- 1173 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
BAĞ/IM/LIYIZ
Doğuyoruz, annemize bağımlıyız.
Anaokuluna gidiyoruz, öğretmene bağlanıyoruz.
Okuduğumuz müddetçe, öğretmenlerimize bağlanıyoruz.
Delikanlılık, genç kızlık dönemlerimizde, arkadaşlarımıza bağlanıyoruz.
Okulu bitirip bir iş sahibi oluncaya kadar, babamıza bağımlıyız.
Askere gidiyoruz, komutanlarımıza bağlanıyoruz.
Askerden gelip bir işe girdiğimizde, patrona bağlanıyoruz.
Patrona ayıp olmasın diye işe bağlanıyoruz.
Bir kız ya da erkek arkadaşımız oluyor, her şeyi unutup ona bağlanıyoruz.
Nişanlanıyoruz, nişanlımızdan habersiz adım atamıyor ona bağlanıyoruz.
Evleniyoruz, eşimizden habersiz bir arkadaşımızla şöyle bir keyif yapamıyor, eşimize, evimize bağlanıyoruz.
Sigaraya bağlanıyoruz, paraya bağlanıyoruz, arabamıza bağlanıyoruz, mala mülke bağlanıyoruz, apartman yöneticisi oluyoruz apartmana bağlanıyoruz.
Çocuğumuz oluyor, tüm yaşantımızı ona göre ayarlıyor, ona bağlanıyoruz.
Emekli oluyoruz, tam bağımsızlığımıza kavuştuk derken, annemizin, babamızın sağlık sorunları başlıyor, yeniden onlara bağlanıyoruz.
Derken çocuklar büyüyor evleniyor… Torun oluyor, bu defa toruna bağlanıyoruz.
Torunun peşinde koşarken bir de bakmışız ki hayatla bağımız kopmuş,
Sonunda toprağa bağlanmışız istemesek de.
Üzülmeyelim, arkamızdan mutlaka;
“Rahmetli çok iyi insandı, hiç kimseyi kırmazdı, gönlünce yaşadı…Gitti.”
Diyeceklerdir.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Haklısınız,,, bağımlılık bağımsızlığımız olmuş.
Ya istiklal ya ölüm,,
toprağa bağlanıyoruz , sonra börtü böcek yiyor bizleri..
ayrışıyoruz,,, sonra yine toprağa bağlanıyoruz..
topraktan gelmişiz,,, oraya gideceğiz.
son kalemiz, kara toprak..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Abi, sende bizi yazılarına bağlıyorsun...Tebrikler üstad harikaydın yine..Selamlarımla
bekir güçlüer
Beni onurlandıran yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Elveda diyemem,ayrılıyorum aranızdan,
Kalanların ağıtları,gözyaşları yağmur misali,
Dönülmeyen diyarlara yol alıyorum sessizce,
Islak ve nemli toprak örtüyor bedenimi.
Gidiyorum sensiz dönmemek üzere,
Ümitlerin yok olduğu zamana,
Gidiyorum yalnızca omuzlarda sal ile,
Yalnızca çıktığım hüzünlü bilinmez yolculuğa,
Hoşça kal diyemem hatırana,
Dökülmesin göz yaşların yanağına,
Değmez bu hayat ağlamaya mezar başında,
Aç elini arkamdan duaya,
Gecelerin sessiz karanlığında,
Sevdamız yok olmasın,sar gönül bohçasına.
Hayat aşırı bağımlılığı taşımaz. Ama sizin bahsettiğiniz bağımlılığı ben aşırı sevgi olarak algılıyorum. Eğer bu sevgi olmasa yaşam da çekilmez olurdu.Sizinde dediğiniz gibi bu sevginin sonu toprakla buluşuncuya kadar dır. Güzel bir tesbitler manzumesi.Hoşça kal diyemeden bir bakmışsın ne hatıralar ne anılar nede sevgi kalmış.İnsanların beklentisi kalanlardan hatırlanmak ve dua dır.Bir kaç mısramı hayatın ağlamaya değmeyeceğini hatırlamak için koydum. Sade anlatımınız tesbitleriniz gayet güzel. Yüreginize kaleminize sağlık. Bizlerle paylaşmanızdan dolayı teşekkürler. Saygı ve selamlar
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, değerli yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Şiiriniz için ayrıca teşekkürlerimi sunarım.
vallahi aynen öyle..
keşke bunun tersini yapabilsek..
lakin insanın galiba tabiatına ters olurdu..
ah birazda kendimize bağlanabilsek..
her şey ne kadar farklı olurdu..
sevgiyle...
bekir güçlüer
Sayfamı ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Başkalarına ve başka şeylere bağlandığımız gibi kendimize bağlanamıyoruz ne yazıkki.
Hayat bu kısaca istesekte ,istemesekte bir bağamlılık var,ihtiyaçlarını karşılamak adına,bende varım bu dünyada benide fark edin halleride olmakta,Değer görmek,herşey karşılıklı tabii,anne ise çocuguna bakacak,çocuksa annenin sözünü dinliyecek,baba eve bakacak geçim adına.Patronla iyi geçinecek işden atılmamak adına.Sıyasetci oyunu çogaltacak,koltuktan düşmemek adına,mualefet yoluna muz kabugu döşüyecek yarın koltugu oturma adına..hep bir bagamlılık sürüm gidecek,dün olduğu gibi bugünde yarında...Kimse kazanmıyacak aslında,yaşanılacak ve toprak olunacak insan..Bir tek bu canı veren ve alanın bagımlılıgı faklı olacak,canı verdim yaşadın geldin diyecek..Tek bağimlılık inananlar için tabi oda kainatı var eden olacak.Geleni boş cevirmiyecek,heybesinde olan ,olmayanlara bakacak......Güzel bir konuydu çok teşekkürler günüme renk kattınız,bilipde bazen unuttuklarımı canlandırdınız..selam ve saygılar..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve anlamlı yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Toprağa bağlanınca orada sıfırlanıyordur muhtemelen.
Sonrasını biz ölümlüler bilemiyoruz.
Bekir bey, çok güzel tespitler, hayat bağlılıklardan ibaret gibi.
Beğenerek okudum, tebrikler, saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Merhaba Bekir bey,
"Tanrı gibi gökyüzüne ulaşabilseydim eğer,
Kendimce yepyeni bir dünya yaratırdım.
Ey insanoğlu, gönlünce yaşa derdim..."
Ömer Hayyam'dan aklımda kalan dizeler.
Saygılar.
bekir güçlüer
Gönlünce yaşamayı hep arzu etsek de, yaşayamıyoruz bir türlü.
Saygılarımla.
Bağımlıyız Efendim.
Diş fırçamızdan, nane kokulu macunumuza kadar bağımlıyız..
Elimizde değil.
Kendimiz için değil başkaları için yaşamaya devam ettiğimiz sürecede böyle sürüp gidecek...
Fotoyu sevdim Ç-aldım
Selamlar
bekir güçlüer
sayfamı ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Fotoğrafı ben de internetten aldım.
Fotoğraf çok güzel.
Yazdıklarınız da bir o kadar doğru.
Kutluyorum.
Saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Hayatla bağı koparmamak çok güzel de şu hayattan kopuş yok mu en zor gelen de bu. Ama kaçınılmaz son hepimiz için var. İyi anılmak güzel bir şey. Kutluyorum anlamlı yazınızı. Selamlar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yeni başladığınız yazı dizisini gördüm, ancak henüz okuyamadım okuyacağım.
İlk bölümü de güne gelmiş, sizi tebrik ederim.
Aysel AKSÜMER
Bekir Bey ; her söylediğiniz doğru elbet. Fakat , o torunlara kavuşmak, onlarla vakit geçirmek, sevmek varya hani , tüm çektiklerimizi, her şeyi unutturuyor. Allah herkese torunlarına kavuşmayı, onlarla güzel günler geçirmeyi nasip etsin.
bekir güçlüer
Uzun bir aradan sonra sizi sayfamda görmek keyif verdi.
Bazı arkadaşlarıma "hadi gel oturup iki laf edelim" diyorum. "Toruna bakıyoruz" diyorlar.
Mutlaka keyiflidir toruna bakmak...Allah bağışlasın.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yumurta kırılmadan tedbir almak lazım. :-))
bekir güçlüer
Sayfamı ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Saygılarımla.