KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN (MUHİBBİ)
"Ger huzur itmek dilersen ey Muhibbi fariğ ol
Olmıya vahdet makam-ı kuşe-i uzlet gibi."
Muhibbi(Kanuni Sultan Süleyman)
Evet, çok iyi derecede bir divan edebiyatı şairi olan,yaptığı kanunlarla dünya ya nam salan,bir kükremesiyle Fransızları dize getiren,Büyük hükümdar Kanuni Sultan Muhibbi mahlasıyla yazdığı bu beyitte şöyle demek ister;"Ey Muhibbi(Kanuni) gerçek manada huzura ermek dilersen,uzlete(yalnızlığa) çekilerek Allahın birliğini tefekkür etmek gibisi yoktur."
Şimdi birileri çıkmış Kanuni yi Harem-Hürrem kıskacı içersinde gelgitlerde gösteren
saçma sapan bir film yaparak küçük düşürmek istiyor.Bunu yapan ne yazık ki ecnebiler değil,bizden birileridir.Çok yazık.Para ve şöhret bazı insanların gözünü kör etmiş olabilir, peki şöret olmayan evinin kadını ya da erkeği olan bizler neden böyle filmleri izleyerek onlara prim veriyoruz.Bu filmi izleyen çocuklarımız atalarından utanır olur.Oysa Kanuni ihlaslı bir müslümandı,hatasıyla sevabıyla bir ömür yaşadı.Etrafı alimlerle doluydu.Kul hakkını bırakın,hayvan hakkına bile riayet ederdi.Büyük bir şair,kumandan,hayır sever ve kanun yapıcı idi.Muhteşem yüzyılın Kanuni si (Muhibbi si )o filmde ki saçma karakter değil yukarıda ki beyti özüyle yazan ihlaslı Muhibbi dir.Farkı farkedin,bilinçli bir izleyici olun.(Talipname’den)
YORUMLAR
Biliyorlar ki bölmek, sindirmek ve son adım parçalayıp işgal etmek için koyunlaştırılmalıyız. Önce iman ile cesaret aldığımız Rabbimizi inkara, sonra böyle şanlı atalarımızı redde, sonra milletçe birlik beraberliğimizin bozulmasına ihtiyaç var. Bozulmalı ki buyurup geldiklerinde zorla karşılaşmasınlar. Ne elim...İçimizden birilerinin onların bu hedeflerine alet olmaları. Ah VATAN...Sana toprak diyen utansın..Sen özgürce aldığımız nefes, özgürce yaşadığımız evimiz, çocuklarımızın güle oynaya oynadığı büyüdüğü, nesilden nesile taşınan asaletimizin kendisisin Atalarımızın kanıyla kazanılmış, korunmuş. Başka bir ülkede Azınlık olmadıysanız bu farkı bilemezsiniz. Farkı bilen Vatan'a toprak demez....CAN der... NAMUS der...EZAN der...ÖZGÜRLÜK der... ÖMRÜ savaş meydanlarında geçen böylesi büyük MUHTEŞEM SÜLEYMAN'ı kadın düşkünü yaptılar ya yazıklar olsun.....
Teşekkürler Talibi...Saygılar sunarım.