- 1333 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Mevsimler Gibidir Ask
Nedense aska hep sonbahar giydirilir ayrilik sözkonusu oldugunda..
Kuruyan dallar, sararip dökülen yapraklar, kirik kalplerle özdeslestirilir..
Ve nedense kis mevsimidir siddeti anlatan..
Soguk aksamlar, insanin nefesini donduran o buz gbi hava, yilgin kalplerle özdeslestirilir..
Aska yaz yakistirilir, aska bahar giydirilir birliktelik sözkonusu olunca..
Günes in milyonlarca km öteden tenimizi isitan kollari altinda, gezdirmek asiklari, hayallerinin vazgeçilmezi olmustur çogumuzun..
Görülmeyen ne çok sey vardir oysaki..
Sonbahar, baharlarin sonunun olmamasi gerektigini söyler solgun renginde..
Ardindan sözü kisin beyazligina birakir gözler hiddeti göremesin diye ve sogunu vurur bedenlere,
yarim kalanlar eslerini bulup isinsinlar diye..
Aahh ask!
Her mevsimde vardir..
Her mevsimde aglatir güldürür!
Ask, mevsimlerle doludur;
bazen üsütur donarsin, bazen kavurur yanarsin...
YORUMLAR
Mevsimler bir insanın ruh halini tanımlamak için birebirdir. İlkbaharda dogar insan; ağaçlar, kuşlar, böcekler cıvıl cıvıl bir yaşam başlar. Dallarında yapraklar,çiçekler açar sonra olgunlasır ve yaz gelir. Kavurucu sıcaklarda pişer insan ardından sonbahar gelir. Yaprakları dökme zamanı bunun ardından da yaşam süresi dolanlar için soğuk bir ölüm.
Aşk ise sadece bir insanın ruh hali degil, iki insanın ruh halinin birleşimidir. Aşkı mevsimlerle tanımlamak uygun değildir. Aşkın bir anı diğer anına uymaz ki. Kar kıyamet kış günlerinde sevgilisinin elinden tutan bir adam kendisini bulutların üstünde hisseder. Aşağıda fırtına varken bulutların üstünde ne vardır?
‘aşk mevsimlerle doludur; bazen üsütür donarsın, bazen kavurur yanarsın’
Bazen fırtınanın ortasında yalnız kalır, donarak ölümü beklersin. Tam umudunu kestigin anda bir sıcak el uzanır sana bulutların üstüne doğru yükselirsin. Sana kucak açmış bekleyen güneşe doğru gidersin. Çok gidersen kavrulur yanarsın.
Aşkı kişileştirme konusunda büyük bir adım atmışsın, tebrik ederim.
tubylique
Aski mevsimlerle tanimlamak uygun degildir seklinde 'kesin' bir hukme varmissiniz. bu yanlis, bu 'kesinligin' dogru oldugunu dusunmuyorum. acikcasi basina ya da sonuna bir 'bence' koysaniz daha uygun olabilirdi.
Ve zaten aski tanimlamak degil benim amacim. Ki sanmiyorum asktan dem vuran insanlarin da boyle bir girisimi olsun. Bu sadece, yasanilani ve hissedileni kendi gönül nazarimdan kaleme almakti sadece...
Yorum icin tesekkurler..