- 3076 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE KARNIM AGRIYOR:(
Dört sene önce özgürlük ve mutluluga dogru acilan odalarin kapilarini acmi$dik.Biz hicbir zaman cekirdek aile olamami$dik.Cocuklarimizi yeti$dirirken hep birilerin etkisi altinda kalmi$dik.E$imin ailesiyle birlikde tam 15 yil ayni apartmanda ya$ama$dik.Yedigimiz icdigimiz ayri giderdi ama gizlimiz saklimiz olamazdi.Sansürlü ya$amakdan bikdigimiz bir ara Allahim bize bir kapi acdi ve iki sokak öteye büyükce bir eve ta$indik.Ev sahibimiz yabanci degil kaynimdi.Öyle bir ümütlerle bu eve ta$inmi$dim ama $imdi hepsini unuttum.Mutlulugum fazla sürmeden olaylar sürüsüne katilip sürüklenip durduk.
Eve ta$indik ve banyomuzda su borusu patladi ve bütün banyo ba$dan ayagi yenilendi.Acayip sevinmi$dim bu i$e ben.Cünkü banyo nuh devrinden kalmaydi ve koku vardi.Kara kara dü$ünürken Allahim yardim etti ve eski fayanslardan kurtulduk.Biraz zahmetli bir okadarda yorucu olmu$du ama yinede degmi$di cekdiklerimize.Bu sevincim uzun sürmedi ve yepisyeni banyomuzun lavobosunun altindanda su borusu patladi ve canim banyo delik de$ik oldu.Onuda sineye cekdim cekdimde anam sanki miknatis gibi bütün arizalarida cekdim.Bu seferde yukarida tamir olan evin su borusunu deldiler koridorumuza yagmurlar yagdi adeta.Onuda sineye ceker gibi olduk olmadik bu seferde ki$ vakdinde kaloriferlerimizi degi$meye kalkdi ev sahibimiz.$ubatin ortasinda 14 gün kalorifersiz kaldik.Adamlar beceriksiz cikdilar ,i$i yariba$li birakip kacdilar eyimi.Ha bu arada susuz kaldik 1 hafta.Pi$mi$ tavuk kesin bizi kiskaniyordu ba$larina daha cok i$ geldi diye ellam:))..onuda yazi yaban acilan sinemize cekdik ve yilba$ina yakin ta ta tatatataaaaaaaaam..yukaridaki evin wc si tikanmi$ bizim eve su yürüdü.Pislik sulari $aril $aril nisan yagmurlari gibi ba$imizsan a$agi yagdi.$üphem vardida mehal veremiyordum, acaba bu sular wc sularimi? diye.Sansürüm(E$iM) kavga ederim diye bana suyun men$eyini söylemedi.Bende damitilmi$ su sanip ellerimle sildim sildim süpürdüm her yeri.Megerse kenefin suyuymu$ ve ben o sularla güre$mi$im ay ne igrenccccccc.O an sansürü kendi ellerimle $ehitlik mertebesine erdirmek istedim ama anasi yanindaydi.Arsiz arsiz ;ne var ne kiziyon gayzz,sesini kes alttarafi suuuuu.Silersin gecer abartma demezmi, pes vallaha.
Aradan zaman gecdi gecmedi anam bu iletli evin derdi hic bitmedi.Gecen hafta yine yapacagini yapdi.Kacan kalorifercilerin yerine yeni kaloriferciler geldi ve ugra$maya ba$ladilar.Alt kalttaki dükanin kalorifelerini yapdilar.Sali günüydü ve ben o gün kahvaltiya bi tanidiga gittim.Öglen eve gelince ne görüyümmm.Kaloriferlere su verince verdikleri sular benim eve dolmazmi!!.ördek suya dalda gel olmu$ evim.Kaloriferciler eve girmi$ler benim sansürle birlikde temizlemeye cali$milar ama nafile, her yer batmi$ bir kere.Yenide boya yapmi$im zaten.Duvarlari delip tipa takmi$lar.Cocuklarin odasi mahvolmu$, parkeler suyu singer gibi cekmi$.Dolaplar ve yerdeki halilara kadar islanmi$ her$ey.Aglasammi sansürü dövsemmi bilemedim.O an yeter lan bu ne deyip evi terkedesim geldi.Kavga edecegiz diye fazla söyleyemedim.Dedim adamlara aferim iyi temizlemi$iniz yerleri,su basmasaydi zaten silecekdim ben ,dedim ve herif güldü.Benim sansür yine ne abartiyon dedi ve ecik kavga ettik.Oda karde$inin evi oldugu icin sesini cikartamiyordu zannimca.Banada itiraf edemedigi icin yazi yaban sinemize cekdik yine su baskinini.Ba$ladim yerleri silmeye halilari yikamaya.Cocuklar fenalik gecirdi ama nafile olanlar olmu$du.Allahdan 6 ya$indaki oglumda arkada$inin dogum günü partisine gitmi$di.Enazindan onun stresinden kurtulmu$dum.Neyse evi barki sildim süpürdüm ve ak$am oldu.Oglum eve döndü ve birkac saat sonra ba$ladi ;anne karnim agriyor demeye.Gecer oglum tesellisiyle yatagima yatirdim.Yatagima diyorum cünkü odalar su altinda kaldigi icin koku vardi.Kurutma cihazi takmi$lardi.Korkumdan yatiramadim cocuklari odalarinda.Vakit epeyce ilerlemi$di ve yine oglumun agidiyla odama ko$dum.Cocuk ba$ladi istifar etmeye.Dedim e$$ek sipasi gettin orada pasta $eker yedin migdeni bozdun.Cocuk kusuyo bende habire kiziyom.Ha bu arada karin agrisi hala devam ediyor.Anne karnim diyorda ba$ka bir$ey demiyor yavrum.Gecenin yarisi oldu ve hala karni agriyor ve oluk oluk kusuyor.Hani ben cok efhamliyimdirda ondan bo$dan yere Hastaneye giderim ya gecelerin bir yarisi.i$te bu yüzden bekledim bekledim ama yok anam gecmiyo bu agri.Edemedim sansüre kalk gidek cocuk cok fena.Ne yapdiysam faydasi olmadi agri gittikce hizlandi.Üzerimizi giyip hastaneye gittik.Kontrol ettiler ve migde bagirsak yollari enfeksiyonu geciriyor olabilir yada,dogum günü partisinde yedigi bir$eyden zehirlenmi$de olabilir hadi gidin dediler.Eger aci devam ederse tekrar gelin dedi.Eve geldik ve cocuk hala ayni agrilar icinda sabahi sabahladik.
Ertesi günün sabahinda dogum günü olan cocugun anasini aradim ve sordum onlarda bir$ey varmi diye.Oda yok dedi ve kapadik telefonu.Kendi cocuk doktorumuza götürdük oda aynisini söyledi ve pehriz yapin dedi.Cocuk yemeyi birakin suyu bile icemiyordu.Habire kusuyor ve karin agrisi devam ediyor.Ak$am oldu sabah oldu cocuk yilanlar gibi yatakda kivraniyor.Birgün daha gecdi ve cocukda geli$me yok hatta agrilari daha sikla$di sanki doguracak mübarek tövbe tövbe.Edemedik Doktora yine götürdük ve idrar aldilar kan aldilar.Ate$ide iyice yükselmi$di.Cocugun yürüyü$ünden ve tavirlarindan belkide Apandis olabilir dediler.Fakat kesin bir$eyde söylemediler ,varsayimlar üzerine bizi hastaneye sevk ettiler.
Hastane yollarina dü$dük ve cocuk cok peri$andi.Ate$ 39 gecmi$di.Giri$ yapdik ve yine bize migde bagirsak enfeksiyonu te$hisiyle gözetim altina alalimizin dediler.O vakde kadar cocuk az kaldi ölüyordu.Serumu koluna takinca cocuga iyilik geldi.3 gündür yiyip icemeyen cocuk 5 tane peksimeti yedi yuttu.Gece oldu ve bizim oglan nöbete birakdigi yerden ba$ladi.Sabaha kadar anne karnim dedide ba$ka bir$ey demedi.Kusmada cabasi.Hem$irelere zil basmakdan utanir hale geldim.Sabah oldu ve agri hiz sinirini a$di oglum yataginda gözleri belererek cildirmaya ba$ladi.Sigmadi yatagina.En sonunda Ulturasona sokdular ve ondanda bir sonuc cikmadi.Habire saglikli organini almiyalim dediler durdular ama nafile cocuk agridan ölüyor.Ayaga kaldirip yürütmek hoplatmak istediler vicdansizlar.Cocuk dogrulmayi birakin ayaginin üzerine duramiyordu.Karnina basdirip cekiyor gerizekalilar ve agri icinde cocugumu kirvandiriyorlar.En sonunda acil ameliyat te$hisiyle imzayi attirdilar bana ve cocuga sakinle$dirici verdiler.Babasi geldi ve konu$ma yapdi.Aldik yavrumu yatgiyla birlikde ameliyathaneye gittik.O an aklima kötü $eyler geldi ve sonkez yavruma $ahadet getirttim.En iyi bildigi duasi olan inna ateynayi okuttum.Oda benimle okudu.Narkozu vermeye ba$ladilar ve agzina maskeyi kendi ellerimle takdim.Aglar gibi oldu ve söyledigi o son cümle aglamama yetti.Anne ben icimden inna ateynayi okuyom demezmi,agidi basdim o an ve oglum kollarimda melekler gibi uyuyup gitti.Zalimler hemen di$ari cikarttilar ve emin olun oglunuz bize emanet bekleyin a$agida dediler.
Ameliyat yarim saat sürecekdi.Uyanma odasindada 45 dakika benimle birlikde kalacak demi$lerdi.E$e gittigi icin yanlizdim merakli bekleyi$lerde.Kendi kendim bekledim durdum ama cocukdan haber yok.Sordum daha cikamdi dediler icimi $üphe bürüdü.E$imi aradim oda aynisini dedi.Ve 2 saat sonra haber geldi hadi gelin oglunuz cikdi diye.Gittim yanina iki dakika bile birakmadilar aci tedavisi yapacagiz dediler.Gerisin geri döndüm odama.on onbe$ dakika sonra Doktor geldi ve yüzündeki sirtarmayla demezmi:cocugunuzun apandisi cokdan patlami$!! aman Allahim delirdim vallaha.cocugum gelecegi ani sabirsizlikla bekleyip durdum.Ak$am üzeri 16:30 da cikarttilar ameliyathaneden.Odasina getirirken anne su dedi ve geri uyudu yavrum.icime dert oldu iciremedim diye.Neyse ak$am oldu ve babasi ebesi geldiler.Cocuk hala kendine gelememi$di.Sadece bagzen karnim diyordu.Zavalli kuzum sabaha kadar baygin yatti.Viziteden sonra kendine geldi ve karnim agriyo anne su ver dedi.Hem$ireler cokdan söylemi$lerdi SU YASAK!!aha dedim $imdi ben napacam.Gizli versem ya bi sorun olursa ben ne yaparim.Dayan oglum su yasak dedim ama cocuk i$te anlamiyor su diyorda ba$ka bir$ey demiyor.Biraz agzin islattim yetmedi kuzuma su diyorda ba$ka bir$ey demiyor.Öglen oldu babasi geldi ,o geldi bu geldi.Kimse teselli edemiyordu onu, habire karni agriyordu vede su istiyordu.icimiz ciz dedi ama Doktorlarin emri var diye susuz gecirdik koskocaman günü.Bende yemedim icmedim dayana bildigim kadar.Ertesi günü vizite doktoru geldi ve yine su yasak dedi.Cildiracam cocuk susuzlukda kavruluyor.Edemediler pamuklu cöpleri papatya cayinin icine daldirip agzina verin diye bir bardakla geldi hem$ire.Pamuklari bir emi$i vardi sorman gitsin yaa.Kurak tarlalarin yagmuru emmesi gibi soruyordu cayi canim oglum.Dedim ya can cekmesin diye bende yemek yemiyor su icmiyordum.Pamuklu sulari alinca agzina ecik rahatladim ve kendime cay alip geldim.Odanin perdesinin arkasina gecdim yudum yudum saklanarak iciyorum.Cigerlerim yaniyordu sicak cayi hizlica iciyimde oglum görmesin diye ugra$irken.Konu$uyordu, bir ara sesi kesildi ve dediki;Anne saklanipda orda su iciyon degilmi? Gölgeni görüyorum ve sesini duyuyorum demezmi:(( ay bi üzüldüm bi üzüldüm sorman gitsin.Sucluluk duyarak canin cekmesin diye yapdim oglum dedim.Sen iciyonda ben niye icemiyom anne? Demezmi.Yav oglum sen ameliyat oldun ondan icemiyon.
Bir kac saat sonra kapi acildi ve e$im geldi anasi geldi.Arkasinda eltim vede arkada$im geldi.Anlayacaginiz i$igi gören geldi odamiza.En sona arkada$im geldi ve elinde sepet vardi.Cikartipda bana böregi cöregi gösterdigi anda oglum gördü.Hemen banada verin acikdim anneeeeee diye avazi basdi.Yok oglum $imdi yiyemezsin yarin belki dedim.Kandiramadim eyimi.Agladi ve laf kari$dirip unutturdum yemegi.Ertesi gün geldi Doktorlar ve artik peksimet yiye bilir dediler.E$$ek sipasi ben yememde yemem o kuru $eyleri pasta verin bana demezmi.Anam lafdanda anlamiyo ecicik caldim agzina,ecik daha ver dedi bende vermedim dokunur diye.Vicdansiz Doktorun biri öglenden sonra geldi; yasak sancisi var yemesin dedi.Bagirsaklari cali$miyor daha, kusar dediler ve begenmedigi kuru ekmekdende oldu zavallim.Birini diyom birini demiyom ,cocuk sanki ameliyat olmami$ gibi hala kuvetli agri cekiyor.3 gün morfin verdiler o bile etki etmedi.Ameliyatin üzerinden 4 gün gecdi ve cocuk hala sancilar icinde kivraniyor.Viziteye ba$hekimde gelmi$ mir mir mirildanip hec bir$ey yapmiyor.Tercüman aradim bulamadim.Yaradana siginarak catir patir tarzanca alamanca bi saldirdim ba$hekime.Bana dik dik bakdi ve sessiz konu$ benimle dedi.Ne sessiz konu$acam beee.Salidan buyana cocuk sanci cekiyor ve kusuyor.Ameliyat olmu$ aradan 4 gün gecmi$ ve hala ayni sanciyi cekiyor.Oda yetmezmi$ gibi birde cocugumun apandisini patlatmi$siniz .Sende bir gece bu cocukla yatarsan sende sessiz olmazsin dedim.Adamin tepesi atti ama bir$ey demedi.Adi herif baski yapmasam cocuk Allah bilir daha nekadar sanci cekecekdi.Bana söylemedilerki bu cocuk illaki yürüyecek ve öyle sancisi gececek diye.Deselerdi ben cocugumu yatakdan kaldirmazmiydim haaa..Kac gündür yatiyo zavalli sancilar icinde kivranarak.Ayaga kalkdi ve yava$ yava$ sancilari azaldi.Ha bunu önceden tembihleseydinizde yavruma agri cekdirmeseydiniz .Allahim yokluklarini vermesin ama ellerinde dü$ürmesin in$allah.
Cuma günü cikdik hastaneden ve sonunda özgürlügümüze kavu$duk.Ev bark koksada yinede agrisiz oglumla ya$amaya deger dedim ve i$lere koyuldum.Nerelerden nereye geldim gördünüz arkada$lar.insanin ba$ina neler gelecegi belli olmuyor bildiginiz gibi.Evi su basdi diye isyan ederken az kaldi cocugumdanda oluyormu$umda haberim yokmu$.Tahminimizce cocuk hastaneye sevk edildigi gün yani per$embe günü patlatmi$ apandisi.Önce patlarmi$ insan cok iyi olurmu$ ve ondan sonra sancilar cekermi$.ikimiz birlikde 3 gün evde 8 günde hastanede sancilar icinde kivrandik.Tiraji komik olaylarda ya$adik.Cocuk habire karnim karnim karnim deyeip duruyor.Dedim oglum nefret ediyorum karnim kelimesinden ecik ba$ka söyle yada alamanca söyle dedim.Zavalli ba$ladi bu sefer anne mein bauch tut weh!! demeye..Dedim hay senin karnina ben napayim lan bikdim deme bana demeeeeeeee karnim diye.Canim yavrum korkusundan bu sefer ba$ladi anne demeye .Anne derken i$aret parmaklariylada karnini gösteriyordu:)) inanmiyom oglum sana diyordum sadece:))
Hastanede zaman gecmezken kendime yeni yeni arkada$lar buldum.Anasi babasi yanlarinda kalamayan cocuklara annelik ettim diyebilirim.Dertlerini dinledim ilgilendim.Hele bir tanesi vardi adi ROKSANA..romen kiziydi ve ayagi sakat dogmu$du.1o ya$indaydi ve dogu$dan özürlüydü.Ayakalarinin ucunda yürüdügü icin kirip yeniden forum veriyorlardi zavalli kiza.Hastanenin demirba$i olmu$ adeta.Herkes onu taniyordu.Yeni gelenlerede kendini taniyordu.Aci olan cocuk evine gitmek istemiyordu.Anasi yanliz ya$iyordu ve babalari yokdu.Kendinden ba$ka iki tane daha karde$i vardi.Bu gavurlarda bek vicdansiz oluyorlar anam.Özürlü cocuga karde$ sorumlulugu vermi$ anasi ve ona cok agir geliyordu.Bu yüzden eve gitmeyi asla istemiyordu.Bir gece Roksanayla birlikde kaldik ayni odada.Sicak kanli insan oldugum icin ikimiz cok kayna$dik.Alamanca parcalayip $akalar yapdim ona.Ana olarak akillar verdim.Ecik akli kisaya benziyordu.Tembihler ettim kimseyle gitme,kimseye güvenme,kötü kizlarla oynama v.s..yatma zamani geldi ve refakatci yatagimi acdim ve yattim.Oglumla Roksanin arasinda kaldim.Bir ara Roksana bana elini uzatti.Dedim acaba ne istiyor benden.Megerse yavrum elini tutmami istiyormu$.Verdim elimi eline ba$ladim saclarini ok$amaya.Gözlerini kapadi ve tembihlerde bulundu bana;sakin odadan gitme diye.Yazik valla icim acidi kiza.Elimden geldigi kadar Roksanaya iyi davranmaya cali$dim.Gelen yemeklerimden verdim.$ekerlerden cikolatalardan oyuncaklardan verdim ve gönlünü aldim.Anasi cok gelmiyordu haftada belki 2-3 kere oda 20 dakika durup gidiyordu.Cocuk asla eve gitmek istemiyor.Anne olarak anlatmaya cali$dim annesinin onuun iyiligi icin onu azarladigini.Hayatina kendi kendine devam etmesi gerekdigi icin sorumluluk verdigini ama nafile Roksana anlamamazlikdan geliyordu.Allahim sonu hayir getirsin onun in$allah..aci ve tatli hatiralarla bu evimizde 4 seneyi doldurduk.Bakalim daha kac kere yagmur yagacak odalarimiza..agzimdan yel alsinnnnnnnnnnnnnnnn.
YORUMLAR
okurken içim parçalandı .biz de oğlumla geçen ay 5 gün hastanede kaldık çok zordu.oğlumada hiç birşey yedirmemem gerekiyordu sizi çok iyi anladım.yazınız için çok teşekkürler
yaban gülü(gurbetbaci)
:)) Almancı, gurbet bacı, Kız harika hicivlemişsin sen bu anını. okudum ve güşmekten öldüm. Hayat bu kadra matrak bakan birisi çok değerlidir benim gönlümde. Dalga geçiyordun problemlerinle bu ne güzel böyle. Ama oğlunun sıkıntısını anne yüreğinle nasıl yaşadığını çok iyi anladım. Allah çaresiz dert vermesin kimseciklere canım. saygılar.