- 1629 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAM GELMİŞ NEYİME
BAYRAM GELMİŞ NEYİME
Geceler yarim oldu
Anam anam garibem
Aglamak kárim oldu
Anam anam anam garibem
Ama radyoda yükselen ses başka şu anda,sevmek korkulu rüya,aldanmak büyük acı,hangi kapıyı çalsam karşımda buruk acı…..!
Biraz üşüyorum sanki tuşlara her basışımda içimdeki geçmişe bir davetiye yolluyor gönlüm.
Bayrama girmiş saatler,ama aslında esas bayramlar geçmişte ne kalmış ne yazar,bir ah sa eğer ne ah…!
Elbisemi hatırlayamıyorum ne kadar zorlasam da beynimi,. o kısım anılarımdan silinmiş sanki,ah sakallarım benim,beynimin ve ruhumun sakalları boşu boşuna ağarmadınız siz,unutkanlık sanki bitmez bir deprem bende.
Her dertten yikilmazdim
Anam anam garibem
Sebebim zalim oldu
Anam anam anam garibem
Geçmişi hatırlarken bir ah kopuyor içimden,hadi sende çek benimle ki çıksın gün yüzüne eski resimler.
Önce babamın annesi benim canım ninem,onun kutlardık bayramını nede olsa yalnız kadındı,babam ta..orta okuldayken vurulmuştu babası ve yalnız ve dul kalmış ninem genç yaşında.
Şimdi gene bir ah...sesleniyorum yalnızlara ,yalnız anne ve babalara bir ordumu kursak bu zamana.
Annem babam ve kardeşlerim,bu arada üç kardeşiz, en büyük ve hiç büyümeyen ben.
Ninemde kalırdık bayramlarda, onun birde en küçük kızı benim halam o da ayrılmış, iki küçük çocuğu ve annesi yaşıyorlar gül gibi.
İnanmayın tabi gül olunurmu ki, gül gibide yaşansın.
Heyt..be..bre..!anılar nasılda yaprak döküyorsunuz şimdi,sizdedemi sonbahar be canım.!
Nine, nine.! Kokunu özledim senin,dizlerinde yatmayı,toprağım gibi kokan ellerinden öpmeyi.
Maaşında yoktu senin,nasılda telaşe kapılırdı o dev kadın,evet yanlış duymadın gülüm bir devdin benim için,sen koca bir yürektin nine sevgininde en kaymak tutanını bana vermişsin bak halen tatlı.
Koynundan çıkardı genelde harçlıklar,ah işte o an kardeşler, biz birbirimize bakardık,aynımı harçlıklar,yoksa bir haset doğacak yani.!
Ah olmadı şimdi,geceyi atlamışım,olurmu ya öyle,unutkan unutkan ben,kimbilir ne çabukta yaşlanırım ben.
Akşamdan kızkardeşimle bana, kınalar yakılırdı,avuçlarımıza eski bir çaput bağlanırdı, öylece yatardık.
Kınalı ellerimin heyecanıyla uyuyamazdım ki ben,bir yanda baş ucumdaki yeni elbisem ve kunduramda gözlerim bir yandanda kınalı avuçlarımda kalbim.
Ah nine şimdide yüreğimde bir kına var sanki hemde hiç geçmeyeninden be canım..!
En büyük zevkimdi sabah olunca ellerimizin açılması ve kurumuş kınanın yıkanıp, güzelliğin ortaya çıkması, çok severdim kına kokusunu,şimdide severim çok,işte öle oje moje sevmem ben kına severim kına.!
Gelde yak demiyeceğim nine,gidişin son olduğu noktada gelmek yok bilirim nine.
Bayram gelmis neyime
Anam anam garibem
Kan damlar yuregime
Anam anam anam garibem
Mezarlığa giderdik hep beraber,her mezarlığa girdiğimde aynı yazıya takılırdı gözlerim, ya ben küçükken bile nasıl böyle duygusaldım ki.
MALDA YALAN MÜLKDE YALAN,GEL BİRAZDA SEN OYALAN.!
Sular dökülürdü mezarlara,dedemin ve erkek kardeşimin,dualar yükselirdi hep yüreklerden, annemle babam konuşurdu, şu yerlerde bizim,yani bizde öldüğümüzde oraya gömüleceğiz.
Ah istemem ben,mezarım denize yakın olsun derdim hep içimden.
Diğer mezar taşlarına ve üzerinde yazılı olanlara kayardı gözlerim,hep anlamlı ve yaralı sözler vardı.
Maalesef her kesik en güzel cümleyi kuruyor sayfalarda,işte kanamakta ondan güzel besbelli..!
Yaralarim sizliyor
Anam anam garibem
Doktor gelmis neyime
Anam anam anam garibem
Sonra adımlar atıla atıla,tabi kafamızdada hesaplar yapılıyor,dayım şu kadar verir, dedem bu kadar,tatlı tatlı düşünerek neşeyle giderdik bayramlaşmaya.
Ad dede,,!sende gülümse yattığın yerde,nasılsa geleceğiz yanına.
Doyururdun bizi harçlıklara en çok sen verirdin be dedem.!
Oley bayram yerine rahat gidebilirdik,her şeyede binerdik,dahada kalırdı paramız,
Bayram sabahı ya radyoda daha bir demliyor anılarımı, ah o ne şarkılar öyle fırtına salıyor içime,içmeden sarhoşluk bu olsa gerek,öyleyse ayılmam bu yürekte.!
Düşünme yağıyor bana,içimdeki sakallarım dahada beyazlıyor sanki,kış var ya kış o dışardanda gelmiyor ki,o zaten içerde bağdaş kurmuş bana ya yakıyor içeriyi bir daha.
Karışmışız iyice vuslata giden yolda,yollar karışmış,sıralar şaşırmışbir aceyip hal olmuşki,anılar hep en gerilerde kalmış.
Takvimler,yaprak döküyor dostum,
Ama unutma ki, bir gün o yaprakla düşende senin hayatın olacak.
Bir gün belki hiç takvimde olmayacak.....ama boş ver sen, şimdi bayram ya nasılsa çıkar yüreğini bayrama, çıksınki engüzel mesajları versin,ya da en yaş sevgileri hayata.!
Söylesin nemli yürek bayramı....!
Yaralarim sizliyor
Anam anam garibem
Doktor gelmis neyime
Anam anam anam garibem
Hatice Nilüfer Karataş
Not:Ne bayramları bitirelim şu kısa yaşamımızda ne de öpeceğimiz elleri solduralım ruhumuzda,biz yaşıyorsak eğer hep sevelim ve gülümseyelim ki,,adımlarımızda doğru takip edilsin,kaybolmasın küçük ama büyük avuçlar.!
YORUMLAR
maziye nostaljik bir yolculukla çocuklugumuzun bayramlarına götür dü yazar-şair bizi..ama o duygularla birlikte zamanda yolculukla güne gelip hüzzam makamına çektin bizi kına kokusundan uzun hava larla dillendirilen duygu anaforunda duygularımızın eksenini kaydırdın ız efendim..ama yazıyı tekrar bir okuyup soluklanınca insan şunu anlıyor sevinç,,hüzün hep yana işte zaten hayat ta bu..ve biz okuyucularınızla bu güzel duygusal yazıyı tam da bayram gününde paylaşmış olmanızla mutululuk duyduk nice bayramlara efendim......
Arada ilave ettiğin şarkı sözlerini es geçerek okudum. Duygu ve düşüncen eskiyle beraber şarkının tezahürüne sarılmış. Ama yazdıklarının sadeliği yeter, artardı bile. Özellikle nineni anlattığın kısım... ellere kına yakılma meselesi..Kendi duygularınla zaten güzelce anlatmışsın...
Hani sokaktan kömür kokusu gelir de, duygulanır ya insan; az biraz oldurdu bu yazının bazı kısımları beni de öyle..
Hürmetle daim...Hayırlı Bayramlar..
gaybana geceler
sizede. hayırlı bayramlar.