- 601 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dıştan Bir İnşa 2
Dıştan Bir İnşa:
Sosyal öznemiz ve Toplumsal Öznemiz.
2-İnsanlar ittifaklar dönemiyle ego özlü yolun (temel düzleme değin ilişkin haz ve elemi olan yolun) “üretimse olacak çevrim girişmesini” bir iyice başarmanın tabu ve totemlerini var etmişlerdir. Tabu ve totem kavranışı, eski dönemlerdeki sosyal öznenin, yaşamın kavranıştı eğitim öğretim süreçleridirler.
Bu aynı tabucu, totemi zemin üzerindeki düğümlerin; zaman içinde toplum ve halk diye ayrışan iki ve daha fazla noktasının birbirine yansıma, rengi veren dallanma girişmelerini var ederler. Aynı düğümlü, aynı geçmişe sahip olma iken, dallanmalar aynı geçmiş üzerindeki, ufak niceleyişti sapmalarının faz farkıdırlar. İnsanlık böylece uygarlıklarını geliştirebilmiştirler.
Ego ihtiyaçlarının giderilmesi artık zorunluluktan bir görevinizdir. Egonun ihtiyacı olan sağlananlarına değin çabalarınız da; yani kişilerin doğrudan nesnelere yönelik davranışları da; vücudunuz dışındadır. Sosyal ve toplumsal etkili yapılar üzerinden kurallaşan bir biçimlenişlerle edim eşmiştirler. Egonuza dek sağlasan göreviniz, sosyal ödevcil ve toplumsal görev olmakla farklılaşır bir yaşantı aşıştırlar artık.
Bu yaşantılım görev yine benin ihtiyacının giderilmesi içindir. Ama dıştan üzerinde dolaşılacakla ancak gerçekleşen bir zaman mekân kalıbını, araya almış olacakla; edimsel olan bir görevdirler. Bu nedenle; in organik süreçlerin çekikleştiği bu gibi yöney eştiricilerin çekim merkezi olmaları vardır. Bu nedenle vücutsal bütünlüğe dek organik özelliklerin çevrim olacakla işlev faaliyet devinmeleri dışta vücut-vücut girişmesi yapmıştırlar. Bize göre dıştan bakışla, sosyal yapı ve toplumsa yapı her biri organizma-organizma (vücut-vücut) organizesi oluşla, bir tutumsa görevi yerine getirmesinin potansiyelidirler.
Bundandır ki ipek yaptı diye, ipek böceğine; bal yaptı diye arıya, meyve verdi diye ağaca, yağdı diye yağmura teşekkür etmenin; hatta kasıp kavurdu diye fırtınaya, hasta etti diye mikroba buğz etmenin hiç bir anlamı yoktur.
Bu özdek özellikli, renkti yansımalar ve girişilen çevrimler; organizmalar temelinde bütün haz ve elem süreçlerinin seçimine değin bilinç olacakla ve başlı başına; çoğu kez trajik ve tirajı komik maceradırlar.
Meyveye neden yönelirsiniz? Bu sizde zaten dokunulmaz ve vaz geçilmez olan tabucu totemi kendilik davranımdır. Bu nedenle anne yavruya meme uzatır. Veya erkek olan bireyler de yavruya geviş veriri. Totemi oluşlar; ego düzleminiz olan, bilen ben bilincidirler (öznesidirler). Kişi egosu olan temel zorunluluklarınız, çek imleyici ve çevrimleyicilerini; kişiler odaklı olacakla davranmanızı başlatırlar.
Bu başlanış davranışları, dışta; kümedir veya sürü veya sosyal birlik kişileri üzerinden girişir. Bu girişme giderekten insan ilişkileri içinde de sosyal ve de toplumsal eksenli bir çek imleyiciler alanı oluşlarla aitti meşrulaşma yapmaktadırlar. Yapılan bu meşrulaşma girişmelerinin her biri, sizin; hem sosyal, hem de toplumsa, kolektif bilincinize (öznenize) dönüşürler.
Böylece en temel ve somut alan denetiminiz (bencillik alanınız) olan ekseni dönüş ve çekim alanları merkeziniz, önce kişiler bazında belirirler. Bu bencillik alanlarının, ulaşılamayan, güç yetirilemeyen ve zor ulaşılan birçok takıntıları vardır. İşte takıntılar olan bu groteski (tinsel yansıma) alanlına değin kişi eylemi gücü; dıştan kişiler bağıntısı üzerinden, yine tekil kişilerin eylemine yansımalarıyla, meşruiyet yaptırım otoritesi olurlar.
Hayata dek organizmadı işlev yapılar; sindirim boşaltım gibi süreçler olan fonksiyonlar, her biri şimdiki hücre hücreler organ birliği içermesidirler. Önceleri hücre dışında olan mitokondri, klorofil gibi işlevler hücre dışında tekil bir muhafaza idiler. Her muhafaza sürdürülebilir olmakla varlaşmak zorundadırlar.
Değişen çevre koşulları, sürdürülür düzenli ilişkilerini hem ortaya çıkarırlar, hem de onları dağıtır olan bir basınçtılar. Bu kabil birim var oluşlar, bu nedenle çevrenin değişimine eğimse olurla simbiyotik bağ ilişkiyle bir araya gelen ortaklaşmanın cazibesine kapıldılar.
Bunlar önce porfirin gibi klorofil, lizozom, mitokondri, golgi cisimciği gibi tekil varoluşların her biri girişen işbirliği ile bir hücre düzleminde, şimdilik en az verimle bir arada etkileştiler. Bu bir arada girişen yapı, yeni bir özellik ve muktedirlik kazandı.
İşte bu hücre düzlemindeki birlik yapılar, kendisinden başka bir alt yapıya parçalanamaz özellikte, biyolojik bireylikler kazandılar. Artık tekil var oluşun fonksiyonel düzen yapısı, hayat sal olaylar diye kavrayacağımız hücre içi düzenlerinin kendi egodur bağ ilişkilerini oluşturdular.
Her bir egoya göre dıştan bulunuşla birleşen tekil ilişki tipilerinin birleşme ve organize olmaları hücre düzlemini ortaya koydu. Hücre içi bu koalisyon egoların bağ ilişkili, tekil olma üzerindeki bağıntılar ve yönetim iletişim akımı ortaya koymaları yoluyla giriştirmiştiler. Artık ego, bir iç koalisyon ilişkileri olan bendi.
Sürecek