olmanız dileği ile...