SABIR
SABIR
Sıkıntı ve belalarda sabır etmek iyidir.Sabır felaketin ilk olduğu anda gerekir bunuysa çoklarımız yapamayız.İradesi demir gibi güçlü olanlar Allah a tam teslim olanlarda tam görürsünüz en acı haberlerde metanetle inna ileyhi raciun Allah tan geldik Allah a döneceğiz diyeni.Ya da dünyalıklar içinse Allah verendir dilediği an da verir dilediği anda alır.Zaten bizlere herşey imtihan değil midir
Canlarımız mallarımız,evlatlarımız herşey bizlere emaneten verilmiştir.Emanetlere iyi bakmak korumaksa görevimizdir.Verilen emanetlerde ve gerisin geriye bizlerden alınan emanetlerde hayırlar gizlidir bizler bilemeyiz.Çok defa onlara sabırla sakince isyan etmediklerimizde daha hayırlıları ya bu dünya da ya da ahrette mutlaka karşılığı verilecektir..
Ahrette insanların alınan emanetlere üzülmelerinin yanlışlığını anlayıp ne kadar üzüleceklerini görür gibiyim.Tam tevekkül eden tam Allah a teslim oldum diyen dünya başına yıkılsada sürüm sürüm sürünsede sorgulamadan o haline razı olması imtihan olarak düşünmesi gerekir.Ya da yaptığı hatanın ceremesi olarak düşünmelidir.Diğeriyse rızık kaderde ezelde bellidir.Kimse kendisine ayrılanı yemeden içmeden asla gitmez.Yani ne kadar zaman dilimi kendine ayrılmışsa o kadardır o rızıklardan istifadesi.
Çok defa emanetler sahiplerinden alınıp başkalarına devredilirler.Ozaman da ah vah etmeden tecelliye sabır gerekir.zaten ilk başta bizim miydi ki veren dealanda mülkiyetin tek sahibi diyebilmeli.Yüzünü üsütünü parçalamadan hayatına devam etmelidir.
Ateş düştüğü yeri kor olur yakar.Ama Allah u Teala c.c kullarına asla iki acıyı bir arada yaşatmaz mutlaka bir acı ardından ferahlatan birşey verir.
Ve Allah kullarına bir anneden daha merhametli şefkatlidir.Asla kimseye zulümde etmez.İnsanlar kendilerine zulüm ederler.
Bir insanın kendisine yaptığı kötülüğü bir ordu gelse yapamaz.O halde kendimiz ayaklarımız üzerinde durmasını her zaman bilmeliyiz.
Güçlü olmalı en ufak depremde sarsıntıda yıkılmamalı kırbaç yemişcesine şahlanmalı kuvvetlenmeliyiz.Ey bu canı can kafesinde tutan aciz cesedim sanma ki güçlüsün şöhretlisin seni güçlü kılan Allah a olan inanman imanın tam teslimiyetin ilahi aşkın gücüdür.
İnananlar güçlü olurlar.Sabır her zaman en acı olan ama meyvesi ençokda tatlı olandır.En basit örnek şu olsun bir genç anne hamile olur.Hemen doğum gerçekleşmez 9ay sabretmek zorundadır.Çünkü bebeğin anne karnında gelişmesi o zaman zarfında olur.Bebek doğana kadar da anne baba kendilerini hazırlarlar.Yeni gelecek olana.Sabırla heyecanla beklerler.Dua dua da yalvararak Allah a sığınırlar.Bir aile için en önemli şey erkek ya da kız bebeği değil.Hayırlı vücut azaları düzgün bebektir.Doğduğunda annenin ilk sorusu eli ayağı düzgün mü bebeğin sesini de duyunca dünyalar Onların olur.
Dokuz ay oldukça uzun ama sonuçsa oldukça güzeldir örnekleri artırabiliriz.Onca zaman bekleyen ailenin bebeği doğum anı ya da birkaç saat sonra veya birkaç yaşında evladın vefatı ki acıların en zorudur.Allah onlara sabır metanet versin dilerim.İşte o anki sabır en zor olandır.
Her kim olursa olsun kaybettiğiniz yakınlarınız düşünün yıkanıp kefenlenir artık yüzü örtülecektir mahşere kaldı görüşmek dercesine tutarsınız kendinizi.Gözlerden yaşlar süzülür bazansa gözyaşları kurur boğazlar düğümlenir acıyla buruklukla.Alnına son buse kondurursunuz yada ellerini koklarsınız son defa okşarcasına bakarsınız yüzünün herhattını beyninize kazırsınız.O gün onla sizde ölür kabre girersiniz adeta.Acı bu acı bu anda sabır zor olandır.Allah yardım etsin derim daima.
Birde çok seversiniz canınızdan daha çok her zerrenizi istese verecek gibi.Deseler ki sen kalbini yada bir azanı ver kurtulur alın ben ölsemde o yaşasın dediğiniz bir anda sizi terkettiğinde.İhanet ettiğin de .Görse görmezden geldiğin de.Selam dahi vermediğinde.
Sabır zordur Ama Allah a sığınan onu da atlatır.İhanetiyle seveni ağlatan utansın derim bu halde gözyaşına boğan utansın.Allah er veya geç sabretmeye terkedilenin hakkını diğer zalimden alır.
Zülümle gözyaşlarına boğulanlar Allah a sığınıp sabredilmeye bırakılanlar aslında hiç üzülmesinler kişi ne ekerse mutlak onu biçer .Ya bu dünya da ya ahrette.Kimsenin hakkı kimse de kalmaz.Cennet sabredebilenlerin yeridir.Ne mutlu ALLAH A sığınıp tek ONDAN yardım dileyenlerden.Aslında sabır demek ALLAH belanı versin demektir .Allah sabır versin değil Allah şükrünü artırsın demeliyiz.Daha beter durumda olanlarını düşünüp hoşcakalın.Allah ım sev sevindir kendine habibine yakın eyle.Bulunca sevinen kaybedince üzülen avam ehlinden değil.Varlıkta ve yoklukta daima haline hamd ve şükreden arif kullarından eyle beni amin.
Rabbim seni sen olduğun için sevdim senden başkasını sadece rızan için.
Kendine habibine yakın eyle.Ben demeyi de gizli şirkten saydım.
Sen kendine haibine yakın eyle.Sevdiklerine sevdir .
Sevmediğin hallerden koru hak yol üzere eyle takvada yarışanlardan eyle amin.Ne cennet için ne de cehhennem korkusuyla sevdim seni sen olduğun yaratıcımızsın tek mülkiyetin hakimisin diye sevdim kalbimde en gizlileri bilensin.Ey gözlere nuru veren Rabbimiz sevdiklerini saklar korursun dikenler içinde bu aciz kulunuda koru amin.Sabırlarıma karşı kulum de kendine yakın eyle amin .amin.amin..
Yeganem Nigar Bedirhan
YORUMLAR
"""""""""""""""""""""""Sen kendine haibine yakın eyle.Sevdiklerine sevdir .
Sevmediğin hallerden koru hak yol üzere eyle takvada yarışanlardan eyle amin.Ne cennet için ne de cehhennem korkusuyla sevdim seni sen olduğun yaratıcımızsın tek mülkiyetin hakimisin diye sevdim kalbimde en gizlileri bilensin.Ey gözlere nuru veren Rabbimiz sevdiklerini saklar korursun dikenler içinde bu aciz kulunuda koru amin.Sabırlarıma karşı kulum de kendine yakın eyle amin .amin.amin.."""""""""""""""""""""""""""""""" Bütün yüreğimle katılıyor ve gönülden aminnnnnnnnnnnnn diyorum.... sevgiler Nigar hanım.