ÇİLEK KOKUSU
Sakın değiştirmeyin.
Bırakın... Üstünde çilek desenli elbisesi kalsın, ona çok yakışıyordu.
En sevdiği meyve çilekti...
- yıkanmadan yenmez, ağzın burnun toprak olur,
- nasılsa bir gün toprak olacak, bari çilek toprağı olsun.
- çocuk bile yıkamadan yemez onu,
- ben zaten büyümek istemiyorum ki, bütün gün küçücük öğrencilerinle olsan, sende büyümek istemezsin.
.
.
Dediği oldu...
Duvarlar yıkıldı aniden.
Büyümeden gitti, bir yerlere...
Yanına gizlice çilek kokan toprak aldı, yüzü nasılda gülümsüyordu.
Üstünde yalnızca çilek desenli bir elbise vardı.
Hayret...! Sanki başka giyecek elbise yoktu.
Konuşamaya fırsat bulamadan gözlerini kapamıştı...Bir zamanlar aramızda kalmıştı, "nasılsa bir gün toprak olurum, bari toprağım çilek koksun" diye...
.
.
Kefen, ölümler içindir...
Öğretmenler için değil.
Toprak bile çilek desenli elbiseye yakıştı... sakın değiştirmeyin, bırakın kalsın.
.
.
Sana söz öğretmenim... ilk işim toprağına çilek ekmek olacak...
Depremde ölen tüm öğretmen ve öğrenciler adına...
öyküsatıcısı2011Davidoff
YORUMLAR
Allah hepsine rahmet eylesin..
Bende yıllarca Van 'da çalıştım .Orada kan sevdiklerimden yitirdiklerim oldu..
Bu yarı beni göz yaşlarına boğdu..
Tebrikler..
Davidoff
Hepimizin "başı sağ olsun."
Yorum için, TEŞEKKÜR EDERİM.
Sayın Davidoff;olayları anlatımdaki duygusal ustalığınızdan etkilenmemek mümkün değil.Deprem şehidi öğretmenlerimizin yanında, terör şehidi öğretmenlerimizin de tarafınızdan mısralara döküleceği günü bekliyorum.
Sayın Davidoff müsaade edersen şu hususları da ifade etmek istiyorum:
Bu bölgelerde çoçuklarına bir şeyler öğretilmesini öğretmenlerden bekleyen çok sayıda insanlarımız var.
Bunun yanında; beyinleri ideoloji ile yıkanmış,böyle bir bölgede bulunmakla çalışmadan Devletten para almakta kendilerinin haklı olduğunu düşünen az sayıda öğretmenler de yok değil.
Büyük yokluklar içinde öğrencilerine faydalı olmak için harikalar yaratan çok miktarda elleri öpülesi öğretmenlerimiz de mevcut.Allah'ım onları korusun ve yüceltsin.
Saygı ve sevgilerimi sunarım.
Davidoff
Bana göre yaşama en güzel bakış, Hümanist Düşünce ve Duygularla sahip gözlerle bakmaktır...
Biri eline tüfeğini alıp diğerini kolayca öldürüyor, öbürleri onları sadece izliyor.
Hani bizler Adem ile Havva' dan gelme kardeşlerdik.
Ne oldu bizlere...?
Koca bir Dünya' ya sığamadık mı ?
Bir avuç toprak için, hem milletler lekelendiler, hem de günahsız insanlar hiç beklemedikleri an da yine bir avuç toprak olup gittiler. Şimdi bizler bunun suçunu bir şehre nasıl yükleyebiliriz komutanım...
DÜŞÜNÜN;
Bu şehirde yeni doğmuş bebekler var,
Ölmek üzere olup, can çekişen yaşlılar var,
Kimsesizler var,
Beş parasız insanlar var,
ah şu kış bitse de kurtulsak diyen, dul ve yetimler var,
var da, var komutanım.
*
Öğretmen bunlardan sadece bir örnekti.
SAYGILARIMLA.
Depremde ölen öğretmenlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.Kısa ama bir o kadar öz ve etkili bir anlatım.Bir an duraksadım.Acaba bunlar kader mi diye? O bölgede öğretmenlik yaptığım yılları anımsadım.O kadar zor koşullarda aşk ile sarılırdık görevimize.İnanıyorum ki onlar da aynı düşüncelerdeydi.Geriye kalan tertemiz düşünceleriyle çilek tadında mis gibi kokan yürekleri kaldı.
Ben de bunları anlatmak istedim;ama o kadar güzel anlatmışsınız ki gerek kalmadı.Yüreğimin sesi oldunuz.Saygı ve selamlarımla sevgilerimi iletiyorum.
Davidoff
SAYGIMLA.
söz !
önce toprağını seveceğim
yüzünün kıvrımlarını çizip üstüne
sevgimi katacağım.
nefesimden dualar bırakıp
yarınlarımdan kitaplar okuyacağım başucunda
bir gün
bir gün birbirimizi bulduğumuzda
söz
seni seninle anlatacvağım
bıraktığın gibi olacak her şey
adımların adımlarımıza eş
sağol şair....
eMİNeYZAMAN
olsun tabi..... en kısa zamanda ...ya kısmet dimi :)
Davidoff
bak eşşek kadar olduk hâlâ çikolata yazmayı bile beceremiyoruz :)
Davidoff
çukulatanın yanında bir tanede oyuncak ayı getir lütfen.
.
Pembeyi mecbur kaldım, bu yılın modası diye tutturdular :((
eMİNeYZAMAN
:((( Mahvettiniz beni .Allahım rahmet eylesin deprepde kaybettiğimiz tüm eğitim neferlerine.
Güzel yüreğiniz dert görmesin.Çook ama çok güzeldi.Nice hayatlar, nice düşler... bugün benim bulunduğum yere de bir aile geldi.İki çocuk biri 5 diğeri 9 yaşında,. bir anne ve baba.Tümden bir aile...:(( Dayanılır gibi değil...
Yarabbim mekanlarını nurlandır hepsinin..
Selam, sevgi ve en derin hürmetlerimle.
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM, Sevgimle Değerli Şairem.
Harikasınız..:)Uzun cümlelere hacet yok:)Tebrikler
Davidoff
En azından, unutmayacağımız bir koku.
Her ÇİLEK gördüğümüzde, kokusunu duyduğumuzda,
Bütün depremzede öğretmenlere ve öğrencilere rahmet okumak aklımıza gelsin.
SEVGİMLE _cânâ_ TEŞEKKÜR EDERİM.
Saygıyla ve rahmetle...
Ya çilek kokmalı öğretmen, ya da limon kolonyası...
Kutluyorum Davidoff.
Sevgiler.
Davidoff
Benim burnuma hep o kokular geliyor.
SEVGİMLE Güzel Yüreklim.
Tüylerim diken diken oldu...
Çilek kokusu geliyor burnuma nâr mevsiminde:(
Sevgimle...
Davidoff
Öyle yükseklerde ki... Sevgili martı ))
Mehtap ALTAN
bilgine....
Öğretmenim...Canım benim...Canım benim.
Bir, 24 kasımlarda anarım seni.
Bir de böyle depremlerde, terör saldırılarında ölünce.
Sonra başlarım yine o türküye:
''Bir lojman yaptırdım da Ramizem sazdan samandan.''
Yüreğine sağlık dostum. Kalem tutan ( Ya da klavye tıklayan ) ellerin dert görmesin. Yüce rabbim şehit meslektaşlarım üzerine rahmetini nisan yağmurları gibi yağdırsın inşallah. Tekrar tekrar teşekkürler.