- 1603 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Yetim Kalan Dudaklar
-seni seviyorum.
-sonra?
-ne sonra?
- sonrası ? seviyosan sonrası?
-ölüm.
sustular. birbirleriyle yarışıyorlardı,erkek dayanamayıp beyaz bayrak salladı:
-susan bir sesi duyamayacaksa kulakların ne işe yarıyor?
-ya sen? seven bir kalbi göremeyeceksen neden hala buradasın.
-sus! sen sevmiyorsun, sevmeyi de beceremiyorsun. eğer becerebilseydin sevmeyi,
şuan ellerim sıcaklığını hissederdi. başka bir iklim de başka bir gökyüzü kurardım.
ama sen sevemediğin için siyah gökkuşağımın, sekizinci rengisin.
-seviyorum.. çünkü sevmek için yağmuru beklemiyorum!
-yapma, Allah aşkına!seviyorum’ların çünküsü yoktur.Ve sen hiçbir zaman yağmuru sevemedin, sırf saçların ıslanmasın diye..
-seviyorum! zamanımız doldu. bu aşk çoktan seçmeliydi fakat soru yanlıştı!
hoşçakal...
ve erkek bayrağı yırtarak kadının
dudaklarına sarılır!
-yapma! gitmeliyim..
-hayır, gitmek için bir nedenin yok
-var..
-yok
-eğer gitmezsem , senden nefret edeceğim!
-neden
-çünküsü yok ! sen yağmuru kıskanıyorsun
ve sen o kadar kıskançsın ki, ıslanmayı bırak
toprak kokusunu içime bile çekemiyorum ,
ben seni sevmedim mi ! evet doğrusun ben seni sevmedim çünkü sana sırılsıklam aşığım...
-git
(me.. derken sessizleşen dudaklar
artık bir ömür yetim kalacaktı.)
YORUMLAR
Evet ! bu bölümde güne düşmeyi kesinlikle hak etmeyen türsüz bir dolu yazı okudum. Nedenini sorduğumda perde arkasında puanlama şeklinde desteklendiğini gördüm.Ama bu yazı kadar hatalarla dolu,ve türsüz bir yazı okumadım.Edebiyat sitesinde nesirle ilgili seçkilerin yapılması eş-dost ilişkisini kaldırmayacak kadar ciddi bir meseledir.Bu bölümde belirli isimlerin birbirini destekleyerek yazıdıkları türsüz yazıları seçtirmelerinin önüne geçilmesi gerektiğini her zaman savundum.Buraya yapılan seçkilerin puanlama şeklinde yapılması başlıbaşına bir hatadır.Üreten sayısının az olduğu bir alanda edebiyat dışı dostluk ilişkilerini gözönüne alıp,tek tip yazımlarım burada okumaktan açıkcası sıkılmaya başladım.Burada şiir üzerine kafa yoran akademik düzeyde,yazıların okunması gerektiği savındayım.Türün güzel örneklerinden oluşan öykülerin seçilmesi eş-dost ilişkisini aşacak bir düzey gerektirir.Daha çok bir yerlerden aparılmış yazıların oluşturduğu türsüz metinlerin sözümona usta işi gibi empoze edilmesine dayanacak okuma gücüm kalmadı.Açıkca altına nereden alındığı yazılı metinleri seçki de görünce daha da tuhafıma gitmeye başladı.Şiir üretmenin kolay olmadığını düşünenler, herhalde düz yazının kolay olduğunu düşüncesindeler ?! Öyle ise bu yanlıştır.Bu yazıda bunu gösteriyor. Birileri çıkıp diyebilir bayrama yakışmadı bu eleştiri.Evet ! ama bir kurban lazımdı kendimi seçtim..İyi bayramlar...
Yahya İncik tarafından 11/7/2011 11:15:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merve Taşçı
Bunu size ispat edecek değilim. İyi bayramlar.
Merve Taşçı
Güne düşer diye paylaşmamıştım çünkü. Her neyse iyi bayramlar..
Kalp ayrı, dil ayrı söylerken ikilemde kalmak ne zor.
Güne gelen yazınızı kutluyor ve bu vesile ile iyi bayramlar diliyorum :)