- 423 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ölümü tadan lider
Uzun süredir yazmak istediğim bir yazıydı. içime düştü; yinede yzmak istemedim ama yazdım.
2-3 gün önce Libya lideri Kaddafi’nin ölümüne tüm dünya şahit oldu. Nir liderin hazin sonu diyen de oldu ;halkın, demokrasinin bir zaferidir diyen de. Kim kazandı kim kaybetti demek için çok erken daha , sadece ölenler bıraktı savaşi.
Diktatörleri asla sevmem. Çünkü keyfilikler çok oluyor bu rejimlerde. yasalar hatta anayasalar oluyor ama kanunsuzlukların hat safhada olduğuna hepimiz şahidiz.
Pekala bu diktatörler içinde Kaddafi neydi, neredeydi, nasıldı? tarihta bir kara leke değildi elbette. Kimse söylemez bunu; çünkü dün kimse demiyordu bunu ya da çok az kimse söylüyordu.
Bana sorasaniz iyiydi o. Tamam çok adil de değildi hatta halkını dahi öldürdüğü olmuştur. Ama bunlardan hangisi böylesini yapmadi ki.. İçlerinden en sevdiğim oydu belki de. Kültürüne bağlılığina hastaydim meselaa. O bedevi çadırından çıkmazdı. hatta kaç başkentte saray yerine o çadirinı tercih etmedi ki.. Bilmem belki sevmezdi belki betonu. kınanacak tarafı var mıdır bunun bilmem ama ’vay be’ diyenine çok rasladim çevremde.
Sonra büyük düşünürdü kendisi. Mesela yapay nehir projesi vardı onun. Dünyanin en büyük projelerinden biriydi. Ülkesini kalkındırmak, yeşertmek, çölde bir vaha yapmak istiyordu.Belki derdi halkı değildi de sadece batıya bağımlı olmak istemiyordu. Biliyordu ki Libya kendi yiyeceğini üretmeli; kendi havasını solumalıydı. Yoksa nefes alacak havayı ihraç etmet zorundaydı bu ülke.
Kaddafi’yi çoğu kez Libya’nın üzerinde görmüşüzdür. Sudan’a asker sokan Libya olamaz bence, kaddafi’dir bunu yapan. Batı’ya kafa tutan da odur yani. tüm dünyaya inat Kıbrıs savaşinda bizim yanimızda yer almıştı hatırlarsak.
Çok da tehditkar değildi. her lider gibi nükleer bomba yapmak istedi ama vaz geçti bundan. Tabiki Batı zorladı onu bu konuda. Libya’yı bi bomba için batırmak istemedi galiba ya da sadece kendi halkından başkasını öldürmeye yaramazdı o silah. İyiki yapmadi bu hatayı. yoksa çok can yanacaktı bu isyanda.
Mantıklıydı; büyük düşünürdü am iantçıydı işte. İnadı batırdı onu. Geleceği göremedi. Hep aynı Kaddafi olarak kalmak istiyordu; halk çıktı işte karşisına. Halkını hiç dinlemeyen bir lider olarak öldü sonuçta.
Evet öldü sonuçta ve geriye ambaşka bi Libya kaldı. Ama bu yeni düzeni kurarken artık düşmüş bi lideri öldürmenin ne mantığı wardır ki.. hem de ölesine kanlar içinde bırakılarak; tekmelenerek. biz Adnan menderes’i Deniz Gezmiş’i astık da ne oldu?? Pişman olduk sonra, yanlış yaptık dedik. Aynen onlar da öyle diyecekler ileride. kaddafi’yi bi marifetmiş gibi öldürmekle sanki ülke tamamıy ile değişti. Öldürmek son çare olmalıydı; eli kolu bağlansaydı da bi deliğe tıkılsaydi yeterdi. En güzeli bu olurdu bence.
YORUMLAR
her fani gibi oda geldi geçti, yanıldı, ne halkını tanıdı, ne dünyayı.
okuması zayıf liderler bu yanılgılara hep düştüler değerli dost.
kvırmayıda beceremedi. bizdekilerin bazıları öyle kıvırırlarki, şaşar kalırız çoğu zaman.
daha çok konuşulur bu. tarih bu ve benzerleri dolu.
halkını öldürürken kızdık, kendi öldürüldüğünde bile içimiz sızladı.
tebrikler selamlar.