- 939 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şükrün Önemi ve Yeterince Şükrediyor Muyuz?
Şükr kelimesi Arapça isim olup:Nimete karşı memnunluk dolayısıyla Allah’a teşekkür anlamına gelmektedir.Peki bizler yeterince şükrediyor muyuz?Kendi vicdanlarımızı bir yoklayalım ve içimize bir ayna tutalım. Sahip olduğumuz her şey içimize çektiğimiz hava,her gün sabaha sağlıkla uyandığımızda aldığımız nefes,Yüce Yaradanın bizlere sunduğu eşsiz güzellikte nimetlere karşı borçluyuz.Nasıl bir arkadaşımızdan hediye aldığımızda teşekkür ediyorsak,bize bu hayatı iyisi ve kötüsüyle bağışlayan Allaha da, sevdiğimiz arkadaşımızdan üstün derecede layıkıyla şükretmeliyiz.
Şükrün önemiyle ilgili Kur’ân-ı Kerimde :“Allahü teâlâ şükredene bol bol ni’met verir.” [ Fatır 30] “Bana şükredin, nankörlük etmeyin!” [Bakara 152] buyurmuştur Yüce Allah. Zaten dünyaya geliş amacımızda ,konakladığımız bu geçici misafirhanede Yaradanı anmak ve hamd etmek değil mi? O halde neden bizi ateşe sürükleyecek olan aldatıcı nefsimizin esiri olup,dünya meşgalesine dalıyoruz ve 5 dk. mızı bile Allaha şükretmeye çok görüyoruz.Allahın bizim şükrümüze ihtiyacı mı var? Haşa! O yeri göğü Yaradan ama yine bizim yararımıza.İnsan ne yaparsa kendine yapar;iyi, faydalı iş yaparsak da kendimize,zararlı iş yaparsak da…
Şükr için namaz,oruç,zekat,hac gibi belli başlı kantarda ağır basacak kıymeti büyük ibadetler vardır ki,bizler çoğu zaman ne yazık ki,yeterince insan-ı kâmil sıfatına uygun davranamıyoruz.
Allahü teâlâ, Mûsâ aleyhisselâma buyurdu ki: “Bir kimse, kendine verdiğim ni’meti benden bilip kendinden bilmezse, ni’metlerin şükrünü edâ etmiş olur. Bir kimse de, rızkını kendi çalışması ile bilip, benden bilmez ise, ni’metin şükrünü edâ etmemiş olur.” [İ. Gazâlî] Ne kadar doğru,başımıza gelen güzelliklerin sahibi sadece Yaradandır ,bize o işi yapma gücünü veren.
Özetle diyebilirim ki,şükrün önemi sayfalarca anlatılsa da bitmez tükenmez.Nasıl ki değer verdiğimiz kişiden armağan alınca teşekkür ediyorsak,sahip olduğumuz bu bedenin, yediğimiz yemeğin ,içtiğimiz suyun,teneffüs ettiğimiz havanın ve her ne kadar sağlık sorunlarımız olsa zaman zaman ; her zaman bizden daha kötü durumdaki insanların halini göz önüne getirip,Yüce Yaradana şükretmemiz gerek. Allah kalplerimizdeki iman gücünü arttırsın ve hakkınca şükreden kullarından eylesin hepimiz.
ALLAH YÂR VE YARDIMCINIZ OLSUN!