Biz Kimi Seviyoruz?
Sevgi nedir?
Sevgi Birisine gönülden bağlanmak,onun adını duyduğunda kalbının yerınden çıkacak gibi olması,normalde sevmediğin birşeyi sırf onda var diye sevmek..Sevdiğinin her dediğini yapmak,sırf o incınmesın kırılmasın diye...Sevgi lütfünda hoş kahrında hoş diyebilmektir....
Ya biz kimi seviyoruz?
Karşı cınsten olan bır sevgili yada eşimiz..Hep onu düşünürüz.eğer evli değilsek gecelerı sabahlara kadar konuşuruz.Özlerız hatta bazen öyle özlerizki özlemden gözlerimiz dolar..Onu bir kez görebilmek için nelerı feda etmeyız...Onun her dediğini yaparız ..Gece gündüz maşuku düşünürüz..
Normalde sevmediğimiz birşeyı mesela bır kadın kel bır erkeği sevmez ama öyle bır adama gönül verırkı onun güzel ahlakından okadar etkılenırkı onun kelliğini ömür boyu görmez.
Görmez çünkü onu seviyor ona aşık’tır.......
Çocuklarımıza karşı olan sevgi;
Evet onlar doğduğunda dünyalar bizim olur ..Saaatlerce mınık bebeğimizn uykusunu seyrederiz.Onun her hareketı tatlıdır.Geceleri sabahlara kadar uykusuz kalırız.Ağlar bebeğimiz acıkır ama bız usanmadan kalkar onun merhametle ihtiyaçlarını yerine getiririz.Hele çocuğumuz hastalansa aklımız çıkar.Gece sabahlara kadar uyumaz başında beklerız ..Belkı ateşi çıkar..diye..
Artık hayattakı hedefimiz çocuklarımıza ıyı bır gelecek sağlamaktır onlar için durmadan çalışır dururuz..Ve hiç yılmayız bu çalışmadan..Çünkü Çocuğumuzu çok seviyoruz...
Eşyaya olan sevgi;
Evet evimize yeni bir oturma grubu aldıkÇok değerli çocuklar aman dıkkat.Sakın kirlenmesın bişey dökülmesın üzerine ..Ve ya evimize aldığımız bir camekan gümüşlük..İçini pahalı süsü eşyaları ile krıstal ytakımlarla doldururuz..Kullanmasakta onların devamlı tozunu alırız..Aman evımız şık olsun güzel gözüksün..Eşyalarımız çok değerlidir ..Çünkü biz onları çok seviyoruz..
Eveeet;Pekala bukadar sevgi içinde unuttuğumuz bir sevgi yokmu?
Hani nerde Yaratıcıya karşı olan sevgimiz?Şimdi kendimizi bir sorguya çekelim..Hiç geceleri sabahlara kadar nette yada tlf.da konuştuğumuz sevgilimize yada geceleri sabahlara kadar çocuğumuza ayırdığımız vakti bir gece olsun uykumuzdan fedakarlık edıp Rabbımıze ayırdıkmı?
Bir gecede dedıkmı bu geceyi sabaha kadar ibadetle geçirelim..O sevgilimizle buluşmaya giderken ne güzel giyinirdik süslenırdık..Çünkü sevgilinin gözüne güzel gözükücektik..Pekala ya Rabbimizın huzuruna çıkacağımız vakıt (namazda) en güzel giysilerimizi giyip kendımıze çekı düzen veriyormuyuz?Onun yasakladıklarından, haramlardan kaçıyormuyuz.Öyle ya sevgilimizin istemediği hoşuna gitmeyecek bir şeyi yapmıyoruz ya.....
Hani sevgilimizin tlf.da sesını duyduğumuzda heyecandan herşeyi unutuyorduk..Çünkü karşıda maşuk vardı..Onu çok seviyorduk..Ya ezan okunduğunda aynı heyecanı hissedebiliyormuyuz ..Rabbımız bizi huzuruna çağırıyor.....Koşa koşa her işimizi bırakıp namaza gidiyormuyuz..
Nasıl sevgilimizin kalbını kırdığımızda onun gönlunu alabilmak için özür dileriz affetmesi için yalvarırız .
Peki Ya günah işlediğimiz zaman Rabbimiz bizi affetsin diye yalvarıyormuyuz göz yaşı döküp tövbe ediyormuyuz?
Evet bunları yapıyormuyuz Rabbimize karşı?Karşı cınsten olan sevdiğimize ,çocuğumuza ,evimize aldığımız eşyamıza gösterdiğimiz özeni, ilgiyi,sevgiyi Rabbimize gösteriyormuyuz ..Eğer göstermiyorsak soruyorum........Biz kimi seviyoruz?...
YORUMLAR
Zümra Zen
Dünyevi işlerden bir nebze de olsa elimizi çekip Allah sevgisine ulaşabilmemiz dileklerimle.Kıymetli yazınız için size teşekkür ederim. Saygılarımla...
Zümra Zen
güzel bir çalışma...tepriklerr.aramıza hoş geldiniz ailemizi umarım çok begeneceksiniz saygılarımla...
Zümra Zen
Beğendim burdaki ortamı..Kaliteli yararlı paylaşımlar var..
Saygılar
Yüreğinize ve kaleminize sağlık,güzel bir yazıydı.O nun yarattığını sevmek te,O nu sevmektir aslında.Saygılar.
Zümra Zen
Ama önemli olan yaratılanı yaradandan ötürü sevmek...
Allah razı olsun...
onun sevgisine ,merhametine muhtacız biz aciz kulları ancak yardıma muhtaç kaldığımızda onu hatırlıyoruz oysaki o bizi yratmış meleklerden bile bizi üstün tutmuş adem (a.s) babamıza melekler secde etmiş bizi bu kadar seven RABB,imizi ne kadar iyi bir kul olmaya çalışsakta iyi bir kul olamıyoruz onun sevgisine laik olamıyoruz o bizi o kadar severken merhamet ederken çok yazık bize çok yazık dünyada kriz varken bizim ülkemizde bolluk ve bereket var RABB,imiz bizleri seviyor bu ülkeyide seviyor ama bizler RABB,imizin bize gösterdiği sevgiyi Bizler RABB,mize gösteremiyoruz ....
mustafa dalar tarafından 11/8/2011 12:36:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Zümra Zen
sevilenler tabiki sevilmeli efendim ama sizin dediğiniz o sevilen tüm şeyleri vereni unutmadan olmalı ve ona teşekürü eksik etmeden tabiki başlıklar halindeki sevgilerin de hepsi olmalı hayatımızda..akıcı ve edebi bir uslubla yazılmış kutluyorum sizi
Zümra Zen
"Zenginlik kötü değildir..Önemli olan gönlünü mala değil onu verene bağlamaktır...
Evlat mal dünyalık sevgiler hapsi bize bir ikram...Bunlara emanet gözüyle bakıp gönlünü asıl verene bağlamaktır sevgi..
Yorum için teşekkür ediyorum.....
Zümra Zen
Ne mutlu idrak edip yaşayabilene....
Teşekkürler yorum için...