- 681 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DERSİMİZ:DEPREM....
Deprem çok soğuk bir kelime olmasına karşın ,Türkiyenin bir gerçeği...Uzmanlar öyle belirtiyor...Türkiye deprem ülkesi onunla yaşamasını öğrenmeli...
Hakikaten de öyle, her on yılda bir,iz bırakan depremler yaşanıyor...Mevla daha büyük acılardan ülkemizi korusun..Vanlı kardeşlerimize de sabır versin...
Adapazarı depremine bir otelde yakalanan arkadaşım anlatıyor...’Gecenin tam ortası bina beşik gibi sallanıyor..Kendimi can havli ile koridora attım,halk büyük gürültü ile merdivenleri doldurmuş...Aşağıya yani çıkışa yönelmişler...Benimle ayni fabrikada çalışan Japon mühendisler de merdivendekilerin ters istikametinde koşuyor...Baş parmaklarıyla işaret yapıp yukarı gösteriyorlar...Bende peşlerine takıldım...Son katın teras çıkışına kendimizi zor attık...Bina büyük bir gürültü ile çöktü...Üzerlerimize birşeyler düştü...Bayılmışım..Gözlerimi bir çadırın içinde açmıştım...Depremden onbeş saat sonra bize ulaşmışlar...Dört Japon,ben ve peşimize düşen üç kişi yaralı olarak kurtarılmıştık...
Otelin alt katına yönelenlere bir hafta sonra ulaşıldı..Hiç kurtulan olmadı...’
Yani depremde yara almadan kurtulabilmenin ilk şartı..Depremde ne yapacağını bilmekten geçiyor...Önce kendime söylüyorum ki ;Depremde ne yapacağımızı bilmiyoruz..
Son Van depremine bir bakın...Alt katlara ulaştıkça malesef ölü sayısı artıyor...Oysa depremle yaşamanın ilk şartı;depreme çok katlı bir binada yakalanırsan çıkışa değil,binanın çatısına yönel...
Kalitesiz malzeme ile yapılan binalar...Hepsi ama hepsi belli bir şiddetten sonra mutlaka ama mutlaka yıkılıyor...Bir akrabam ile Bayram günü bir Aile Büyüğünde karşılaştık...Muhabbet depreme geldi..’Ben Devlet memuruyum gittiğim yerlerde ev kiralarken binanın sağlamlığı benim için önemli...Ya 1999 dan sonra yapılmış olacak,ya da çok çok sağlam yapılmış olacak ,yüz lira fazla veririm ama taviz vermem...Sonrası tevekkül...Ben devemi sağlam kazığa bağlayayım da,gerisi Mevladan...Ne gelirse hoş geldi sefa geldi’..Yaşara o gün söyleyemedim..Yerinde düşünüyormuş...
Kanaatim odur ki okullarda deprem dersleri konulmalı...Her yıl bir hafta deprem dersi..Hem de alınan not,yıl sonu genel ortalamaya tesir edecek şekilde..Ta Üniversite birinci sınıfın ilk haftasına kadar....İnsan hayatı kutsaldır,daha değerlisi yoktur...
YORUMLAR
Dramalı kardeş . O Japonlarla ilgili anıyı ben de duymuştum. 32 Senedir yaptığım öğretmenlik mesleğinde bu deprem konusunda o kadar çok şey anlattık ki. Mesela dolap, televizyon vb eşyanızı bir yerlere monte edin. Sallanır durumda olmasınlar dedik hep öğrencilere. Lakin bırak onları kendimiz bile dediklerimizi yaptık mı?
Yazın anlamlı ve güzeldi. Saygılarımla.
dramalı55
yazıma katkınız için teşekkür ederim..
sizin gibi değerli eğiticilerimiz herzaman takdire şayandır..
saygı ve sevgi ile...