- 2653 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİRKİN VE GÜZEL
Güvercin alayının ortasında bir leylek, leylek alayının içerisinde bir küçücük serçe, serçe alayının ortasında bir kelebek insanın dikkatini çeker.
Yazılan yazılara, konuşulan konulara baktığımızda genelde hep çirkinliklerden, hatalardan bahsediliyor. Demek ki çevremizde güzellik çoğunlukta. Demek ki, yapılan şeyler, hatalı yapılanlardan daha fazla.
Fuhuş suç olarak yansıyorsa bir topluma, o toplumda fazilet var demektir.
Yakalanan hırsız hepimizin dikkatini çekiyor, etrafında merakımızdan dolayı bile bir halka kurabiliyorsak, namus iflas etmemiş demektir.
Akşam saatlerinde elinden tuttuğu üç-beş yaşlarındaki çocuğunu gezdiren bir baba görebiliyorsak, babalarda hâlâ sorumluluk duygusu var demektir.
Kullanacağı deterjanda kalite ile birlikte ucuzluk da arayan kadınlarımız varsa, YUVAYI YAPAN DİŞİ KUŞTUR atasözü geçerliliğini yitirmemiş demektir.
Aldığınız bir mal karşılığı verdiğiniz paranın üzerini unutup çıktıktan sonra satıcı arkanızdan çağırıyorsa, vicdanla cüzdan arasında münasebetsizlik henüz ayyuka çıkmamış demektir.
Elimize aldığımız bir gazetede, gözümüzü değil, insanda bulunan beynimizi çalıştıran iki satır yazı varsa ve üç-beş kişi bunu algılayabiliyorsa, bu toplumda yazan da, okuyan da var demektir.
Otomobil alma olanağı varken, iş yerine gitmek için bisiklet alanlarımız varsa, sömürü düzenine karşı koyacak düşünceler bataklık içinde bir şebboy gibi boy atmış ve atacak demektir.
TEPSİ COLA VE HOKA COLA’nın reklamları üzerine, bir meyve suyunun diğerlerinin üçte bir fiyatı olan etiketini yapıştıran tüccarı varsa, nalıncı keseri zihniyeti hepten maya tutmamış demektir.
Her ne kadar ağaç dikmesek de, atadan kalan dikili ağacı koruyabiliyorsak, doğaya saygımız var demektir.
Ekranda gördüğümüz sanatçıyı bayağı olarak niteleyebiliyorsak bayağı olmayan, gerçek sanatçılarımız hâlâ var demektir.
Kısacası ;
Hastalanmayınca sağlığı,
Batağa saplanmayınca asfaltı,
Çorak yer görmeyince ağacı, çiçeği,
Namussuz görmeyince, dürüstü,
Yosma görmeyince iffeti,
Sömürülmeyince milliliği,
Çirkine rastlamayınca güzeli göremiyor, algılıyamıyor, düşünemiyoruz.
Ve kötüden, çirkinden, hatadan bahsediyorsak, iyi, güzel, doğru toplumumuzda hâlâ çoğunlukta demektir.
Yüksel ÖNAÇAN
YORUMLAR
Zıtlıklara şükürler olsun. Ateist olmasa inancımız için mücadele etmenin değerini de bilmezdik.
Şu kola ve malum markalı ürünler için devamlı yazı ve görüntü paylaşıyorum ama ülkemizdeki bu durum üzüyor beni. Kendi paramız ile ülkemize silah ve uyuşturucu giriyor. Bu paralar ile müslüman ülkelerinde savaşlar devam ediyor.
Zevkle okudum, teşekkürler
Çirkin olmasa güzelin ne olduğunu acaba anlar mıydık? Çirkinlikleri görebilen gözümüz ,yalanları
duyabilen kulağımız varsa ne mutlu bize..geriye yanlışları düzeltmek kalıyor.
Sonra da uyarıcı olabilmek..Gerçek bu diye açıklayacak cesur yürekler gerek..
sizi kutluyorum..güzel bakışlarla bakmışsınız..
Selâm ve saygılarımla..
Bu bakış açısı ulvi bir bakış açısıdır...Evet hep şikayetçiyiz...geçmişe özle var hep...bu da toplumu yalnış yönlendiren sesli,görüntülü ve basılı kötü niyetli medyanın azizliğidir çoğunlukla...Bizi biz yapan değerlere sahip çıkmamız ve onu ebediyen korumamız adına tebrik.selam ve saygılarımla
Yükselenyıldız
Yavru yılanbalığı oltaya yakalanınca annesi ile arasında şöyle bir söyleşi olmuş:
-Anne oltaya yakalandım
-Korkma yavrum
-Balıkçı sudan çıkarıyor beni
-Korkma yavrum
-Anne kafamı kesiyor
-Korkma yavrum. Henüz korkacak bir şey yok.
-Anne Derimi yüzüyor.
-Korkma evladım.Daha korkacak bir şey yok
-Anne Tavada kızartmaya başladı.
-Hala umut var yavrum. Korkma.
-Anne üzerime limon sıkıyor.
-İşte şimdi kork yavrum. Adamın niyeti bozuk çünki.
Üzerimize limon sıkılıncaya kadar korkacak bir şey yok
Saygılar, sevgiler.