BİR KIZ TANIMIŞTIM
Bir kız tanımıştım bir zamanlar...Henüz on altısında; yaşının güzelliğini göremeden, çocukluğunu anlayamadan babası vermişti onu birkaç altına
Nişan yapılmıştı yapılmasına ama;o ise hiç sevmemişti nişanlısını.
Birgün karşılaştık. Baktım yüzüne Öyle masum; öyle çocuktu ki...
"Sevmiyorum" dedi. "Sevemedim. Gitmem; ölürüm de gitmem."
"Niye?" dedim. "Niye? Kızım bak işi varmış; hem de iyi imiş. Deniz kenarında oturacaksın; güzel bir yerde."
"Olsun; istemem, gitmem."
"Peki çaresi var mı? Annen ne diyor bu işe?"
İç çekti derince ...
"Anama soran yok ki... Ne desin kadın? Gidecen diyor; verdi baban."
"Peki başka çıkar yolu var mı bu işin?"
"Yok...? Ama evlenmek istemiyorum; sevemedim ."
Öyle üzgün bırakmıştım kızı içim acıyarak. Henüz daha çocuktu. Çünkü bilmiyordu ki hayatına mal olacaktı.
Aradan birkaç ay geçmişti ki; duydum düğünü varmış diye. Üzüldüm; çok üzüldüm. "Gitmem" derdi hep. Bak evleniyordu; yok ki çaresi...? Satmış onu babası.
Günler geçti aradan; unutmuştum onu bir tesadüf oldu sordum. "Nasıl ?"diye. "iyi mi; geçiniyor mu?"
"Nerdeee?" dediler. "Neler oldu neler.?"
Düğün günü kaçmış meğer Beni zorla evlendiriyorlar diye polise sığınmış.Onlarda kadın sığınma evine göndermişler. Birkaç gün sonra çıkmış oradan "Duramamış "dediler.
Tabiki geçmiş babanın eline; kim bilir nasıl dayak yedi? Veee... teslim edilmiş nikahsız kocaya...
(Küçük yaşta ne nikahI? Belkide imam nikahıyla oturacaktı.) Fırsatını bulup yine kaçmış; sığınmış polislere.
"Babam zorla verdi. Kocam olacak ta tecavüz etti" diye şikayette bulunmuş.
Tabi ki baba ve koca düşmüşler hapse..Küçük yaşta bir kızı zorla verdi kocaya diye. Koca da tecavüzden ...Kız da yaşı küçük diye yetiştirme yurduna...
Birkaç ay geçmiş; kızın adına ölüm fermanı çıkmış.
Zavallı ana "Ölsün" diye dua edermiş.
Biçare kıza zorda olsa şikayetini geri aldırmışlar.Tabi baba ve koca çıkmışlar hapisten.
Onlar hürriyetine kovuşmuş kavuşmasına ya; olan kıza olmuş. Zavallı kız çocuk yaşında yaşadığı olaylardan çok perişanmış.Şimdi uzak bir ilde; yetiştirme yurdunda yarı deli vaziyette çilesini doldurmakta...
Kim suçlu burada? Para delisi baba mı? Yoksa küçük kızlara musallat koca mı?
Duyunca içim acıdı; çok üzüldüm.
Babasını annesini çağırmışlar yurttan" Sizi görünce değişir belki ;gelin görün" diye.
Gidip görmüşler; tanımamış. "Siz kimsiniz? Niye geldiniz?" demiş.
Ne der ana? Ne düşünür baba?
Öylece düşündüm. Onlar onun ölüm fermanını zaten kesmişler. Şimdi deli olsa ne olur? Ölse ne olur?
Kız evladı değil mi eksik etek...????
YORUM SİZİN
AYŞE KARAN
GERÇEK YAŞAM ÖYKÜSÜ
YORUMLAR
Bir kız tanımıştım bir zamanlar...Henüz on altısında; yaşının güzelliğini göremeden, çocukluğunu anlayamadan babası vermişti onu birkaç altına
Nişan yapılmıştı yapılmasına ama;o ise hiç sevmemişti nişanlısını.
Birgün karşılaştık. Baktım yüzüne Öyle masum; öyle çocuktu ki...
"Sevmiyorum" dedi. "Sevemedim. Gitmem; ölürüm de gitmem."
"Niye?" dedim. "Niye? Kızım bak işi varmış; hem de iyi imiş. Deniz kenarında oturacaksın; güzel bir yerde."
"Olsun; istemem, gitmem."
"Peki çaresi var mı? Annen ne diyor bu işe?"
İç çekti derince ...
"Anama soran yok ki... Ne desin kadın? Gidecen diyor; verdi baban."
"Peki başka çıkar yolu var mı bu işin?"
çok güzel teb sela
AYSE 09
saygılarımla
hayırlı bayramlar olsun
İçim burkularak okudum yazını değerli ablam ama bu okuduğum ne ilk öykü ne de son olacaktır inan bana dünya döndüğü sürece böyle hikayeleri hep duyacağız.Umudum inşallah bir gün bu çocuk gelinlerin mutlu hikayelerini de okuruz.Mesela okutulduklarını ve üniversitelere girip meslek sahibi olduklarını ve daha nice güzel öykülerini...
Kalemine yüreğine sağlık güzel ablam,
Parmak bastığın nokta tam da asırlardır kanı durmayan bir yaradır ki...Rabbim'e emanet olsunlar...
Selam saygı sevgi ve dua ile...
AYSE 09
dediğin gibi inşallah bir gün güzeliklerinide yazmak nasip olur
çok teşekkür ederim rabbime emanetsin sevgimle
Ne yazık ki kadınlara-kızlara bu şekilde olan tavırlar gün geçmiyor ki azalacağına çoğalmasın!
Tarla-bahçe-ev-arama..
Bir gün şu kör olasıca kız evlenecekte, başlık parasıyla belini doğrultacak baba olacak insan müsveddesi!
Sadece babamı, bunun abisi var, emmisi var, dayısı var, yengesi var, haaa bazende olmayasıca analar var...
Konuşacak çok konu varya. Ben en iyisi susayım..
Yüreğine sağlık annem.Kanayan yaramıza parmak basmışsın ya anlayana..
Çok çok öptüm gül göynünden...
AYSE 09
bende çok öptüm kızımı sevgimlen
seni seviyorum sultanım
evet anlatacak çoook şey var da dasıda var işte
Yavrusunu,canını ciğeri gibi seven ya da seviyorum diye kendini kandıran insanlarımızın, umursamazca ve cehalet kuyusuna düşmüş gibi,zorlayarak,evladını çatlatırcasına ,duygularını çöp sepetine aktararak böyle girişimlerde bulunmaları, bizleri çıldırtmaktadır. özellikle, o yeşil dal kadar taze olan gün görmemişleri vahşi bir köpek gibi kapmak,sevilmediğini bilerek haykırışları redderek hayatına katan, insanlığı utandıran bu yarı insanlar, bence suçun tamamından daha fazlasına sahipler ve böylelerinin hapishaneyi yurt edinmeleri toplumsal huzur adına gereklidir.
AYSE 09
evet acı ve gerçekler
saygılarımla
Evet bu ülke gerçekleri,,,bir dolu kesitinden biri,,kısır bir döngü çaresi hala bulunamayan,,,ama zincirleri kıran bir kadın vardı TÜRKAN SAYLAN ve diğerleri,,eğitim vakfı,,eğitim projesi,,,kız çocuklarına,,,bu değer insanlar arttıkça,,,bir nebze çözülecek,,,merhem bulacak yaralara,,tik,lr AYŞE,,paylaştığın için,,,tebrikler yüreğine,,
Sn. Karan böylesi güzel bir konuya değindiğiniz için kutluyorum sizi.
Türkiye' de kadın olmak hala zor ister kırsal da olun isterseniz mega bir kentte. Yıllardır bu konu üzerine sayısız yazılar, şiirler yazılıyor protestolar, yürüyüşler düzenleniyor ama maalesef kadın hala 2. sınıf görülmekten öteye gidemiyor.
Yine de siz yanmazsanız biz yanmazsak nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa deyip hep beraber seslerimizi birleştirelim derim ben naçizane...
Saygıyla...
AYSE 09
saygılar benden
AYSE 09
seni görmekte çok güzeldi
saygı sevgimle
Ayşecim, korkunç ama gerçek bir yaşamı kaleme almışsız..Burada suçlu olan elbette ebeveyinlerdir. Buna bir çözüm bulunmalı ama ne? eğitim dedik ama egitemiyoruz, çünkü yok hiçbirimizin birbirinden farkı.. Bu ara olan bizim mahsum evlatlarımıza oluyor.... sevgimle kal hep.
AYSE 09
ve olan çocuklara oluyor ne yazık ki
saygım sevgimle sağ ol
yaşamlar kısır döngü
bir esaret çilesi
kadın doğmak suç gibi
vurulmuş kelepçesi
her şeyden sonra gelir
yokturki hiç öncelik
anasından tek miras
ilelebet kölelik
bu acı konuyu ara ara işlerim....yıllardır pek birşeylerin değiştiğinide göremedim.....duyarlı kalemi kutluyorum saygılar
AYSE 09
acı ama gerçekler işte doğunun insanı batıda çoğaldıkça bu durumları daha çok görüyoruz ve üzülüyorm acı gerçekler bunlar ne yazık ki kadının kızın hiç değeri önemi yok
saygılar ve dualarımla
Ah Ayşe'ciğim ah, nice kızların çilesi bu benim ülkemde.Gözünü para hırsı bürümüş baba, çileleri bitmeyen çocuk gelinler!
Büyük bir yara bu!
Paylaştığın için teşekkürler, sevgi ve selamlar canım.
AYSE 09
eskiden bu kadar bilinmezmiydi duyulmazmıydı bilmiyorum ama şimdi doğunun insanı batıda çoğaldıkça ve bu durumları yakinen gördükçe üzülüyor insan evet gerçek bir yaşam ve beni çok üzen bir durum dur
sevgimlesin sağ ol canım
Çok önemli bir konuya dikkat çekmişsin. İlgiyle okudum canım.Kutlarım. Sevgilerimle.
AYSE 09
evet acıda olsa gerçek bütün bunlar daima kanayan yara
sevgi saygımlasın canım
içimizde dolaşan bir türlü hakından gelemediğimiz derin bir yara içe işli çözülmeyen yumak gibi karışık üzücü ne yazık ki. inşallah hiç olmazsa bir kişi bile okusa ve akibetini anlatabilse bile kardır derim ..biz yazmaktan usanmadık onlar doğruyu bulur umudunu taşıyarak duyarlı pırıl pırıl can yüreğini tüm kalbimle sevgiyle kutlarım can..
AYSE 09
evet ne yazıkki acı gerçekler bunlar
sevgim saygımlasın herdaim
AYSE 09
seniseviyorum bilesin
evet acı ama ne yazıkki gerçek
sevgim saygımlasın