ŞADIR-VAN
ÇADIRVAN:araçların üzerine monte edilmek sureti ile kamp ve kısa süreli konaklamalarda kullanılar branda-çadır benzeri portatif malzeme,yada karavanların giriş kısımlarına güneşten ve rüzgardan korunmak için özel yaptırılan branda.bkzn:ÇADIRVAN
Ancak,görsellerde aramanızı tavsiye ederim çünkü sözlük anlamı olarak bulunmadığından,size bunumu demek istediniz? diyecek siz hayır deseniz de değişen bir şey yok ve akabinde,ŞADIRVAN çıkacak,
Peki şadırvan nedir?
ŞADIRVAN:Genellikle cami avlularında ortada bulunan, çevresindeki musluklardan ve ortasındaki fıskiyeden su akan üzeri kubbeli abdest yeri. Ama bazen tek sıra halinde de olabilir. Şadırvanın ortasındaki havuzu, estetik bir kubbe örtüsü kaplar ve sütunlarla çevrilidir. Altıgen veya sekizgen yapıyı çevreleyen saçakların altında musluklar ve oturaklar taş veya ahşaptır. Büyük camilerde şadırvanın yanında bir büyük servi bulunur. Şadırvan da Osmanlı cami mimarisinin temel öğelerindendir ve oymacılık, hat, mermer işçiliği gibi sanatlarla bütünleşmiştir.
Oysa ki 5.gününe girdiğimiz VAN depreminin,şu anki aşaması,iki bölümden oluşmaktadır,
1)ŞadırVAN
2)ÇadırVAN
ŞadırVAN;Ne yazık ki yine duygu sömürüsüne bağlı yardım toplama hareketleri ile mağduriyetten rant elde etme,acziyetten kazanç elde etme ve reyting yarışı.
ÇadırVAN:Deprem sonrası yetersiz kalan barınma ihtiyaçlarının karşılanamaması yüzünden bu kadar teknolojik bir çağda neredeyse uçan arabaların imal edilebileceği bir yüzyılda.hala ve hala ÇADIRLAR da kalan depremzedelerin bulunduğu ilin ekini aldığı yerleşim birimi.
Yazık ki ne yazık,alamadığımız dersler,bir türlü mezun olamadığımız hayat okulları ve acı tecrübeler!
Bir dönem deprem çantası adı altında voleyi vuran üretici firmalar,sonrasında deprem merdiveni,deprem bildirim telsizi deprem bilmem nesi adı altında üretilen yüzlerce ürün…
Bağış olarak toplanan ve sonra fener alayı ile geçiş yapan dernekler gibi…!
Yıl:2011 depremzedeler,kurulan çadırlarda,pardon çadır kent mi olacakta yoksa…o derme çatma bez parçalarının arasında girecek 2012 ye…
Ve İstanbul başta olmak üzere yılbaşı eğlencelerinin havai fişekli bol alkollü görüntülerini izleyeceğiz biz haber bültenlerinin ortak yayınlarında…
Tıpkı dün ortak yayınla VAN İÇİN TEK YÜREK BAĞIŞ KAMPANYALARINDA OLDUĞU GİBİ
Mutlu yıllar…
A.B.2011