- 1325 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
FINDIK İŞÇİLERİ
Edebiyat Defteri sitesine üye olduğum günden beri, tanıdığım Ayhan Sarıkaya, yazmayı ve okumayı seven değerli bir dosttur. Siteye üye olduğum zamanlar sadece okurdum, Ayhan Bey’in teşviki ve yardımları ile ufak ufak yazmaya başladım. Bende çok hakkı vardır asla inkâr edemem.
Ayhan Bey, uzun yıllar onlarca öykü, roman yazmıştır. Her insan yazdıklarını gelecek kuşaklara bırakmak ister. Bu da kitapla mümkündür. Ayhan Bey, sonunda kendi imkânları ile yazdığı iki romanı bastırmayı başarmıştır.
Tabii bu çok kolay olmadı onun için. Yayınevlerini, matbaaları adım adım dolaşmış ve sonunda bütçesine uygun bir yayınevi bulup yazdıklarını ölümsüzleştirmiştir.
Bunların biri; Mevsimlik Köleler- Fındık işçileri’dir. Diğeri; Korkusuz.
Ben, iki kitabı da okudum ve çok beğendim. Mevsimlik kölelerdeki anlatımı çok hoş… Karadeniz’in fındık bahçelerinde geçen bir mevsimi anlatıyor. İşçilerin kendi aralarındaki dayanışmasını, sürtüşmesini, emeğin sömürülüşünü, hatta işçiler arasında aşkla çarpan yürekleri Ayhan Sarıkaya üslubu ile anlatmıştır.
Her kalemin kendine has bir üslubu olduğu gibi, Ayhan Bey’in de kendine has bir üslubu vardır. Kendisini okuyanlar az çok kalemini ve yüreğini tanırlar. Tanımayanlarda kitaplarını okuyunca tanıyacaklardır.
“Kamyon, ormanın gizemli ortamında hırıltıyla yoluna devam etti. Çam ve gürgen ağaçlarının ihtişamı, gökyüzünün maviliğini perde gibi kapatıyordu. Arada bir yola atlayan tilki ve tavşanlar, ezilmemek için sağa sola kaçışıp, tekrar ormanın derinliklerinde gözden kayboluyorlardı.” Karadeniz’in sık ağaçlı ormanlarını işte böyle güzel betimlemelerle anlatmış Ayhan Bey. Devamını kitaptan okuyacaksınız.
Kitapların hayırlı olsun arkadaşım. Daha nice kitaplarını okumak kısmet olur inşallah. Ayrıca bana bu kitapları yolladığın için çok teşekkür ederim. Dostluğumuz baki olsun.
ADI: MEVSİMLİK KÖLELER – Fındık İşçileri
YAZARI: Ayhan SARIKAYA
Sayfa sayısı: 157
Temin için Hesap numarası: Ayhan Sarıkaya’ nın Ostim- Ankara PTT Şubesindeki 08813732 numaralı hesabına bedelini yatırarak temin edebilirsiniz.
Fiyatı: 10 TL
KORKUSUZ: 15 TL
YORUMLAR
kutlarım Ayhan Bey e duyarlı yardımsever vefalı arkadaşımada sevgiler sunarım..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
her şeden evvel vefalılık budur işte...Size teşekkür,Ayhan Bey'e yayın hayatında başarılar dilerim...İnsan ölür,kitap kalır...selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar
ayhan beyin kitabı hayırlı olsun..
en kısa sürede hemen alacağiım..
zira merak ediyorum..
sevgili emine senide duyarlılığın için kutluyorum..
sevgiyle..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle
Ayhan Beyi Yeni Foça etkinliğinden tanıdım..O t tarihten beri zaman buldukça yazılarını okumaya çalışırım..Böyle güzel çabasından dolayı kendilerini kutluyorum..
...Evet şimdi de Emine hanımdan güzel yazılarını ölümsüzleştirme sini bekliyoruz..Umarım yakında bir etkinlik yapılır..bu güzel dostlarla yenden karşılaşırız...Selamlar dost
Emine UYSAL (EMİNE45)
kitap işine gelince, ben Ayhan Bey kadar cesaretli değilim:( olacak inşallah.
saygılar
öncelikle çok sevindim Ayhan ağabey bu düşünü gerçekleştirdiği için
bunu bizimle paylaşan değerli yürek Emine hanıma da binlerce teşekkür
her iki dost yüreğede saygılar, başarılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
Canım benim vefa bu günlerde ortaya çıkıyor. Teşekkürler dostluk adına yaptığın bu ince davranıştan ötürü. Ayhan Beye de başarılar diliyorum. Sevgilerimle. Çok güzeldi yine yazın.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgiler canım.
Nermin Kaçar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ayhan Bey ile Edebiyat Defterinin Yenifoça'da düzenlediği etkinliğe katılınca tanıştık,aynı masada yiyip
sohbet etme imkânını bulmuştum.
Fırsat buldukca güzel öykülerini okuyorum.
Arkadaşa vefa örneği çok güzel davranış.
Emekli olmadan önce,teknik bir kitap bastırmak istemiştim.
Yayınevleri,kitabım komisyondan geçerse, %50 yayınevinin,%40 dağıtıma,%10 kitap yazarının olurmuş.
Vaz geçmiştim.
Sağlıcakla kalınız...
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar hocam.
Böyle güzel dayanışmaları takdire şayan buluyorum her iki yüreği'de kutluyorum, Ayhan beyin kitapları hayırlı olsun, Emine hanımın'da kitaplarını okumak dileklerimle selamlarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılar
Emine Hanım, öncelikle vefakarlığınızdan dolayı sizi kutlarım.
Bu konuda kalemim döndüğü kadarıyla bir şeyler karalamak istiyorum.
Bir edebiyat sevdalısı olaraktabi ki romanımın olmasını istedim bu zamana dek.Ama kısmet; ölüme çeyrek kala, Azrail'le tokalaşmaya ramak kalaymış.
Öncelikle iki romanımın çıkmasıyla kendimi yazar kabul etmediğim gibi; okuyucular da farklı düşünmesinler. Sadece içimdeki ukteyi gerçekleştirmiş oldum.Edebiyat eleştirmenlerince sıradan bir roman olarak lanse edilmesi de süpriz olmaz benim için.
Neyse; gelelim işin başka yönlerine. Kendimce gerçek olan taraflarına. Ben, laga luga yapmayı sevmem. Zaten bu yaştan sonra madalya meraklısı da değilim.
Yayımlanma öyküsü:
Hiç bir yayınevi benim gibi sıradan bir yazar müsvettesinin kitabını telif hakkıyla yayımlamaz.(Bana öyle oldu, başkasına farklı olabilir belki) İki romanı, sıkı pazarlık sonucunda 4.5 milyara bastırdım.(İkişer bin adet.) Dağıtımını da üstlenme riskine girmedikleri için (kesinklikle paralar dönmüyormuş çünkü)
Gerçek dostluk, insan sıkıntıya girince belli oluyormuş. Çok doğru. Bu sitede kendimce dostluklar çok sınırlı. Bir elin parmakları kadar. Diğerleri bence zahiri görüntü.
Şöyle düşündüm açıkcası: Bu sitenin dünya kadar üyesi var. Söz de hepsi de edebiyat aşığı. Fazla değil beşyüz kişi,merak edip de bu dam ne yazmış diye kitap almış olsa;mesele kendiliğinden çözülür. Kitaplar, böylece değerlenmiş olur.
Bunları yazarken; hiç kimseden medet ummuyorum. Aslında olması gerekeni söylüyorum.
Öyle arkadaşlarla karşılaştım ki; kitap kolisini açmadan geri postaalayanlar bile çıktı.
Sonra site dışındaki insanların durumları da pek iç açıcı değiller. Öyle entel görünümlü, edebiyat meraklıları ile karşılaştım ki hepsi de fos çıktı. Adama kitabı bedava veriyorsun, bir teşekkür bile etmiyor. Bazılarından para almıştım. Bunu duyanlardan , niye bize parayla verdin diye küs bile olanlar var.
Neyse; fazla dallandırıp budaklandırmayalım. Alan da sağ olsun almanyan da...
Kitap bastırmak tek kelime ile maliyet gerektiriyor. Bu hayat şartlarında üç beş kuruş biriktirdiğinde romanın olur. Ama sonrası...İşte o zaman anlarsın hanyayı, Konya'yı...
Bütün arkadaşlara tavsiye ederim...Öğrenecek çok eksiğimiz varmış...
Sana da çok tşk.ediyorum Emine.Telefon etmeseydin yazından haberim olmayacaktı. Zira bugün pazarda perişan oldum. Erkenden yatmıştım.
Selam ve saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Siteminde yerden göğe kadar haklısın. Biz millet olarak m okuma özürlü olduğumuzdan ne kitaba para veriyoruz ne de evimize kadar gelen kitabı alıyoruz. Bu hepimiz için geçerli olmasa da birçok kişi böyle. Sen bu işe girişince yakından görmüş oldun.
Allah'ın izni ile, Sen bu işin altından kalkarsın. Hayırlı olsun. Halik bilmezse balık bilir demişler. Sen yapacağını yaptın bilen bilir.
selam ve saygılar arkadaşım.
emine hanım paylaşım için tebrikler. ayhan beyin kitabıda hayırlı uğurlu olsun.
daha nice güzel eserlerde buluşmak ümidiyle.selamlar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.
Ümid Harun
bazıları hiç okumadan, kendilerini geliştirme çabasına girmeden habire yazıyorlar. ayhan beyin bu yönü güzel.
sizde takdir ederim başka birinin eserine emeğiniz geçtiği için . iy ibir dayanışma.
sağolun.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Size de teşekkür ederim Yazımı okuyup yoruma değer bulduğunuz için.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
Emine'ciğim gerçek bir dostsun. Ayhan Beyin usta kalemini bizler yakınen tanıyoruz. İnşallah okuyucusu da bol olur kitabının. Tebrik ediyor, hayırlı olmasını diliyorum. Sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Emine hanım,
1971 yılında UNESCO tarafından alınan bir kararda,1972 yılını "Uluslararası Kitap Yılı" olarak seçtiğini ve"yazarların teşvik edilmesinin" toplumun görevleri arasında olduğunu görürüz.
Sizin de bu yazınızla yaptığınız bence bu ve güzel.
Bundan dolayı kocaman bir teşekkürü hak ettiniz.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Yazanı tebrik etmek ve desteklemek gerekiyor. Hele ki bu kişi yakın arkadaşımız sa. Okuyanın az olduğu bir toplumda yaşıyoruz. Okuyanımız çok olsun diyorum.
saygılar efendim.
Ne güzel bir yazarı diğer yazarın böylesi destekleyip takdir etmesi, sanatçılar dayanışması ve edebiyata güç katmak adına güzellikler, kutluyorum arkadaşımı bu inceliğinden dolayı, Ayhan Bey'e de başarılar diyorum inşallah nasıp olacak okumak bizlere de sayı ve selamlar değerli dost ..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Hayırlı olsun kitapları okuyanı bol olsun inşallah.Dost yüreğine sağlık Emine, sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle.
GUNUNDEN BİR GUNCEL GERCEĞİN AYANSINI YAZMIŞIN SEVGİLER YAZAN YUREĞİNE BİN SEALM OSLUN CANDAN KUTLARIM
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.