- 2121 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
Atam
Atam!
Bugün, mektuplar pulsuz gönderilecek senin sönmeyen ışığına…
Bugün, Ulu Önderini özleyenlerin ırmağı çağlayacak atlasın gerdanında…
Bugün, Al Bayrağımın dalgası senin emanetlerindeki yansımanın rengini daha da güçlü kılacak…
Bugün, beyaz güvercinler kanatlarına senin kokunu alıp savuracak küflenmiş uslara!…
Atam!
Çanakkale’de omuz omuza düşmana göğüs gererek savaşan dedelerimizin biliyorum ki kemikleri sızlıyor! Bölücülüğün hain kasırgasında kardeşliği yüreğinden vurmaya çalışıyor tarihini bilmeyen vefasızlar… Galeyana gelmeyeceğiz dedikçe biz, onlar rüzgârlarını daha bir kuvvetli estiriyorlar… Bu da yetmiyor; hiçbirşeyden habersiz, beyinleri yıkanan çocukların kalem tutması, Vatan kokusuyla dolması gereken avuçları polisimin, askerimin göğsüne yağan taşlarla doluyor…
Dağlarımızdaki gelincikler kırlangıçların çığlığında baharlar doğuracakken, sisli bulutlar kardeşçe yaşamak çağrısını ağrıya çeviriyor Atam! Ağrıyor damarlarımızdaki birlik türküsü… Kanıyor gözlerimize sakladığımız huzur ninnisi…
Kimi kime şikâyet etmek cümlesi hakkını vere vere değer kazanıyor Atam!…
Senin adını kullanıp gereksiz gürültü yapanlardan tut, senin adını sevmeyenlerin boşluğa asılan kırık seslerindeki savaş iniltilerine kadar bir hengâmedir gidiyor…
Bağımsızlığın bayrağını alnının ve yüreğinin akıyla teslim ettiğin her köşe şimdi kolay işgâller dizininin senaryolarını yazıyor… Bu senaryoyu yazanların bilmedikleri tek şey senin bize emanet ettiğin bağımsızlığı hiçbir gücün yok edemeyeceği gerçeğidir… Ve topraklarımızın bir parçasının bile her ne sebeple olursa olsun kimseye “bağışlanmayacağı” gerçeğidir!
Ey Atatürk’üm…
Kendi menfaatini hiç düşünmeden önce halkım diyen bir tablonun başkahramanı olurken sen, şimdi kendi için kahramanlık yapanların istilasında ülkem!… Şimdi egosunun bencil ateşlerini göğümün ak makamında utanmadan emzirenlerin işgâlinde emanetinin yüreği… Ve şimdi halkımın çocuklarının gözlerinde senin gözlerinde barınan ışığın ağıtı var Atam!
Atam!
Kirpiklerine sığdırdığın koskoca ülkemizi kahverengiye boyadıkları boşluklarının, kocaman deryasında anlamsızlaştırmaya çalışıyorlar… Senin çizdiğin gelecek haritası senin ilkelerine şartsız bağlanan fidanların göğsünde çınarlarını büyütecek… Onlar silgilerini boşa harcadıkça biz inanan yanımızı, tarihine sımsıkı bağlı yanımızı ve birliğin otağından çıkıp gelen zenginliğimizi onların fukara seslerinde bastıracağız!
Bazen aklımın asasına yaslıyorum Türkiye Cumhuriyeti için yaptığın yeniliklerdeki özel şifreyi… Ve kördüğüm gündemlerin çözümlerinin senin yeniliklerindeki şifrede saklı olduğunu görüyorum… Ama inadına, senin doğrularına eğrileriyle yaklaşanların silik zirvelerinde buluyorum ülkemin karanlıkta kalan çıkmazlarını… O çıkmazlar elbette yıllardır bize yeten ve yetecek olan bağımsızlık bankasında imha edilecek bir cılız çığlık olarak kalacak...
Sen Atam!
Attığın her adımın izini Vatanımın duvağındaki ak makamda imza olup atarken şimdi ülkemin en kutsal renkleri arka sokakların terlemiş masalarında paylaşılma riski ile savaşıyor... Bu da yetmiyor ülkem biraz sağlığına kavuşup koşmaya başladığı an gizli bir el tutuyor omzundan ve acıtıyor canını!
Biliyorum, senin emanetin kıyamete dek göğün alnından bağımsızlığını dalgalandıracak...
Biliyorum, Ayşe’si, Berfin’i, Dursun’u, Fadime’si, Hasan’ı, Süleyman’ı senin emanetine sahip çıkan mozaiğin en zengin sesi olacak…
Ve biliyorum ki, sallansa da yıkılmayacak bir kalenin sahibiyiz bizler…
Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Alevi bütün renklerimizi bayrağımızın sen kokulu dalgasında işleyip işleyip onların genzinde Vatan diye inleteceğiz Atam…
Rahat uyu Atam!
Biz senin bize güvenen yanını bereketlendiren sûr-u nur yağmurunun şahlanan umutlarıyız…
Mehtap Altan
10 Kasım 2011
YORUMLAR
bu yaziyi bir yerlere çivileyip asmak gerekirki, bir daha bir daha... yazilmak zorunda kalinmasin. iç, dis, çevresel çikar gruplarinin disinda, ortada bir bir açmaz varki o bizim vebalimiz galiba. O da su ki, bana göre, hala biz 1945 in yahudi mantigi ile ise yaklasiyoruz galiba. Yani beynimiz net degil dogu bati sentezinde. sanki birinden birini seçip artik "oh" demeye çalisan, garip bir beyin durtusuyle yasiyoruz galiba.
Kendi gök kubbemize, çevremize, dunyaya sahip çikamiyoruz gibi geliyor bana.
ya asiri seviniyoruz ya asiri uzuluyoruz, ya çok asagilik kompleksi yada asiri sinmislik. Atatürk ün kurdugu Türkiye, o gunun moda kavramlari olan, fransiz ve amerikan devrimlerinden esinlenmisti, muasir medeniyet oydu o zaman. Oysa biz hep ayni tas ayni hamam mantigindayiz, dunya degisti oysa. Atatürk bir yetimdi, bir suru açmazi onunda vardi elbet, ama o kendini a$abildi.
sozun ozu, tabularimizdan kurtulma zamani geldi galiba.
asagida yer, yukarda gök: eee
yürü be evladim! diyelim çocuklarimiza.
uzun oldu
afolunsun
saygilarimla
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Bu vatan onun eseri, bu güzel esere ilelebet sahip çıkacağız ve yaşatacağız. Kutluyorum güzel ve anlamlı yazınızı. Sevgilerimle.
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Ne mutlu bize ki böyle bir lidere sahip tek ulusuz..O'nun ilkeleri ışığında hep ileri gideceğiz...O ulusuna daima güvendi ve inandı..
Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun..
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!!
sevgiler güzel bakan yüreğine Mehtap ve teşekkürler...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
ne güzeldi..
sevgili mehtap..
yüreğimizdeki sessiz çığlıkların yükselişini..
nede güzel cümlelere sığdırmışsın..
gönlü güzel arkadaşım...
yüreğine kalemine sağlık..
sevgilerimle..
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Rahat uyu Atam,
huzur icin de sükun ile uyu...
Biz senin yolundayiz, seviyoruz seni, er gec hak yerini bulacak, baris cicekleri acacak herbir yanda !
Milletce ANIYORUZ saygi ile, hasret ile SENi...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Cumhuriyetimizin kurucusu, fikrimizin rehberi ulu önderimiz ATATÜRK'ün aramızdan ayrılış gününün 73'üncüsünü idrak ediyoruz ve bir kez daha yokluğundan duyduğumuz üzüntülerimizi ve özlemlerimizi dile getirerek saygı ile anıyoruz.
Sevgili ATA'm
"En büyük eserim" dediğin Cumhuriyeti, daha on üç gün önce, kutlamamıza fırsat vermeyenler bugün huzuruna sahte yüzleriyle geldiler ve kendi ifadeleri ile karşında " sap gibi" durdular. Deftere, sana olan bağlılıklarını yazdılar ve herkes duysun diye okudular.
Sen onların kim olduğunu biliyor ve tanıyorsun!
Sen müsterih ol! Cumhuriyeti emenet ettiğin GENÇLİK, senin gösterdiğin yolda ilerleyecek ve Türkiye Cumhuriyeti sonsuza kadar payidar olacaktır.
Ruhun şâdolsun.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Günün anlamını belirten yüksek sesli bir yazı.Duymak istemeyenlere rağmen yankılanacaktır...
Tebrik ederim Mehtap..
Atamızı saygı ve sevgi ile anıyoruz...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
ÜZGÜNÜM ATAM.
GÖZLERİM DOLU, DOLU.
Seni anlatacak çok şey var aslında.
Mesela;
Bizim çocukluğumuzda fotoğraflara fotoshop yapmak nedir bilinmezdi. 23 Nisan Törenleri o kadar önemliydi ki... Aç kalır, susuz kalır, ama yine de törenlerimizi ihmal etmezdik. Sen gülümserdin bizlere masmavi bulutların arasından.
İki, üç arkadaş buluttan çizilmiş yüzünü aramıza alır poz verirdik...
Nasıl biriydin Atam, in miydin, cin miydin... Öyle bir zamanda, o halde ki ülkeyi tek bir beyinle oralardan alıp çıkardın... KEŞKE BULUTLARIN ARASINDA BİLE OLSAYDIN DA, KALSAYDIN...
SENİ SEVİYORUZ.
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Bir söz asılıdır bir yerlerde, nereye gitseniz sizi bulur. Bir şark köşesinde, bir kahvehanede, nesli tüketilen halk evlerinde, yaşamak için bir çorbaya kaşık salladığınız bir lokantada, bir kütüphanede veya bilmediğiniz bir yerde... Şöyle der o söz; 'DÖNMEYİ HİÇ DÜŞÜNMEDİLER'..
Belki de o korkusuz yüreklere, o ölümden zerre kadar bile ürkmeyenlere komuta eden, onlara önderlik eden o büyük insanın kendilerini bugünlere taşıyacak sözlerini tercih ettiler bugünleri görmemeye...
Onun dehasıyla, onun üstün kabiliyetiyle ve onun bizlere bıraktığı ve hızla talan edilen kutsal mirasıyla başbaşa kalacağımızı bilseydik bizler de DÖNMEYİ HİÇ DÜŞÜNMEZDİK BUGÜNLERE..
Yüreğinize sevgimle.
Sen yine de rahat uyu ATA'm...Bizler seni hiç unutmayacağız, saygıyla anacağız...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Mehtap ALTAN
Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır...
Mustafa Kemal Atatürk
pulsuz bir mektup yazdın ,katladık cebimize koyduk en güzel yanlarıyla
sevgiler
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
:( duyarlı yüreğine çokça tebrik ettim güzel insan...
içimi çektim okurken, birazda hüzünlendim.
sevgi, duamla...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk
Sabah anma töreninde hissettiklerimi yaşattın tekrar...
Kanım karıncalandı ve saçlarım ürperdi düşün...
Çok güzeldi ve derin coşkulu...
Tebrikler...
Mehtap ALTAN
Mustafa Kemal Atatürk