- 414 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değelendirmeler 3
Kaynaktan Deryaya
lebiderya
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değelendirmeler 3
Mehmet S. Durak
Dumlupınar Üniversitesi Muhasebe Bölümü 2. Sınıf
Hedef Kitleye Arz Edilen Ürün Kaliteli ve Ucuz İse Bundan rakip Firmalar Rahatsız Olmamalı
Satın alınan ürün öncelikle ucuz ise; tercih sebei olmaktadır. Dar ve orta gelir grubuna hitap eden ürünlerde tüketicinin alım gücünü hesaplayıp ona göre piyasaya arz sağlanmalıdır.
Büyük marketlerin tercih edilme sebebinin asıl gerçeği budur. Özellikle yeni açılan işletmelere halka arz yapılırken; fiyat ve kailtenin önemi öne çıkar.
Bir teknoloji ürünü satan mağaza açılıyor; reklamını önceden yaparak vatandaşla duyursunu yapmış, açılış sırasında kalıcı müşteri sağlanması bakımından hızlı satışı yapılan ürünlerde maliyetine satş da yapabilir. Bu mağazanın yaptığı hem müşteri kalıcılığını sağlamak hem de tüketiciye ihtiyacı olan ürünü maddi durumunu etkilemeden satışı gerçekleştirmektir. Burada bir tezatlık sözkonusu değildir. neticede bu uygulamayı gören rakipler; yeni arayiş içine girerek; hedef kitle olan tüketiciye hitap etmeyi sürdürebilmek için daha ucuz nasıl satış yapabilrim noktasında net kararları seri şekilde verecektir.
Her hangi ticari şirkette tüketi lehine bir uygulama var ise; bu durum anormal olamaz.
Bunun için rakip firmalar böyle uygulamayı yapan firmadan yakınma yerıne kendi ticari anlayışlarını gözden geçireker tedbir alır ise; o zaman rekabet daha da güzel bir noktaya gelecektir.
Amaç tüketiciye ihtiyacı olan ürünü; ucuz ve kaliteli arz ise, bunu yapan firmanın başarısı kalıcı olur.
Mehmet S. Durak
Ekleyen; Lebiderya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.