- 643 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
OKUMAK- 1
OKUMAK -1
Konu başlığımıza uygun olarak yazımı bir sohbet havasında götürmeye çalışacağım. Hz.Muhammet kendisine ilk vahy’in gelişini şöyle anlatır. Hira dağında, adımın çağrıldığını duyardım. Fakat çağıranı duyar göremezdim.Bir gün melek göründü bana, (haliyle Cebrail) kucakladı beni,göğsüne bastırdı,sıktı ve << OKU>> dedi. Ben okuma bilmem dedim. Tekrar sıktı << OKU >> dedi. Aynı sözü söyledim. Yine sıktı <<OKU>> dedi. Kuran’ı Kerim’in şu ayetlerini okudu. Tabiî ki okunan <<ALAK>> suresi ilk beş ayeti idi.
1-İkra’rabbikellezi halak:Oku rabbinin adıyla ki bütün mahlükatı yarattı.
2-Haleke’l insane min alak:İnsanı bir parça kan pıhtısından varetti.
3-İkra’ve rabbukel Ekrem:Oku ve rabbin, pek büyük bir kerem sahibidir.
4-Ellezi bil-kalem:Öyle bir rab ki kalemle öğretmiştir.
5-Allemel-insane ma lem ya’lem: :İnsana bilmediğini belletmiştir.
Görüldüğü gibi Kuran’ın ilk emri okudur. Ne yazıktır ki İslamın beş şartı sayılırken ilk emir,ilk suresi olan oku emrinden ,hepsinden daha önemli şartından bahsedilmemektedir.İslamda aranan iki şey esastır. Birisi İman,diğeri ise İbadettir.İman yoksa ibadet boştur. İbadet imandan sonra gelir. Eğer insan imandan çıkarsa ;Allah korusun dinden çıkar. İbadet etmezse dinden çıkmaz.Günahları artar.Tabii imanı varsa.
Bu konuda aklımız erdiğince izahtan sonra ,günümüzde hiç okumadığımıza:Bilhassa gençler okumuyor.İleri yaşlılar ise doğru yanlış bildikleri ile büyüklük edasıyla bir şeyler biliyormuş gibi hiç gerçeği aramıyorlar.Bilhassa gençler okumuyor.Boş zamanları çoğu lüzumsuz mekanlarda geçiriyorlar. Okuyarak doğruları bulmak,sapık fikirlere ve kendisini din adamı sayan softalardan, yaşlıların yanlış öğretilerinden, sözde dini kurummuş gibi soygun düzeni kurmuş, yıkıcı ,bölücü,ticaret tuzağı olan cemaatlerin tuzağına düşmeyiz.
Ne diyor bir düşünür olan Yunus Emre,İlim ilim bilmektir,İlim kendini bilmektir,sen kendini bilmiyorsun, bu nice okumaktır.Kuran ‘a inanıpta onu bilmeyenlerin hali,sandık dolusu kitap taşıyan eşeğin haline benzer.Gerçeği aramayan, oku emrine rağmen okumayanları Allah doğru yola iletmez. Günümüzde din sapık düşüncelerin ve siyasetin ticareti haline gelmiştir.Dini siyasete alet etme oy hesapları için çıkar kapısı olarak kullanılmaktadır.Bundan kaçınmanın yolu okumaktır.Aklımızı kullanmaktır. Kuran mealini dikkatli okuyarak bizlere neleri öğütlemektedir. Kuranı ölü kitabı olmaktan,ve işlemeli mahvaza içinde duvara asılı olmaktan kurtarmalıyız.
Allah Kuranda apacık sureler için şöyle diyor.Size kitabı okuyup anlayasınız diye gönderdik diyor.Manasını bilmediğiniz ayetlerle kılınan namazın geçerli olmayacağı anlatılmaktadır.Sapık görüş ve fikirlerin,seçtiği yolun ticaret ve çıkar tuzakları olan, çıkar ve siyaset batağına batmış tarikat ve cemaatların, din taciri sahte Müslümanların iç yüzünü şu ayet ne güzel açıklıyor.
Minafikun(İkiyüzlüler) suresi 4 cü ayeti:İlk gördüğünde adam sanır dinlersin. Oysa ki duvara dayanmış kütük gibidir.Herkesi aleyhlerinde sanırlar. Onlar aslında gerçeğin düşmanıdırlar. Onlardan sakınınız.
Yaşı ilerlemiş olanlar;duydukları,gördükleri,örfi ve geleneği din kuralı gibi algılarlar. Farkında olmadan şirke batarlar.Çünkü din diye bunları dine ilave ederler.Ne derler Acemi doktor candan,bilğisiz imam insanı dinden edermiş.Onun içindir ki gençlerin daima her tür kitapları okumalarını ve gerçeği akıllarını çalıştırarak bulmalarını tavsiye etmemiz gerekmektedir.
Hz.Muhammet bir gün çevresindekilere şöyle diyor. İnsan oğlu sormaktan, sorğulamaktan hiç vazğeçmeyecek,şunu kim yarattı,bunu kim yarattı? İşte bu cahilliği doğuran sebeplerden biri halkın yaşam telaşı içinde bilgiyi arayacak zaman bulamaması,digeride halkın bu bilgisizliğinin sözde din adamları tarafından bilerek veya bilmeyerek kötüye kullanılıyor olmasındandır.Buda Kuran emrine uyup okuma alışkanlığımızın olmamasından ve alkımımızı kullanmamaktan kaynaklanmaktadır.
Maide Suresi 5/l2 ayetinde: İnsanın 12 özelliği vardır. Görmek,işitmek,dokunmak,koklamak,tatmak,yiyip içmek,sindirmek, boşaltmak,üremek,söylemek,üretmekve düşünmektir. İşte buradada karşımıza okumak çıkıyor. Okuyacağız. Araştıracağız. Aklımızı kullanıp doğru düşünmeye, mantıklı olmaya varacağız. Allah ne diyor: Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdıracağız.
Bilhassa geçlerimizi uyararak diyorum ki:İslam inanç ve imanına göre yaşamak istiyorsak,dini hikayeleştiren, dinle iğlisi olmayan fikirlerden arınarak,gerçek islamı, sapık fikirlere,kişilerin peşinden gitmeyerek, yukarılarda bahsedildiği üzere ne idiğü belirsiz tarikatlara ve cemaatlara kul olmadan okuyarak,araştırarak doğruyu bularak ve aklımızı çalıştırarak ulaşacağımızı bilmeliyiz.
Allah hepimizi doğru bildiğimiz iman yolundan saptırmasın.
Durmuş Karabağlı