Cumhuriyetimizin 88. yılı Türk Milletine kutlu olsun
Evet Cumuhuriyet bayramı törenlerini, yürüyüşlerini iptal etmek, Cumhuriyet karşıtlığını bir kere daha açıklıkla ortaya koymuştur. Cumhuriyet sevdalıları bunu şiddetle kınamalı ve protesto etmelidirler. Deprem olgusu buna sebep ve neden gösterilemez. Deprem her yerde, her zaman vuku bulabilir. Bundan dolayı duyduğumuz üzüntü ve acı elbette sonsuzdur. Ama Cumhuriyet bayramı keyiflenmek, çalıp oynayıp, içip kendinden geçmek değil, "bir devletin ve Türk varlığının" dinamizm içinde var olup yaşadığını kanıtlamak için kutlanır. Gürül, gürül yetişip gelmekte olan genç neslimize "TÜRK nesli" olduğunu hatırlatmak ve onlara sorumluluklarının bilincinde olmalarını, hissettirmek için kutlanır. Bu bayram CUMHURİYET rejiminin pekştirilmesinin töreni ve simgesidir. Türk milletinin yaşamını düzenleyen yasalarımızda da yer almıştır. CUMHURİYET bayramının onur, şeref ve övünçlerle resmen kutlanması bir zorunluktur. Bu zorunluğu görüp hissetmemek tam anlamıyla bir aymazlıktır. Türk milletinin ve özellikle de genç neslimizin bu aymazlığı yenmesi, gölgesini dahi üzerinden silkip atması gerekir.
Genç Türk Cumhuriyetine, onun karşıtları soluksuz, durmaksızın saldırıyorlar. Saldırganlıkları ile her gün sağından, solundan çekiştirip parçalar koparmak suretiyle onu yıkıp yok edeceklerini sanıyorlar. Oysa Cumhuriyetimizin temelleri sağlamdır, kazanımları, getirdiği çağdaşlık, yaşattığı özgürlükler pek çok topluma ve devletlere örnek ve onların sonsuz beğenilerine mazhar olmuştur. Bakmayınız içimizdeki menfaat şebekelerinin çıgırtkanlıklarına. Onlar şahsi çıkar ve ikballerinin peşindedirler. Onlar için millet olma şuuru söz konusu değildir.Çağdaşlık, gelişmişlik örnek insan, sayılan ve gıpta edilen birey, özgür ve saygın bir devlet, millet olma gibi, asla bir dertleri ve düşünceleri yoktur. Varsa - yoksa saplandıkları yanlış, birey gelişimini engelleyen kör inançları vardır. Hiç düşünmezler ki, o kör inançları yüzünden, ALLAH ın gerçek ve sonsun imkan ve nimetler dolu rahmet ve ihsan kapılarını kendi elleriyle kapatırlar.
Cumhuriyetimiz öncelikle insan gelişimini, eyitimini, bilinçlendirilmesini esas ve temel alır. Çünkü insan eğitilip geliştirilmekle bilinçli, cesur ve kişilikli insan olur. Bu kazanım onun gerçeği düşünüp bulmasını sağlar. Bu sayede insan, hak ve özgürlüklerin, güzel ve anlamlı yaşamların da var olduğunun farkına varır.
İşte eğitilmeyen, doğduğu ilkelliğe ve cehalete mahkum edilen insan, ancak CUMHURİYET nimetleri sayesinde bu acı ve kötü yoksunluklardan kurtulabilirlerdi. Başlangıçta bütün bu olanak ve imkanlar binbir zorluklara katlanılarak verilelebildi Türk insanına.
CUMHURİYETİMİZİN VE BÜYÜK TÜRKİYENİN KURUCUSU ULU ÖNDER ATATÜRK SAYESİNDE VE ONUN DENETİM VE ÖNDERLİĞİNDE BELİRTTİĞİMİZ TÜM BU OLANAKLAR ÖNCELİKLE VERİLDİ TÜRK HALKINA. Ancak 1950 li yıllardan sonra CUMHURİYETLE Türk halkına verilen EĞİTİM VE ÇAĞDAŞ GELİŞİM OLANAKLARININ hepsi birer birer ellerinden alındı.
Eğitim ve öğrenim hakkı insan haklarının en önemlisidir. Acımasız vahşi kapitalist sistem devreye girerek, insanın en önemli hakkı olan eğitim hakkının, gelişip aydınlanmasının, çağdaşlığın önünü kesati. ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE Cumhuriyetle başlatılıp bu konudaki atılan tüm ileri adım ve hamlelerini etkisiz kıldı, eğitimin çok büyük boyutlarda yozlaşmasını sağladı.
Türk insanı düşünmeli, içinde bulunduğu karğaşa ve kaos ortamlarının ne denli korkunç gelişmelere sebep olabileceğinin hesabını yapmalıdır. Ona bu hesabı yapma ve sonuçlarını sorgulama imkanını sadece CMHURİYET rejimi verir. Böylelikle CUMHURİYETİN önemi ve işlevsel güçlü yapısının korunması gerçeğiinin 88. yılında da çok çarpıcı bir biçimde belirdiği görülüyor.
ATATÜRKÜN BÜYÜKLÜĞÜ, AKILCILIĞI, CESARETİ VE KARARLILIĞI, SONUÇ ALICI YILMAZ, YORULMAZ ÇALIŞKANLIĞI, DEVRİMCİ KARAKTERİ HEPİMİZİN VE TÜRK MİLLETİNİN İLERLEDİĞİ YOLDA EN ETKİLİ REHBERİMİZ OLMALIDIR.
CUMHURİYETİMİZİN 88. YILI TÜM TÜRK ULUSUNA KUTLU OLSUN. İLELEBET YAŞASIN, DEVLETİ VE MİLLETİ İLE PAYİDAR OLSUN.
Kemal Polat
YORUMLAR
Onlar ne yaparlarsa yapsınlar Cumhuriyet ilelebet yaşayacaktır, onun yılmaz bekçileri türk gençliği vardır, ülkemiz sahipsiz değildir kendi çıkar ve yandaşlarını ön planda tutan örümcek beyinliler Türkiye Cumhuriyetini yıkamıyacaklardır, depremi bahane edip kutlamaları kaldıranlar cumhuriyet düşmanları düğünde boy gösterdiler bu utanç tablosu aydın ve vatan severlerin kafasına kazındı bu yaptıkları ayıplar yanlarına kar kalmayacak...
Şiirde olduğu gibi düz yazıdada harikalar yaratmışsınız, kutlarım can abim duyarlı yüreğinizi ve usta kaleminizi sevgi ve saygılar ...
UMUT ve DOSTCA
ASMEROZ-62( Gülşen Polat) tarafından 11/3/2011 1:24:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
kempol
Evet, bu zorbalıkların, ihanetlerin, Cumhuriyetimizi yozlaştırmaya çalışanların çabalarını, cesur ve toplumsever, vatansever, aydınlarımız mutlaka boşa çıkaracaktır. Anlaşılıyor ki daha süreçler tam dolum noktasına gelmedi. Dolum noktasına gelip bir damlanın dahi taşması, bütün taşları yerinden oynatacak, haddini bilmeyenlere hadlerini bildirecektir onlara, var olan o güçlü ve zorlu devinim.
Çok sağolunuz. İyi ki varsınız. Cumhuriyetimiz, ATATÜRK ilke ve devrimleri, sizler - bizler gibi düşünen, aydın ve cesur insanlarımız sayesinde sürekli korunup yaşatılacak, yürürlükte kalacak ve payidar olacaktır. Esenlik dileklerimle dostça selamlıyorum değerli şairim sizi.
Kemal Polat
Milletin bir yarasına kadem basmışsınız muhterem ağabey;Milletin kaderi birilerinin iki dudağının arasında imiş gibi davrananlara bu millet yine cevabını verecektir.Yüreğinize sağlık.Selam ve hürmetlerimle.
kempol
ESENLİK VE MUTLULUK DİLEKLERİLE SELAMLIYORUM DEĞERLİ KARDEŞİM MUSTAFA BEY SİZİ. Kemal Polat
siteye ilk üye olduğum dönemde sayfamda çok sık gördüğüm ve beklediğim bir kıymetli kelamdaşdınız..
sizden böyle bir uslüp ve bu denli öfke kokan bir yazı okumak inanılmaz hüzün verdi içime.
dilerdim daha ılımlı ve ayrıştırıcı değil bütünleştirici fikirlerinizi beyan etmiş olsaydınız...
üzgünüm..
ama tabi bizim b u üzüntümüz sizin için hiç şey ifade ediyorda olabilir....oda kabulümüzdür...
kempol 29 Ekim 2011 Cumartesi 15:22:36
Çok teşekkür ederim değerli aydın ve cumhuriyet sevdalısı Bekir bey kardeşim. Harikulade güzel ve haklı yorumnuz CUMHURİYET, ATATÜRK VE DEVRİM sevdalısı aydınlarımızın, sıradan insanlarımızın hassasiyetini, kaygılarını, öfke ve üzüntülerini çok başarılı biçimde dile getirmiş. Benim yazımın da zorunluktan noksan bıraktığı pek çok neden ve gerçekleri tamamlamış, değerli katkılar yapmıştır. İşte özlenen, beklenen aydın dayanışması ve duyarlığıdır budur. Bu gün herşeyden çok buna ihtiyacımız vardır. Cesur olmağa, gerçekleri çekincesiz dile getirmeğe, CUMHURİYETİMİZİN yaşatılması ve korunması konusunda top - yekun seferber olmağa şiddetle ve acilen ihtiyacımız vardır.
CUMHURİYET VE KAZANIMLARI KOLAY ELDE EDİLMEDİ. Genç neslimizin büyük çoğunluğu, Kurtuluş savaşı süreçlerinde harcanan yüzbinlerce kan ve canların sayesinde bu gün bu cennet vatan coğrafyasında ödenen o bedellerle yaşadıklarının farkında değilmiş görünüyorlar. Bu kaygısızlık büyük çapta onların suçu değildir. Onlara o zorlu ve canhıraş mücadeleleri anlatmayanlarındır. Onların çağdaş ve bilhassa TÜRK DEVRİMİ konusunda gerektği kadar,yeterli bilinçlendirmeyenlerindir. "Hakkıyla Türk aydını olmak" gerçeği burada büyük önem kazanıyor. Türk aydını, Türk toplumunun öncü ve itici gücü olmak durumundadır. Yoksa bu dinamizmi, bastırımış, korkutularak cahil ve geri bırakılmış çaresiz, ne yapacağını, nasıl davranacağını bilemeyen insanlardan mı bekleyeceğiz. O insanlarımızın da bulundukları konum ve şartlara göre elbette yapabilecekleri atılım ve eğlemleri olacaktır; aydın burada da cesaret verici ve yol gösterici durumundadır. Kısacası; ATATÜRK VE ARKADAŞLARININ DEVRİM YAPIP, CUMHURİYETİ KURMAKLA GÖREVLERİ NASIL BİTMEMİŞSE, EN RİSKLİ ATILIMLARINI CESURCA SÜRDÜRMÜŞLERSE; GÜNÜMÜZ AYDIN İNSANIMIZIN DA GÖREV VE SORUMLULUKLARI BİTMEZ, BİTMEMELİDİR.
Sürekli coşup kaynayan ruhuma rahatlamalar bahşettiniz. Türklük ve toplumsalık konusundaki duyarlığınız benim gibi pek çok insanımıza umut ve taze bilinçlemeler aşılamıştır. Sizi sonsuz sevgi ve saygılarımla selamlıyorum, değerli CUMHURİYET VE TOPLUM SEVDALISI aydın dostum Bekir bey, iyi ki varsınız . Kemal Polat
Ankara'daki tören iptal!
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel, Van depremi nedeniyle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları çerçevesinde Atatürk Kültür Merkezi (AKM) tören alanında düzenlenen resm-i geçidin iptal edilmesine karar verdiler. (28 ekim2011 tarihli basından)
Bu beyler kendi başlarına nasıl karar veriyorlar da tek "Ulusal bayram"ımız olan Cumhuriyet bayramı törenlerini iptal ediyorlar.
Değil bir ilçenin, bir ilin yıkılması, bir bölge hatta Türkiye’nin tamamı yıkılsa ve bir tek Türk vatandaşı kalsa, yine de "Cumhuriyet Bayramı" kutlanır. Kutlanamaması için Türkiye Cumhuriyetinde tek bir vatandaşın kalmaması ya da Cumhuriyetin ortadan kaldırılması gerekir.
Türkiye'de tek bir vatandaş kalmamacasına bir felaket yaşanmadığına göre; CUMHURİYET mi ORTADAN KALDIRILDI?
19 Mart 1981 gün ve 17282 sayılı resmi gazete.
Kanun no: 2429
Kabul tarihi: 17 Kasım 1981.
Madde 1: 1923 yılında Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim günü Ulusal Bayramdır. Türkiye’nin içinde ve dışında Devlet adına yalnız bugün tören yapılır Bayram 28 Ekim günü 13.oo'dan itibaren başlar ve 29 Ekim günü devam eder.
Madde 2: Aşağıda sayılan resmi ve dini günler ile yılbaşı günü genel tatil günleridir.
...
Türkiye Cumhuriyeti kanunları Ülkede yaşayan herkesi bağlar.
Bu beyler, kanunun üzerinde olan kişilermidirlerki, kanunun emrettiği bir töreni iptal edebiliyorlar.
Yazınızı beğenerek okudum. Duyarlılığınız için sizi kutlar, saygılarımı sunarım.
kempol
CUMHURİYET VE KAZANIMLARI KOLAY ELDE EDİLMEDİ. Genç neslimizin büyük çoğunluğu, Kurtuluş savaşı süreçlerinde harcanan yüzbinlerce kan ve canların sayesinde bu gün bu cennet vatan coğrafyasında ödenen o bedellerle yaşadıklarının farkında değilmiş görünüyorlar. Bu kaygısızlık büyük çapta onların suçu değildir. Onlara o zorlu ve canhıraş mücadeleleri anlatmayanlarındır. Onların çağdaş ve bilhassa TÜRK DEVRİMİ konusunda gerektği kadar,yeterli bilinçlendirmeyenlerindir. "Hakkıyla Türk aydını olmak" gerçeği burada büyük önem kazanıyor. Türk aydını, Türk toplumunun öncü ve itici gücü olmak durumundadır. Yoksa bu dinamizmi, bastırımış, korkutularak cahil ve geri bırakılmış çaresiz, ne yapacağını, nasıl davranacağını bilemeyen insanlardan mı bekleyeceğiz. O insanlarımızın da bulundukları konum ve şartlara göre elbette yapabilecekleri atılım ve eğlemleri olacaktır; aydın burada da cesaret verici ve yol gösterici durumundadır. Kısacası; ATATÜRK VE ARKADAŞLARININ DEVRİM YAPIP, CUMHURİYETİ KURMAKLA GÖREVLERİ NASIL BİTMEMİŞSE, EN RİSKLİ ATILIMLARINI CESURCA SÜRDÜRMÜŞLERSE; GÜNÜMÜZ AYDIN İNSANIMIZIN DA GÖREV VE SORUMLULUKLARI BİTMEZ, BİTMEMELİDİR.
Sürekli coşup kaynayan ruhuma rahatlamalar bahşettiniz. Türklük ve toplumsalık konusundaki duyarlığınız benim gibi pek çok insanımıza umut ve taze bilinçlemeler aşılamıştır. Sizi sonsuz sevgi ve saygılarımla selamlıyorum, değerli CUMHURİYET VE TOPLUM SEVDALISI aydın dostum Bekir bey, iyi ki varsınız . Kemal Polat
bekir güçlüer
BİZ, CEHENNEMLER KUDURSA, BU CUMHURİYETİN ÖLMEZ BEKÇİLERİYİZ.
BİZİ TANIMAYANLAR VE UNUTANLAR TARİHE SORSUN. BİZ ÖLMEZ TÜRK’ÜZ.
BİZ, BU VATAN İÇİN BİR ÖLÜR BİN DİRİLİRİZ, BİZ MUSTAFA KEMALLERİZ.
CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
Saygılarımla.
kempol
kempol
KEMAL POLAT
Günaydın Kemal Bey,
Dile getirdiklerinizin hepsine yürekten katılıyorum. Cumhuriyet bayramını kutlamayışlarının bir başka nedeni de pkk ve yandaşlarına yüzlü görünme sevdası. Hemen karşılığını dün iki şehitle aldılar. Bayram kutlamasını yapmayanlara inat,
her yerde ve her koşulda bayram kutlanılmalı. İzmir, bu konuda öncülük etmiş. İzmir'i bir kez daha kutluyorum.
Sizi de bu duyarlılığınızdan dolayı yürekten kutluyorum.
Saygılarımla.
kempol
AYDIN CUMHURİYET SEVDALILARININ DUYARLIK VE İÇTENLİK DOLU ZİYERETLERİ MÜTHİŞ SEVİNDİRDİ, ONUR VE MUTLULUK BAHŞETTİ, BANA VE SAYFAMA. ÇOK GÜZEL BİR KATKIYI DA SİZ SUNMUŞSUNUZ DUYARLIĞINIZ VE DEĞERLİ YORUMNUZLA. LÜTFEN UYANDIRINIZ, ÇEVENİZİ VE İNSANLARIMIZIN YILGINLIĞA DÜŞMELERİNİ ÖNLEMEĞE YILMADAN DEVAM EDİNİZ GÜZEL VE CESUR YÜREKLİ KARDEŞİM.
CUMHURİYET BAYRAMINIZI KUTLARKEN SEVGİ VE ESENLİK DİLEKLERİMLE SELAMLIYORUM SİZİ.
KEMAL POLAT
Sayın Dost Kemal POLAT,harika bir yazı idi okuduğum ,sizi bütün kalbimle kutlar ,Cuhuriyet aşkı ile dolu herkesin Bayramını candan kutlarım..Yüreğinize sağlık saygılar efendim....
kempol
BENDE SİZİN CUMHURİYET BAYRAMINIZI SONSUZ SAYGILARIMLA KUTLUYORUM. SAĞLIĞINIZA KAVUŞMUŞ OLMANIZA ÇOK SEVİNDİM. HER ZAMAN DİNAMİK YAPIDA, YÜKSEK BİLİNÇ DÜZEYİNDE OLDUĞUNUZU BİLİRİM. CUMHURİYET SEVDALISI GENERAL NİHAT BALKANIN TORUNUNA DA BU DİNAMİZM YAKIŞIR, DOĞRUSU.
MUTLULUK, ESENLİK VE SAĞLIK DİLEKLERİMLE SELAMLIYORUM DEĞERLİ ŞAİRİM SERAP HANIM SİZİ. KEMAL POLAT
CUMHURİYET SEVDALISI ŞAİR DOSTUMU YÜREKTEN KUTLUYORUM BU DUYARLI VE HARİKA YAZI İÇİN .
SELAM VE SAYGILARLA
kempol
Yüreklerine Cumhuriyet sevdası sinmiş, değerl dostlar işte sizin gibi hiç yalnız bırakmazlar biribirlerini. Sağolunuz. Onur ve mutluluk bahşettiniz.
Saygı ve esenlik dileklerimle selamlıyorum değerli şairim sizi.
Kemal Polat