- 2036 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYET BAYRAMI VE İZMİR
“Van’da meydana gelen 7,2 şiddetindeki depremde 500’den fazla kişinin ölmesi ve 2 bine yakın kişinin yaralanması nedeniyle ülke genelinde Cumhuriyet Bayramı geçit törenleri iptal edildi. İptal karar Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yer aldı.
28 Ekim 2011 Tarihli ve 28098 Sayılı Resmi Gazete’nin Genelgeler kısmında yer alan bilgiye 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı törenleri tebligat ve çelenk sunum törenleri haricindeki geçit törenleri iptal edildi. Resmi Gazete’ye göre, 23 Ekim 2011 tarihinde Van ili ve çevresinde meydana gelen deprem felaketi nedeniyle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlama törenlerinin sadece çelenk koyma ve tebrikleri kabul törenleri şeklinde icra edilmesi, tören geçişi, resepsiyon gibi diğer kutlama faaliyetlerinin yapılmaması uygun görülmüştür." denildi. “
…/…
Van Depremi öncesinde, çok büyük bir acı yaşadık: 24 vatan evladımızı, ülke savunmamıza ŞEHİT verdik.
Aradan birkaç gün geçmişti ki Van / Erciş depremi ile sarsıldık.
Hangi acı daha büyüktü? Biri, diğerine göre daha mı büyüktü? Hayır, tabi ki değildi.
24 şehidimizin ardından, hayat; aktı, gitti…
Bir forum açtık…
“ Bir üstteki üye hakkındaki düşünceleriniz “ başlıklı forum, daha fazla görüş aldı; Şehitlerimiz için açılan forumdan.
Siyah zemin üzerinde bir şiirimsi bir nesir yayınladık…
Altına, duygularımızı yazdık…
Van depreminin ardından ne oldu? Bilmiyorum. Takip etmedim…
…/…
Milli Yas ilan etmekle, bir ülkenin en önemli bayramının kutlamalarının iptali arasında, önemli bir fark vardır.
Cumhuriyet Bayramı, Devlet’in bayramı değildir. Cumhuriyet Bayramı; Halkın bayramıdır. Bu bağlamda, biz İzmirliler, bayramımızı kutlamaya karar verdik. Her yıl olduğu gibi.
Yarın, Cumhuriyet Meydanında toplanıyoruz.
Ellerimizde, bayraklarımız.
Yüreklerimizde, Atatürk’ümüz ile…
Saat: 11.00 de. Tek vücut, tek yürek olacağız. Hep olduğumuz gibi.
CUMHURİYETİMİZİN 88. KURULUŞ GÜNÜ KUTLU OLSUN!
Eser Akpınar
28.10.2011
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Sevgiler...
Ankara'daki tören iptal!
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel, Van depremi nedeniyle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları çerçevesinde Atatürk Kültür Merkezi (AKM) tören alanında düzenlenen resm-i geçidin iptal edilmesine karar verdiler. (28 ekim2011 tarihli basın haberi)
Bu beyler kendi başlarına nasıl karar veriyorlar da tek "Ulusal bayram"ımız olan Cumhuriyet bayramı törenlerini iptal ediyorlar.
Değil bir ilçenin, bir ilin yıkılması, bir bölge hatta Türkiye’nin tamamı yıkılsa ve bir tek Türk vatandaşı kalsa, yine de "Cumhuriyet Bayramı" kutlanır. Kutlanamaması için Türkiye Cumhuriyetinde tek bir vatandaşın kalmaması ya da Cumhuriyetin ortadan kaldırılması gerekir.
Türkiye'de tek bir vatandaş kalmamacasına bir felaket yaşanmadığına göre; CUMHURİYET Mİ ORTADAN KALDIRILDI?
19 Mart 1981 gün ve 17282 sayılı resmi gazete.
Kanun no: 2429
Kabul tarihi: 17 Kasım 1981.
Madde 1: 1923 yılında Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim günü Ulusal Bayramdır. Türkiye’nin içinde ve dışında Devlet adına yalnız bugün tören yapılır Bayram 28 Ekim günü 13.oo'dan itibaren başlar ve 29 Ekim günü devam eder.
Madde 2: Aşağıda sayılan resmi ve dini günler ile yılbaşı günü genel tatil günleridir.
...
Türkiye Cumhuriyeti kanunları Ülkede yaşayan herkesi bağlar.
Bu beyler, kanunun üzerinde olan kişilermidirlerki, kanunun emrettiği bir töreni iptal edebiliyorlar?
BİZ, TARİH’DEN YADİGÂR, YILDIRIMLAR YARATAN BİR IRKIN TORUNUYUZ.
BİZ, CEHENNEMLER KUDURSA, BU CUMHURİYETİN ÖLMEZ BEKÇİLERİYİZ.
BİZİ TANIMAYANLAR VE UNUTANLAR TARİHE SORSUN. BİZ ÖLMEZ TÜRK’ÜZ.
BİZ, BU VATAN İÇİN BİR ÖLÜR BİN DİRİLİRİZ, BİZ MUSTAFA KEMALLERİZ.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
Eser Akpınar
"88.yılda bir ilk ! ATATÜRK ölüm döşeğinde iken iptal edilmedi ! ATATÜRK öldü iptal edilmedi ! İkinci dünya savaşında ve üçüncü ihtilal sırasında iptal edilmedi ! Kıbrıs savaşı sırasında iptal edilmedi ! 1999’da 18.373 ölü ve 48.901 yaralı verdiğimiz Marmara depriminde iptal edilmedi! ... Şimdi Niye ? Cumhuriyet Bayramı Törenleri Nerenize Batıyor !!! YADA İTİRAF EDEMEDİĞİNİZ CUMHURİYET NERENİZE !!!!!"
Ben, gençliğe güveniyorum! Saygılarımla...
Atatürk’ün bize armağan ettiği özgürlüklerimizi koruyalım, Cumhuriyetimize her fırsatta sahip çıkalım… İnadına kutlu olsun bayramımız, hür olsun dalgalansın şanlı bayrağımız...
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Keşke bende yakın bir yerde oturuyor olsaydım dedim şimdi. Bana göre yapılan uygulama acılarımıza rağmen yersizdi. Cumhuriyet Bayramı kutlanmalı idi. Fakat halktan biri olarak bizim düşündüğümüz maalesef uygulamaya geçmiyor. Duyarlı yazına teşekkür ediyorum Sevgili Eser... Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.
Eser Akpınar
Sevgilerimle.
Kalemine yüreğine sağlık halkın bayramı olan Cumhuriyet bayramını bende bir istanbullu olarak her zamanki gibi kutlanmasından yanayım izmirlileri cani gönülden kutlarım tüm türkiye cumhuriyetinin bayramını kutlarım saygılarımla..
Eser Akpınar
En büyük bayramımız, kutlu olsun.
Saygılar, selamlar.
tabiki bayramımızı yürekten kutluyacağız...ölene kadar devam edecektir....anlamı büyük yazın için kutluyorum saygılar
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Saygılarımla...
“Benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.”
Diyen Mustafa Kemal Atatürk, bayramlarımızın ilelebet devam etmesini istemiştir. Ne yazık ki şimdilerde devam eden, depremleri bahane edip bayramları kaldırıp ÖTV leri devam ettirme inadıdır.
Ben de katılmak isterdim sevgili Eser ama iş hayatı malum bayram falan demiyor benim ülkemde çalışmak zorunluluğumuz var. Kalbim sizlerle olacak.
Bütün vatandaşlarımızın bayramı kutlu olsun.
Duyarlı yüreğini kutluyorum Sevgili Eser.
Eser Akpınar
Sevgilerimle arkadaşım...
İyi Geceler Eser Hanım,
Sizi ve tüm İzmirlileri yürekten kutluyorum. Bu halkın bayramı. Bu bayramın elli altmış yıl önceleri nasıl kutlandığını gösteren resimler mutlaka vardır. Merak edenler araştırıp bir baksınlar. Halkın bayramı olduğunu daha iyi anlarlar.
Ayrıca, Cumhuriyet bayramıyla ilgili tüm etkinliklerin iptal edilmesini, acıdan kaynaklandığını sanmıyorum. Kürtçülere (Kürtlere demiyorum, Onlar da bu bayramın olması şekilde kutlanmasını isterdi.) yüzlü görünmek için yapıldı. Daha bugün, iki şehit ve bir ağır yaralıyla geri tepti yüzlü görünme aşkı. Tıpkı, Habur'un geri teptiği gibi.
İzmir'de olsaydım Cumhuriyeti kutlama etkinliğine kesin katılırdım. Kızıma telefon edip, beni de temsilen katılmasını isteyeceğim.
Başarı dileklerimle saygılar.
Eser Akpınar
Yüreğimle alkışlıyorum Sevgili Eser Hanım. O kadar doğru ve güzeldi ki yazınız özellikle şu sözünüz "Cumhuriyet Bayramı, Devlet’in bayramı değildir. Cumhuriyet Bayramı; Halkın bayramıdır." Şapka çıkarır,saygıyla eğilirim bu sözünün önünde. İzmir'de yüreğim sizinle olacak bunu bilmenizi isterim. Cumhuriyet Bayramımız ulusumuza kutlu olsun. Sevgilerimle.
Eser Akpınar
elinize kaleminize sağlık böyle cumhuriyetçi yazarlarımızın olması ne güzel hala burayı başka yer zannedenler var tebrik ediyorum