KUTUDAKİ REZALET
Son yıllarda her evde bulunan hatta çoğu evde oda başına bir tane bile düşebilen, faydası olduğu gibi birçokta zararı olabilen bir kutu ’ televizyon ’.
Televizyonun çıkış gayelerinden en önemlisi bireylerin ülkede ve dünyada olan bitenden haberar olması, iletişimin kolaylaşmasıydı. Fakat son zamanlarda bu kutuda insanların beyinleri, zamanları, yaşamları işgal edilmekte... Kişilerin merhamet duyguları istismar edilerek bunun üzerinden reyting toplanmaya çalışılmaktadır. Çeşitli programlar oluşturularak öncelikle çocukların kişisel gelişimlerine toplumsal olarak zararlı açadan yön verilmekte, psikolojileri altüst edilmektedir. Çocukların en çok izlediği çizgi filmlerde bile, bizim zamanımızın en masum çizgi karakterler; canavarlaşmış, yüksek oranda şiddet uygulanıyor.. Oysaki bizi takip ederek gelen genç kuşağımız bu kutuda olup bitenlere emanet...
Televizyanun hayatımızı işgal etmeden önceki yıllarda, aile ortamlarında sohbet ve birlikte vakit geçirme ihtiyacı daha fazlaydı. Şimdilerde ise; aile fertlerinin sadece yemek masalarında bir araya geldiğinde bile tüm fertler televizyona kilitlenmektedir.
Sağlıklı bireyler yetiştirmek ve toplumumuzu kutudaki rezaletlerden koruyabilmek için bir şeyler yapmamız gerekmektedir. Buna öncelikle kendi evimizdeki kutunun kapatma düğmesine ’ basarak ’ başlayabiliriz...
sema y.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.