Telefondaki Ses
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Bir ölü için çok güzel ” dedi Dale.
“Sen iki hafta sonra gör onu ” diye sırıttı Barbara.
“İşte o zaman sen daha güzel görünürsün gözüme” diye kahkaha attı Dale.
Barbara’nın bakışından bu sefer çizmeyi aşan bir şaka yaptığını anlayıp sustu.
Barbara sol elini Dale’nin masasına dayayıp, sağ eliyle masa üzerinde duran diğer fotoğrafı işaret ederek :
“Belinda Calista , ünlü yazar Alex Calista’nın genç ve güzel karısı. Alex elli sekiz yaşlarında oldukça tanınmış bir yazar. Belinda Alex’in tutkulu hayranlarındanmış tanışıp altı ay içinde evlenmişler. Kız güzel, genç, Fransız Dili Ve Edebiyatı okumuş. Fakat kolay bir hayatı olmamış, baba yok, annesi ise Belinda ve kardeşine şiddet uygulayan bir alkolikmiş. Bu yüzden Belinda devletin himayesine alınmış. Hırslı biriymiş, Alex ile evlenmesiyle hayatı büyük bir u dönüşü yapmış. Dün gece evinin iki sokak aşağısında ölü olarak bulundu. Omuzuna ve göğsüne iki el ateş edilmiş. Araştırmalarımıza göre kocasını aldatıyormuş. Bir gece önce Alex ile büyük bir kavga ettiklerini duyan komşuları var. Alex evlerinin bahçesinde onu ölümle tehdit etmiş.”
“Hadi o zaman Alex ile tanışalım” dedi Dale.
…
Kapıyı açan görevli Dale ve Barbara’yı salona alıp, Alex’i çağırmaya gitti. Dale salondaki fotoğraf köşesine yöneldi. Fotoğraflara dikkatlice baktı. Alex ve Belinda’nın birlikte çekilmiş bir fotoğrafını eline alıp yakından baktı. Bu sırada Alex içeri girdi, fotoğrafı Dale’nin elinden alarak:
“Katil hakkında bir şeyler bulabildiniz mi?” dedi.
Dale gülümsedi, fotoğrafa bir kafa işareti yaparak:
“Çok genç ve güzelmiş karınız, sizin yarı yaşınızda neredeyse. Karınızla o öldürülmeden bir gün önce neden kavga ettiniz?”
“Bu ikimizi ilgilendirir” diye çıkıştı Alex.
“Eğer ortada bir ölü varsa, üzgünüm ama bu bizi de ilgilendirir” dedi Barbara.
“Karınızın sizi aldattığını biliyor muydunuz?” dedi Dale.
“Onu benim öldürdüğümü mü düşünüyorsunuz?, Oh hayır bula bula bunu mu buldunuz? İşinizi yapın!” diye bağırdı Alex.
“İşimizi yapıyoruz zaten, karınızın sizi aldattığını öğrendiniz ve onu…” cümleyi bitirmedi Barbara.
“Bakın Ben karımı seviyordum, evet beni aldattığını öğrendim. Fakat bunu ona hiç söylememiştim... O günkü kavgamız çok başka bir konudan başladı, ama kavga ilerledikçe konu dağıldı. Bir tatil yapmayı istiyordu, tek başına . Biliyordum ki o tatile o gerzek sevgilisiyle gitmeyi planlıyordu. Ben de artık dayanamayıp her şeyi bildiğimi , eğer aşığıyla tekrar görüşürse ikisini de öldüreceğimi söyledim, fakat ben öldürmedim Belinda’yı , ben yapamam bunu ona” dedi üzgün gibi görünen bir ses tonuyla.
Dale evden ayrılırken Barbara’nın kulağına yaklaşıp:” O yapmadı” dedi.
“Nerden vardın bu kanıya adam karısının onu aldattığını günlerce saklamış, belki biriktirdiği kin o gece patlama yaptı, olamaz mı?” dedi Barbara.
“Fotoğraflara baktım, onun kadına bakışlarında aşkın yanında büyük bir şefkat vardı, o aradığımız kişi olamaz. Peki ya aşığı adı neydi?” dedi kendinden emin.
“ Charley Aldrik, Bess dans salonunun sahibi, Belinda ile de orada tanışmışlar hatta tanışmakla kalmayıp epey bir kaynaştıkları da söylenebilir” dedi Barbara.
“Biz de tanışalım, kaynaşmamak kaydıyla” diye sırıttı Dale.
Salona geldiklerinde Charley’i bir grup ile tango dersinde yakaladılar.
Dale Charley’i cam arkasından izlerken Barbara yaklaşıp: “O da şefkatle dans ediyor deme de şimdi” dedi.
“Bu gerçek bir bedensel ve aşk diyaloğu” diye fısıldadı Dale.
Charley yanına gelen öğrencisinin söylediklerinden sonra salondan çıktı.
“Buyurun, nasıl yardımcı olabilirim?” dedi.
“Belinda Calista cinayeti için buradayız, onunla ilişkinizi biliyoruz, cinayet saatinde nerede ve kiminleydiniz?” dedi Barbara.
“Evimdeydim” dedi Charley.
“Şahidiniz var mı?” diye üsteledi Barbara.
Charley : “Peki ya sizin, sizin her hangi bir deliliniz var mı bana bunu sorabilmek için” dedi.
“Bay Aldrik, Belinda’yla öldürüldüğü gün görüştünüz mü? Belki Belinda artık Alex’ten size para sızdıramayacağını, Alex’in her şeyi öğrendiğini, sizi terk edeceğini söyledi?” dedi Barbara.
Dale elindeki kağıtları incelerken:”Aaa o da ne Belinda’dan ölmeden iki gün evvel hesabınıza yatırılan çok iyi bir miktar” dedi ,sanki kimse yok da sesli düşünüyor gibi.
Charley derin bir nefes aldı.
“Buradan kaçacaktık, çok uzaklara. Bu paranın nedeni o. Fakat Alex öğrenmiş. Öldürüldüğü gecenin sabahı buluşmuştuk. Her şeyi anlattı bana, Alex onu ölümle tehdit etmiş, beni de. Katil gayet belli değil mi?“ dedi.
…
Dale: “Başka şüphelimiz var mı?” dedi Barbaraya.
“Alice Calista,Alex’in kızı, Alex Belinda ile evlendikten sonra babasıyla bir daha görüşmemiş, bu evliliği babasıyla arasını açmış.Ta ki.. Belinda’nın aldatma olayına kadar”
“Bu ne demek?”
Barbara gülümsedi.
“Belinda’nın Alex’i aldattığını kim ortaya çıkardı dersin, hatta Alex’e kim söyledi?”
“Alice… Nasıl?”
“Üç ay kadar önce Belinda’nın peşine bir dedektif takmış, bunu öğrenip babasına bildirmiş”
…
Dale Alice’e oturması için işaret etti.
“Belinda’nın babanızı aldattığını siz bulmuşsunuz doğru mu?” dedi.
“Evet” dedi Alice.
“Babanız onu terk etmemiş buna kızdınız mı? Belinda öldürüldüğü gece nerede ve kiminleydiniz?”
“Bakın ne düşündüğünüzü biliyorum, evet o ve fırsatçı kardeşinden nefret ediyordum. Servet avcısı onlar, fakat ben yapmadım, o gece de arkadaşlarımlaydım.”
…
Dale Darla’nın kütüphanesine göz gezdirdi. Epey zengindi Alex’in üç romanı da vardı.
Darla sandalyeye oturdu.
Dale: "Ablanızı kim öldürmüş olabilir sizce? Bildiğiniz bir düşmanı var mıydı?” dedi.
“Alice … Belinda’dan ve benden nefret ederdi. Bir keresinde arabasını Belinda’nın üzerine bile sürmüş. Onu kıskanıyordu” dedi.
…
(İki gün sonra)
Akşam üzeri Darla’nın telefonu çaldı.
“Darla, orada mısın?” dedi telefondaki ses.
Darla cevap vermedi.
“Darla, orada mısın ben Belinda sana ihtiyacım var” dedi.
“Olamaz, sen… Ben seni öldürdüm.” dedi Darla .
Dışarıda hazır bekleyen ekip, gelen emirle Darlayı tutuklamaya yönelmişti bile.
Dale: "Bingo!” diye bağırdı.
“ Hayattaki tek akrabası olan kişi, bu neden, nasıl olabilir…” dedi Beal.
“Son telefon görüşmesinde Belinde Alex’in onu tehdit ettiğini söylemişti. Ama o bana tutup Alice’in bunu yapabilmiş olabileceğini söyledi.Bu ilk belirtiydi. Darla’nın kütüphanesinde Alex’in tüm kitapları vardı. Olayı biraz daha kurcalayınca, aslında Alex’in okuru ve hayranı olanın o olduğu, ona kitapları ile ilgili mektupları onun yazdığını anlamak kolay oldu. Ama Belinda’nın ısrarı ile o değil Belinda Alex ile tanıştı Ve onlara böylece Alex’in büyük servetinin kapıları açıldı, fakat Darla pişman olmuş olmalı ki…” odaya giren Barbara Dale’in sözünü keserek:
“Calvin Baker dün gece yatağında göğsünde bir bıçakla ölü bulundu” dedi.
Dale fotoğrafa bakarken, Barbara işaret parmağıyla önce fotoğrafı sonra Dale’i göstererek:
“Bana sorarsan iki hafta sonra bile hala o yakışıklı” dedi.
Nun
YORUMLAR
Resimdeki, o güzel ayakların seçimi için ,kutlamakla başlamak istiyorum. Kahramanın kişiliği ve güzelliği hakkında yorum yaptırıyor.
Biraz daha konuyu yaymanız, okuyucunun beynini rahatlatabilirdi. Kişilerin kimliklerini, yazının akışı içinde okuyucuya bırakmışsınız.Bir parça ,dikkatin, yorum yapmak üzere bile oynatılması, olayın yeni baştan ele alınmasına sebep oluyor. Hoş, sizin yazılarınızı okurken nefes bile almamak gerek ya.
Dedektifleri ne güzel konuşturmuş sunuz. Onların da , insan ve kadın, erkek olduğunu vurgulayarak.
Seyrelttiklerinizi , aklımla doldurarak ve zevkle okudum.Teşekkürler.
Sevgili Nun 'um
Günümün en keyifli dakikaları oldu bu yazıyı okuduğum dakikalar :)
Zihnimi farklı bir atmosfere taşıdın. Mantık yürütücü- muhakeme edici -beyin hücrelerimi hareketlendirdin .. :)
Güçlü bir yazar geliyor ..
Arapça ile yoğun olarak meşgul olduğumdan durum bu :)
Sevgimle...
O qué
Güzel bakışındandır, o güzel görün muhakkak.
Hareketi zaten mevcut olanı hareketlendirmek mi?
Şiirlerinden bilirim:)
Muhabbetle her daim...
Belki seri yazsan daha anlaşılır olurdu, sıkıştırılmış gibi geldi bana hikaye ve polisiye kısmında kopukluklar var...
Bu nun sebebide; anlatmak istediğini tek yazıya sığdırmak istediğindendir düşünüyorum sevgili Eyzün...
Güne gelişine tebrikler.
O qué
Sevgiler
Budur!
FBI iyi iş çıkarmış şirinem. Belinda Türkiye' de ölmediği için çok şanslı. Alimallah otuz yıldan evvel çözülemezdi bu cinayet:)
İsimler öyküye yakışmış. Kurgun da film tadında. Ama çok Amerikanvari, hiç ağlayan sızlayan, televizyona çıkıp "Bulun yavrumu" diye inleyen yok. Alaturka daha mı sıcak ne:) Dedektiflere baksana, ceset üzerinde kumar oynuyorlar:)) Nerde bizim Herkül tipli kara, çatık kaşlı, daima öfkeli ve fotojenik bakan dedektif Memolilerimiz...
Şaka bir yana, sen bu işi iyi götürüyorsun canım. Seninle gurur duymamak elde değil. Bana da ne oluyorsa artık:) Genç yaşında hem dolusun hem yetenekli.
Kutluyorum can-ı yürekten.
Sevgiler çok çok...
O qué
ya epey güldürdün beni canım Aynurum:)))
Sen çok yaşa bibibibibitanecik yazarım benim!
Sevgi daim efenim:)
O qué
Teşekkür ederim, tekrar.
Sevgimle
O qué
Olay Amerikanvarı olsa daa...
pekii neyce polisiye olur?
Amerikanca mı :D
Aramızda kalsın ama bende aynı fikirdeyim sanki..
Teşekkür ederim farklı yorumunuz için,sevgiler, saygılar
senin Sherlock Holmes'in ben olayım kuzu, tümdengelim yöntemle valla anında sonuç alır sana sunarım ,ne dersin
O qué
Tamam varımmmmm!
Öpüldün koskocaman gönlümün Laurası:D
Polisiye romandan bir parça gibiydi okuduğum. Kalemin her yöne kıvrılıyor sevgili Eyzün, tebrik ederim.
sevgiler.
O qué
Sevgim, Saygım daim...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Farklı bir polisiye kısa roman okudum o güzel kaleminizden...selamlar kalem dostu
O qué
Sevgilerimle
insan bazen diyorki
kötü olan her şey yazılarda kalsaymış keşke...
sevgi dışında gerçek hayat içinde hiç bir fiili müdahele olmasaydı mış(:
ama o zamanda denge bozulurmuş tabi demi...
vurdulu kırdılı her şeyden ürküyorum ama bunlarla yaşamyada alıştık bir diğer yandan...
güzel bir çalışma....
sevgimle Eyzün
hayırlı cumalar diliyorum...
O qué
Hepimiz bunu çok isterdik. Güzel yorumuna ve ziyaretine teşekkür ederim.
Hayırlı cumalar dilerim bende size.
Sevgiler..
Ben de uzun olmasını ummuştum, bir sayfada bütün cinayet çözülüverdi.
Bu Barbara ve Dale bir zamanların Madeline ve David'i gibi tutulabilir tiplere benziyorlar. Yeniden bir Mavi Ay serisi başlasa mesela ben zevkle okurum.
Ellerinize sağlık.
O qué
Saygılar
Polisiye romanlara bayılırım, keyifle okudum sevgili Nun, roman tadında.Keşke biraz daha uzun olsaydı.
Seri bir polisiye düşünür müsünüz?
Tebrikler, selam ve sevgilerimle.
O qué
Çok teşekkür ederim, demek ki daha uzun olsaymışta okurunmuş.
Sevgilerimle