- 2033 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Baba Şefkatı
Evde 1 Baba, 1 Anne, 2 Kız yaşamaktadır. Baba emekli olmuştur, Anne ev hanımı, Büyük kız 20, Küçük ise 16 yaşındadır. Büyük kız bir çocuğa sevdalanmıştır. Annesi bunu duyar, ‘’Kızım gelsin istesinler bundan doğal ne var.’’ Der. Kız ‘’ Ama Babam’’ der. Anne ’’ Baban bir şey demez kızım, sen oğlana söyle gelsinler.’’ Der. Kız, ‘’ Sen ilk önce Babama sorsan, sonra söylerim.’’ der. Anne’’ Tamam ‘’ der. Baba Akşam Namazını Camide kılar ve sonra eve gelir. Yemek yerler. Büyük kız utanır ve hemen odasına gider. Anne küçük kıza ‘’Kızım bize müsaade ette Babanla bir şey konuşalım.’’ Der. Küçük kızda odasına gider. Anne, Babaya durumu anlatır. Baba ‘’ Tamam, hanım gelsinler bakalım’’ Der. Anne hemen büyük kıza söyler. Kız oğlana mesaj atar’’ Yarın ….. pastahanesinde buluşalım’’ der. Yarın olur, pastanede buluşurlar. Kız durumu anlatır, oğlan ilk zaman bir şey demez, çünkü o istemiyordur. Sonra dayanamaz ‘’Seni istemeye gidersek mecburen düğün yapmamız lazım ama benim düğün yapacak param yok, o yüzden bu işin sessiz olmasını istiyorum.’’ Der. Kız eve gelir, Annesine durumu anlatır. Akşamda Babaya anlatırlar. Babası ‘’Olur mu öyle şey, sessizce olacak iş mi bu. Yarın elalem sorunca ne deriz.’’ Der. Büyük kızın gözleri dolar, hemen odasına gider. Yarın olur, oğlana durumu anlatır, ağlayarak. Oğlan’’ Bak eğer düğün yaparsak ev eşyaları alamayız. Aklıma ne geldi, Ben yarın ev tutayım ve içini beraberce döşeyelim. Sonra bir nikah dairesine gidelim yıldırım nikahla evlenelim. Sonra Ailelerimize söyleriz, ne dersin’’ der. Kız Ailesini üzmek istemez. Fakat oğlanı da çok seviyordur o yüzden ‘’Tamam’’ der. 1 hafta bu işle uğraşırlar. Tabi Ailenin bu durumdan haberi yoktur. Bir gün yine evden çıkar ve o gün evlenirler. Akşam eve gelir. Baba, Anne, Küçük kız oturma odasında oturuyordur. İçeri geçer, selam verir ve uzatmadan konuyu açar. Kız ’’Baba, Anne biz Hakanla (evlendiği oğlanın adı) evlendik’’ der. Herkez çok şaşırır, Donar kalırlar bir şey bir şey diyemezler. Kız ‘’Bir şey demicek misiniz’’ der. Baba ses vermeden ev den çıkar. Anne ‘’Kızım çok şaşırdım, sen ciddimisin’’ der. Kız ‘’Evet, işte evlilik cüzdanımız’’ der. Anne bakar oda bir şey demeden yatak odasına gider. Kız yarım saat sonra Annesinin yanına gider. Kız ‘’Anne bir ev tuttuk, içinide döşedik. Yarın oraya buradaki eşyalarımı götüreceğim.’’ Der. Anne hala bu duruma inanamaz. Ses çıkarmaz yine. Gece geç saatte Baba eve gelir. Anne daha üzüntüden, uyuyamamıştır. Baba ‘’uyumadın mı daha’’ der. Anne ‘’Yok Bey uyuyamadım, nasıl olur böyle bir şey’’ der. Baba ‘’Neyse olmuş işte, sen söylüyüver hanım, eğer bu işi kimse duymadan düzeltmezlerse, gözüme gözükmesinler’’ der. Sabah olur. Anne kıza gece babasının dediklerini anlatır. Kız ‘’ Bilmiyorum Anne artık biraz zor, hem Hakan’ında düğün yapacak parası kalmamış’’ ardından ‘’Hakan 11’de gelecek buradaki çeyizlerimi ve eşyalarımı döşediğimiz eve götüreceğiz’’ der. Baba yatak odasından daha çıkmamıştır. Anne gider, olanları anlatır. Baba ‘’offf Hanım ne yaparsa yapsın’’ der ve evden çıkar. Saat 11 olur, Hakan gelir. Eşyaları arabaya yüklerler ve kız ‘’Bende gidiyorum artık Anne’’ der. Annesinin elini öper. Kardeşini öper, Sonra ‘’Babam, Babam yok mu’’ der. Anne ‘’Hayır, Dışarıya çıkmıştı’’ der. Ev telefonundan ararlar. Kız ‘’Baba ben gidiyorum, Ne zaman geleceksin, bekleyeyim mi?’’ der. Baba ‘’Yok bekleme Ben geç gelirim’’ der. Sonra kız gider. Baba Akşam Namazından sonra eve gelir. Bakar kız gerçekten gitmiş. Bahçeye çıkar oturur. Bu duruma Anne ve Küçük kız üzülür. Bir süre sonra küçük kız yanına gider. Yanına oturur, omuzuna başını koyar ‘’Babam, Babam’’ der. ‘’Biliyorum çok üzülüyorsun ama sana söz veriyorum, ben hiç evlenmiyeceğim, hep yanında olacağım Babam’’ der. Baba ‘’Kızım, olur mu öyle şey ben ablanın evlendiğine değil, böyle gittiğine üzüldüm, Hem sırası gelince tabi sende evleneceksin’’ der.
Günler böyle geçer. Büyük kız 1 haftaya bir geliyordur. Artık duruma hemen hemen alışılmıştır. Aradan 5 yıl geçer. Küçük kızıda istemeye gelirler. İş olur. Gece herkez yatınca Baba kalkar, Kızın odasına gider. Bakar küçük kız yatıyordur. Yatağının kenarına oturur ve saçlarını yavaşça okşar. Kız uyumamıştır fakat uyuyormuş gibi yapar. Sonra kız dayanamaz, Kalkar, Babasına sarılır ’’İstemiyorsan gitmem, babam gitmem’’ der. Baba ’’Yok kızım git, Senin düğününü görelim bari, Allaha Emanet ol, Allah Mesut etsin’’ der. Kız ağlar ‘’Seni çok seviyorum, Babam’’ der. Baba ‘’ bende kızım bende’’ der. Ve sonra düğün olur. Küçük kızda artık evden uçar, evde Anne ve Baba kalmıştır. Ama hemen hemen 2-3 güne bir geliyordur. Günler, Haftalar, Aylar, Yıllar Böyle Geçer Gider…
YORUMLAR
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=48344
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=86633
taholex20
kadiryeter tarafından 10/29/2011 10:56:37 PM zamanında düzenlenmiştir.