2000'den 2008'e sudi özkan çpl...
bilgisayarlar
yıl 2000..fakirdik.bilgisayar laboratuvarımızda yalnızca monitörler mevcuttu.bilgisayar bölümü öğrencileri,evinden kendi bilgisayar kasalarını koltuklarının altında getirip öyle ders işleyebiliyordu.
yıl 2007..allah artırsın.bilgisayar laboratuvarımız,kişi başına düşen son model bilgisayarlarla dolu.üstelik bir internet sitemiz bile var.(google’den “sudi özkan çpl” yazın çıkar)şimdi öğrenciler bırakın evden alet getirmeyi,okuldan yürütmeye başladılar.
okul nüfusu
2000 yılında okul mevcudumuz,doğu illerindeki bir aile kadardı.müdür bey bahçede konuşma yapacağı sırada mikrofona ihtiyaç duymuyordu.ne üzücü ki zaten bir mikrofonumuz da yoktu.
şimdiyse öğrenci planlaması söz konusu..okul bahçesi her öğlen taksim gibi.iğne atsan yere düşmez,mutlaka birine saplanır..
öğretmen kadrosu
yine yıl 2000 ve başka bir sorun olan öğretmen yetersizliği..öğrenciler,nasıl olsa dersler boş geçiyor diye defter kitap yerine,okula ellerinde toplarla,ceplerinde spor gazeteleriyle geliyorlardı.en fazla 1-2 dolu dersleri oluyordu.aralarında konuşurken biri,”bugün kaç dolu dersin var lan?”sorusuna “üç” yanıtını verince,karşısındaki:”oha be çüş!bu ne böyle..o kadar derse kafa mı dayanır”diyordu..
günümüzde ise her derse aynı branştan ikişer öğretmen girecek kadar hocaya sahibiz.öğrenciler ayda yılda bir boş derse tesadüf etseler,ne yapacaklarını şaşırıyorlar.
Kaloriferler
biliyormuydunuz?bundan 7 yıl önce kaloriferlerimiz yoktu.her öğrenci evinden elektrikli sobasını getirip öyle ısınıyordu.evinde elektrikli sobası olmayan fukara öğrencilerse,birkaç parça odun getirip sıralarının altında ufak ateşler yakıyordu.odunu olmayan fasfakir öğrencilerse,kendi sıralarını yakıp ta ısınabiliyordu.(bu defa abarttım galiba..)
şimdi 2008’i düşünüyorum da gözlerim kapalı..herhalde uçan sıralarda ders işleyeceğiz.öğretmenler,odalarında dersleri anlatacak,biz de sınıfta naklen izleyeceğiz..koku alabilen hassas duvarlar,bir duman kokusunda hemen sigara tüttüren öğrenciyi tespit edip disiplin kuruluna bildirecek..kim bilir?teknoloji çağında yaşıyor,sudi özkan lisesinde okuyoruz.