- 1758 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Gösteriş İnsanı
Gösteriş adamı; başlıktan da anlaşıldığı üzere her işini gösteriş için yapan kişi… ve Böylelikle tabi YALAN söylemiş olanda kişi… Belki Oradakilerin hakkına giriyor gösteriş yapacağım diye. Allah (c.c.) buyurmuş: Benim karşıma Kul Hakkıyla Gelmeyin… Ama gösteriş yapacağım diye Kul Hakkına giriyor. Yaparken hiç aklına bile gelmiyor, Kul Hakkına gireceği… Çünkü şeytan unutturuyor onu. Müsaadenizle size bir hikaye anlatarak konuyu daha iyi anlatmış olayım…
Günün birinde Mehmet isminde bir çocuk vardır. 12 yaşındadır. Arkadaşıyla oynamaya gider, arkadaşı gösteriş olsun diye yapmadığı bir şeyi yaptım der. Mehmet bakar herkez inandı, hayran kaldı ve oda eve gidince Babasına der aynı şeyi, Babası da inanır ve hayran kalır. Mehmet bakar ki işe yarıyor ve bundan sonra hayatında hep böyle yalanlar söyler, peki ne için sade gösteriş için.
Ama bir atasözü vardır, Yalancının Mumu Yatsıya Kadar yanar diye… Mehmet 15 yaşına gelmiştir ve yine böyle bir yalan söyler ‘’Biz falan kişiyle şunu yaptık, Sonra şöyle oldu’’ der ve aradan 3 gün geçer o falan kişi Mehmet’in evde bulunmadığı bir zaman eve gelir. Annesi açar kapıyı çocuk Mehmet’i sorar, ‘’Mehmet 1 saat önce çıktı birazdan gelir geç içerde bekle istersen hem gel sana bir şey diyeceğim’’ der, Anne. Çocuk içeri girer, oturur. Anne ‘’Siz o gün ne yapmışsınız öyle Valla Akrabalarla birlikte hayran kaldık, çok güzel ManşaAllah size’’ der. Çocuk şaşırır ‘’ne yapmışız ki’’ der. Anne anlatır. Çocuk ‘’yok öyle bir şey yapmadık karıştırdınız sanırım siz’’ der. Konu dersanede yapılan bir başarıyla ilgilidir. Çocuk ‘’ Yok biz öyle bir şey yapmadık Mehmet’in de yaptığını sanmam, Mehmet dersanede çok iyi sayılmaz’’ der. Anne ‘’Gerçekten mi’’ der. O arada Mehmet gelir. Anne olanları çaktırmaz. Yarın olur Anne durumu öğrenmek için dersaneye gider ve bunun bir yalan olduğunu öğrenince çok üzülür. Akşam Babaya anlatır. Sonra Mehmet’le konuşurlar, Mehmet O zaman içinden ‘’Yer yarılsa da içine girsem’’ der.
Evet Gösteriş insanı olmak çok kötü bir şey. Benim anlatamadığım kadar kötü.
ALLAH KİMSEYE GÖSTERİŞ İNSANLIĞI YAPTIRMASIN. AMİN…
YORUMLAR
Yazınızı gönülden tebrik ediyorum. Fani dünyanın fani insanları olarak 3 günlük dünya hayatının zevkleri karşısında kendini büyük görmek ve gösteriş ile hayatı geçirmekten bize geri kalan sadece keşkeler ve vaveylalar kalacaktır. Allah bizi böyle insanlardan eylemesin(amin)