- 472 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Arapsunlu Timya.
Arapsun bugünkü Gülşehri ilçesinin eski adı.
1920’lerde kasabada güzel mi güzel bir Rum kızı olan Timya da yaşar.Bütün eşrafın ve ileri gelenlerin gözü ondadır.Ancak Timya kimselere yüz vermez.
Bir yolunu bulup,Timya’yı "elde etmek" gerekir diye düşünürler ki,Timya hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulur.
Suçu da Eylül 1920’de yürürlüğe giren "Men-i Müskirat Kanunu"na muhalefet etmek.Yani "içki yasağı" kanununa karşı gelmek...
Denilen şudur:Şikayetçi de sahtedir,tanıklar da "yalancı".
Timya yargılanır ve o günlerde çok para olan 750 Tl cezaya çarptırılır;ödemezse de buna karşılık 100(yüz) ay hapis cezasına...
Kimi, kimsesi olmayan kızcağız,alır eline kalemi ve Meclis Başkanlığına durumunu anlatan bir mektup yazar.
Yıl 1922,aylardan da nisandır.
Yunan Birlikleri Polatlı’ya kadar gelmişlerdir.
Bu durumda dahi Meclis,bu "vatandaş"ın isteğini dikkate alır,durumunu inceler ve cezasının haksız olduğuna kanaat getirilip,verilen hükmün sonuçlarıyla birlikte ortadan kalkmasına 226 sayılı kanunla "karar" verilir.Ki aşağıdaki yazı da Meclis arşivinden alınmıştır.
Daha çok "hoşgörüye" sahip olmamız gereken günlerden geçiyoruz.
Dilerim bu karar ve Timya’nın hakkına gösterilen "özen" -hem de Meclis tarafından-bazılarına kılavuzluk eder/edebilir.
Buradaki derinliği "görmek" ve "anlamak" gerekmez mi ki?
No.226— Arapsun’un Rum mahallesinden
Dimitri kızı Timya hakkındaki hükmün
ref’ine dair Kanun 362:369.