- 6749 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Maskeler-1-
...
Hayata pembe gözlüklerle bakmayı ilke edindim ben.
Mutluydum.Mutluluk geçici de olsa, bana verdiği bir nebzecik sıcaklığıyla bile, ömür boyu mutlu olabilirdim. ..
Gecenin boş, dar, çıkmaz bir sokağına yürüyor adımlarım. Üç- beş akrebin, saatten firar edişlerine takılıyor gözlerim. Kayıp saatin dilimlerinden, en dip duvarın temelinden girip kayboluyorlar.Saat arayışta. Yelkovana felç oldu. Zaman durdu.
Vakit, gecenin içinde can çekişen fırsatçılar için tam da bulunmaz bir nimet sayılmaya başladı.
Köprüden bakan iki kadın.Biri kırmızı giymiş, kısa etekleri dizlerine ha değmiş ha sallanışta rüzgarla. Diğeri siyah giymiş. Omuzları açıkta bırakmış fuşya pembesi çepeçevre kuşatmış, bir oda dolusu ruju sürmüş dudağına.
Sarkıyorlar köprüden.Tonla yüklerini atmak için rüzgara karşı bile koymuyorlar. Sahte bedenlerini bırakıveriyorlar betona.Toprak bile ağlıyor hallerine. Gün ışımadan; koşuyor akrepler. Bir- iki ısırık alıp, çıkıyorlar saatlerin içindeki yerlerine örümcek ağlarına tutunup. Beyaz bir mermer üzerinde geziniyor bir karınca. Beli ince, kafası kocaman, küçümencik gözleri...
Hani güler ya insan.Hani çok söz söylemek ister ya bağırırcasına... Hani bir kuş gibi konmak ister ya en güvenilir omuza.Sonra eğilip kulağına ya da alıp karşısına ellerini tutup dertleşmek ister ya...
Mevsim yine güz’ün son yakarışlarına gebe. Kasım ay’ının, kapısının aralığından sızan ilk ışık huzmeleri. "Gir ve yaz" diyor şair. "Yaz bana. Kasım’da sana olan aşkımı yaz..." Gözlerden yaş süzülüp düşüyor, sarımtrak hallerinden mutsuzluk şarkıları söyleyen yaprakların üzerine" şıp" diye.
Upuzun, kırık beyaza çalan rengiyle,defter açılıyor.Kalem, hangi elin parmakları arasında sıkışacağına karar vermeksizin şaşkınlık yaşıyor. Ağlayan maske çıkarılıp, gülen ve aşık maske takılıyor şiir boyunca...
...
...
Fofoğraf: Şair-Yazar:Serhat Akdeniz
YORUMLAR
Sultanım ben de akşam kısa bir süre girdim, Defterimizin yeni dizaynına alışamadım, ters geldi bu büyük değişiklik,yazmakta bile zorlanıyorum.
Yabancı bir sitede gibi, alışkanlıklarımdan biraz zor ayrılırım da.
Yazın gizemli, beğenerek okudum, biraz acelem var dönüşte, tekrar sindirerek okumam gerek, hastaneye gideceğim, raporlarımın yenisini almaya, selam ve sevgiler.
Ülviye Yaldızlıı
Geçmiş olsun canım.Rabbim sana ve cümle hastalara şifalar versin.Amin
handan akbaş
Tansiyon ve kolesterol ilacı kullanıyorum, raporların yenilenmesi gerekiyordu .Hallettim, hasta değilim çok şükür, ilginize teşekkürler.
Ülviye Yaldızlıı
Sevgiyle hep
Upuzun, kırık beyaza çalan rengiyle,defter açılıyor.Kalem, hangi elin parmakları arasında sıkışacağına karar vermeksizin şaşkınlık yaşıyor. Ağlayan maske çıkarılıp, gülen ve aşık maske takılıyor şiir boyunca...
...
annem yine güzel anlatımla anlatmışsın kutlarım seni
saygılarımla sultanım
Ülviye Yaldızlıı
FB renkleri hangi arkadaş zikretti ağzına sağlık...Biraz dar ve uzun sayfalar...Kendimi Kıbrısta araba sürer gibi hissettim.Oda olsa iyi Türkiye trafiğinde direksiyonu sağda arabayla trafiğe çıkmışsin gibi...
Ülviye Yaldızlıı
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
"""Mevsim yine güz’ün son yakarışlarına gebe. Kasım’ın ay’ının, kapısının aralığından sızan ilk ışık huzmeleri. "Gir ve yaz" diyor şair. "Yaz bana. Kasım’da sana olan aşkımı yaz..." Gözlerden yaş süzülüp düşüyo, sarımtrak hallerinden mutsuzluk şarkıları söyleyen yaprakların üzerine" şıp" diye.
Upuzun, kırık beyaza çalan rengiyle,defter açılıyor.Kalem hangi elin parmakları arasında sıkışacağına karar vermeksizin şaşkınlık yaşıyor. Ağlayan maske çıkarılıp, gülen ve aşık maske takılıyor şiir boyunca..."""
Bu gün yazmaya çalıştığım makaleyi yorumlarcasına yazılmış bir deneme...şiirler mi maskeli,yoksa şairler mi? yada maske yokta biz mi var sanıyoruz...Tebrikler Sultanım,yine efsunluydu kelimeler alabildiğim kadarını aldım gidiyorum...Selamlarımla
Ülviye Yaldızlıı
Çok isterdim bir maskem olmasını. Hem gerçek anlamda hem mecazi anlamda.
I.maskeyi bitirdik evvelallah. II.maskeyi bekleyeceğiz bakalım.
Güzel imgeler kullanmışsın Sultan. Kadınlar atladı mı atlamadı mı muallakta kalmış ama. Çok kısa bir görüntü vermişsin onlardan. Oysa biçareler bu hayatta daha fazla anılmayı haketmişlerdi (!)
Sahi şiirler gerçekten mutsuz değilsen maske takılarak yazılabilir mi, şaire? Mutluyken şiir yazılabilir mi ya da? Sana meslek sorusu:))
Beğenerek okudum.
Sevgiler, canım benim.
Ülviye Yaldızlıı
Sanırım maskemi-mutluluğumu tak takamadığım için olsa gerek :)
Aynur Engindeniz
Şiir de hüzünlüyle güzel canım. Hiç çocuk şiirleri dışında neşeli şiirler görmedim daha.
Şiirlerini de severim, seni sevdiğim kadar.
Ülviye Yaldızlıı
Aynur Engindeniz
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
Aynur Engindeniz
Hepsine evet de şu lacivertimsi rengi hiç sevemeyeceğim. Bari yoruma cevap kısmını sarı yapsalardı da, ortaya asil FB renkleri çıksaydı:)))
Ülviye Yaldızlıı
Aynur Engindeniz
Git gazetelere bak, en fiyakalı yazarların bile bizim kadar geniş köşeleri yok:)) Biz Müslüman adamlarız daima şükretmeliyiz:)
Çocuklara da yumurta kırıveririz olur biter:))
Güzelim benim, öperim gözlerinden"beya"
:))
İbrahim ERZURUMLU
Ya arkadaşlar buraya yazacağım yazıyı yeni bir sayfayla göndermişim...İşte o kadar ki alışamadım bu düzene...selamlar