- 1076 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Anne Şevkatı
Celal, lise 4’te dersane ye gider fakat kazanamaz. 2. yıl yine gider ama yine deneme sonuçları berbat gelir. Dersane den gelir ve Annesine okuması için Almanya’ya Dayılarının yanına gitmesi gerektiğini söyler. Annesi ‘’Neden oğlum Türkiye’de bir sürü üniversite var, oralara gidersin’’ der.
Oğlan ’’Yok Anne buradaki üniversitelere puanım yetmiyor, Hem ben çok düşündüm, Dayımın yanında çalışıp para kazanacağım, o parayla da üniversite taksitini ödeyeceğim’’ der.
Anne birden çok şaşırır, Bir şey diyemez. ‘’Baban gelsin konuşuruz’’ der. Babası işten gelir. Yemek yerler. Oğlan odasına gider. Anne mevzuyu açar.
Anne: Bizim oğlan Almanya’ya Dayısının yanına gitmek istiyor bey, der.
Baba: Niye burada karnı doymuyor muymuş, der.
Baba: Hanım çağırıver bi de konuşalım derdi neymiş, der.
Anne, Oğlanı çağırır, Gelir…
Baba: Evet oğlum seni dinliyorum neymiş problem, der.
Oğlan: Ben Almanya’ya Dayımın yanına gidip üniversite okumak istiyorum, der.
Baba: Niye burada üniversite yok mu, der.
Oğlan: Var tabi de ama benim puanım istediğim bölüme gitmeye yetmiyor, der.
Baba: Ne olacak, illa okumana gerek var mı, girersin benim yanıma çalışırsın, zaten 3 yıl sonra dükkanın patronu sen olacaksın, der.
Oğlan: Yok Baba ben çok düşündüm, hem benim idalim patron olmak değil, İngilizce Öğretmeni olmak. Gidip dayımın yanında çalışacağım, 3 günde üniversite varmış, araştırdım hepsini, 3 gün yarım gün çalışacağım diğer günler tam, der.
Baba: Ooo siz herşeyi düşünmüşsünüz bir bizim haberimiz yokmuş sanırım, der.
Oğlan: Yok Baba sadece Ahmet’in (Almanya’daki Kuzeni) haberi var, der.
Baba: Tamam, Bir düşünelim Annenle İştişare yapalım sonra bakarız, der.
Oğlan: Ama kayıtlar 1 Hafta içinde başlıyormuş benim hemen gitmem gerekiyor, der.
Baba: Tamam, sen şimdi bize müsaade et Annenle konuşalım, der.
Oğlan: Tamam, der. Odasına gitmek için odadan çıkar, fakat gitmez kapıyı kapatır, arkadan dinler.
Baba: Ne diyorsun hanım benim hiç gönlüm yok sen ne düşünüyorsun, der.
Anne: Benimde yok ama oğlanın başını kurtarması için biraz istiyorum, der.
Baba: İşte benim yanıma girer zaten 3 yıl sonra oranın patronu olacak ona devredeceğim dükkanı, der.
Anne: Ama oranın garantisi yok ki oğlan İngilizce öğretmeni olmak istiyor. Hem bir yandan çok iyi Devletten ayrılmamış olur, der.
Baba: Hanım düşündüğün şeye bak, bir şey olmaz sen merak etme, der.
Oğlan, her şeyi duymuştur.
Baba: Oğlan çağırı ver de ona da söylüyelim, der.
Oğlan hemen odasına gider ders çalışıyormuş gibi yapar. Anne oğlanı çağırır.
Baba: Oğlum biz Annenle düşündük senin gitmeni istemiyoruz ama sen 19 yaşındasın artık kararını verebilirsin, yine de karar senin, der.
Oğlan Sesini çıkarmadan odasına gider. Hemen Ahmet’e mesaj yazar. Yarım saat sonra cevap gelir, şöyledir.
Ahmet: Kuzen sen bilirsin ama bu fırsat kaçmazdı, sen gelmek istiyorsan sana bir taklıt vereyim kendini açındır, ne bileyim konuşma onlarla falan, der.
Sonra yarın olur Annesi oğlanı kahvaltıya çağırmak için kaldırmaya gider. Fakat oğlan kalkmaz ‘’Ben Aç değilim’’ der. Annesi Bu duruma üzülür, Baba oturmuştur ‘’Oğlan nerde diye sorar’’ Anne ‘’Aç değilmiş’’ der. Baba ‘’ Aklı sıra bize tavir yapıyor’’ der. Baba işe gider, oğlanda 2 saat sonra dersaneye diye çıkar. Akşam babasından önce gelir hemen odasına gider. Sonra Babada gelir, Anne softayı hazırlar, oğlanı çağırır fakat oğlan yine ‘’Aç değilim’’ der. Baba bunu duyar bide o çağırmaya gider. Babasına bir şey diyemez sofraya gelir. Fakat yemek yemez, tabağını öyle karıştırır.
Anne: Neden böyle yapıyorsun oğlum, gideceksen git böyle üzülüyoruz öylede, der.
Baba sesini çıkarmaz onları dinler. Oğlan birden açılır.
Oğlan: Gerçekten mi Anneciğim Gidebilir miyim, Baba, der.
Baba: Sana bırakmıştım kararı, der.
Oğlan çok sevinir. ‘’ Hemen yarın bilet alıyım, yoksa geç kalacağım’’ der.
Bu sefer Baba ve Annenin iştahı kaçmıştır onlarda yemek yiyemezler, Oğlan odasına gider, Ahmet’e mesaj atar. Yarın olur, Baba kahvaltı yapmadan işe gitmek için hazırlanır, giderken de oğlana vermesi için Anneye para verir. Anne oğlanın odasına girer, Oğlan sevincinden gece geç saatte uyumuştur. Anne uyandırır oğlanı babasının verdiği parayı verir.
Anne: Oğlum al bununla bilet alırsın, Bu da benden kötü günler için bırıktırmıştım, Harçlığın olsun, Sonra yine biz sana göndeririz, Dayının yanında çalışmana gerek yok sen sadece sınıfını geç derslerini çok çalış, der.
Oğlan çok sevinir Annesine sarılır, ‘’tamam Annem söz veriyorum’’ der.
Ve Oğlan bileti alır 2 Gün sonra Gider. Anne ve Baba üzgündür fakat oğlana çaktırmazlar Çünkü evin tek çocuğudur. Ama oğlan çok sevinçlidir, yüzünde güller açıyordur. Havaalanına geçirmeye giderler, Oğlan vedalaşır ve gider. Annesi arkasından perişan olmuştur ama bir şey diyemez tabi. Babaya ‘’ bey ben bir lavaboya gireyim de sonra gidelim’’ der. Anne lavaboda durmadan ağlamıştır. Eve gelirler, Oğlanla her gün telefonla veya internetle konuşuyorlardır. Sonra aradan 1 yıl geçer oğlan yazın tatile gelir Anne en sevdiği yemekleri hazırlamıştır. 7 yıl boyunca bu böyle devam etmiş… Çünkü üniversiteyi ancak 7 yılda bitirebilmiş sonra Türkiye’ye gelmiş ve özel şirkette işe gitmiş, Ayrıca Babasının dükkanını çalıştırır böyle hayat geçer gider… Sade Annesini Üzmekle kalır, Anne o gidince her hafta hemen hemen hasta olur…