- 1135 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM ÖLDÜRMEZ...
Sıkça tekrarlanan bir söz var: “Deprem öldürmez bina öldürür.” Erciş depreminde de gördük ki yine öldüren binalar oldu. 18 Ağustos depreminden hiç mi ders almadık? Ders almış olsaydık yıkılan binalar son on yılda yapılan binalar olmazdı. Ders almış olsaydık bu binalar çökmez, bu kadar can kaybımız olmazdı. Ders almış olsaydık yüreğimiz yanmazdı.
Deprem anını, Erciş’tekiler gibi yaşamasak da o acıyı yüreğimizde hissettik. İçimiz yandı. Onlarla birlikte hepimiz ağladık.
Deprem haberlerini, ilk anlarda televizyon kanallarından takip etmek istedim ama olmadı. Çünkü her Ercişli gibi, Erciş’te yakınları olan herkes gibi benimde elimden telefon düşmedi. Saatler sonra Televizyon kanallarına bakınca o acıyı tekrar tekrar yaşadım.
Haberleri takip ederken çoğunlukla yeni binaların yıkıldığını görmek, o binaların altında insanlarımızın kaldığını duymak acımı kat kat artırdı.
O insanlar bizim yakınlarımızdı. O İnsanlar bizim arkadaşlarımızdı. O İnsanlar bizim sevdiklerimizdi. Ve o insanları öldüren deprem değildi. O insanları öldüren yıkılan binalardı. O insanların ölümüne neden olan sorumsuzlardı. O insanların ölümüne neden olan yapı malzemesinden çalanlardı.
Teknik açıdan, gerekli incelemeler yapılmadan, belki yapı malzemesinden çalanlar demem doğru olmayabilir. Ama mantıken baktığımızda 76 depremini görmüş binalar bu depremde de ayakta durabildiyse söyleyecek başka söz bulamıyorum. Bir muteahhitin kendisi için yaptığı binada çatlak bile yokken, sattığı bina çökmüşse söyleyecek başka söz bulamıyorum. Bir okulun yan yana iki binasından birisi dimdik ayakta iken diğeri yerle bir olmuşsa söyleyecek başka söz bulamıyorum.
Bu deprem, daha çok yazılacak – çizilecek, tartışılacaktır. Bu tartışmalardan ders alınacak mı? 18 Ağustos depremi de çok tartışıldı. Yeterince ders alınsaydı bugün yeni binalar ayakta durabilirdi. Umarım bu depremden gerekli dersler alınır.
Bu olumsuzlukların ve münferit nahoş olayların yanında, Türkiye’mde tam bir dayanışma örneği gösterildi. Resmi rakamlara göre 601 canımızı kaybettiğimiz Van’da, etkisiz hale getirilen üç beş terörist için üç gün yas ilan edenlere inat biz bir bütünüz mesajı verildi.
1941, 1976 ve 2011 tarihlerine baktığımızda Erciş’te her 35 yılda, yıkıcı bir deprem olmuş. Dileğimiz; Allah böyle bir felaketi bir daha göstermesin. İnşallah bir 35 yıl sonra olabilecek depremde binalarımız çökmez ve canlarımız enkaz altında kalmaz.
Ölenlere Allah’tan rahmet, Kalanlara sabır diliyorum.
Hepimizin başı sağ olsun.
Hepimize geçmiş olsun.
Erol ÇELİK (ERCİŞLİ) ALİAĞA/İZMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.