- 2560 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZLEMEYİ ÖZLEMEK,,
Ben küçük bir çocuktum babam elimden tutup beni hiç bakkala götürmedi. O yüzden hiç elma şekeri yiyemedim. Hep uzaktan seyrettim iç geçirerek.
Babalarının elinden tutup bakkala giden elma şekeri alıp yiyen çocukları da hiç kıskanmadım ama kızmıyordum da değil.
Beni bir anne dünyaya getirdi. Elleri ayakları öpülesi kadın. Bunu biliyordum ama babamı sadece yıllanmış bir kara kalem fotoğrafından tanıyordum. Hiç görmedim. O yüzden kim saçımı okşasa babam aklıma düşerdi. Bu yüzden çocukların saçlarını okşamak bana yürek dolusu sevgi hazzı verdi hep.
Bir çocuk görsem hemen koşup saçlarını okşarım, karıştırırım; “Varsın düzeltsin bana ne” derim. İçlerinden kızsalar da, çocuk saflığıyla küfür etseler de haz duyarım. Hele bir de saçlarını okşadığım çocuğun yetim olduğunu öğrendiğimde gel keyfim gel. Daha çok okşarım, düzeltirim, şekilden şekle sokarım, tararım.
Bu yaşıma geldim hâlâ elma şekerlerine uzaktan bakarım yine iç geçiririm. O gün bugündür hiç elma şekeri yiyemedim.
O yüzden çocukluğumda hep Allah’a dua ederdim büyümek için. Gün geldi büyüdüm kocaman adam oldum. Yine babam yok, yine elimden tutan yok, yine bakkala götüren yok. Kızıyorum kendi kendime niye kimse bana elma şekeri almıyor diye. Doğum günlerimde pasta kesip çeşitli hediyeler alıyorlar ama elma şekeri almıyorlar. Acaba bilmediklerinden mi, Yakıştıramadıklarından mı?
Param da var yeterince ama yıllarca elma şekeri satan her hangi bir bakkalın önünden geçerken hep niyetlenirim almaya fakat gelin görün ki, kıyamam. Paraya değil beni cimri sanmayın. Kıyamam işte. Alamam. Seyrederim sadece doya doya ve yine boynumu büker uzaklaşırım oradan. Babam gelir aklıma. Yaşasaydı, görseydim, elimden tutup beni bir bakkala elma şekeri almak için götürür müydü acaba?
Elma şekeri alınacak ne bir halim kaldı ne de artık bir gönül kaldı bende. İnsan elma şekeri almamayı bu kadar çok özler mi hiç?
Her bakkal ve markette var iken, kolayca bulunurken; almamayı özler mi?
Ben özlüyorum dostlar. Alırsam özlemimin yok olacağına kıyamıyorum bunu anladınız. İşte bundan dolayı sorup dururum kendime sevgiliye kavuşmak mı mutluluktur yoksa onu arayışa düşmeden aramak mı mutluluktur? Ben aslında özlemeyi özlediğimi anladım.
Yitik ve silik duyguların rağbet gördüğü anlık zevklerin, gündelik aşkların moda olduğu markalaştırıldığı menfaat ve çıkar uğruna bedenlerin, tenlerin, yüreklerin peşkeş çekildiği adına da aşk, sevgi dendiği için bu döneme inat eriyip yok olan bir devrin kapanmasını özlediğim içindir ki Özlemeyi özlüyorum aslında...
Ben bunun için direniyorum. Bunun için mücadele ediyorum. Bende çocukluğumdan kalan bu sevgiyi Bir kardelen sevdasını arayış içerisinde olmadığım ama aradığım o yüreğimi hayalleri ile düşleri ile süsleyen beni sarıp sarmalayan candan seven ve bekleyen bir sevgiliye verdim bir tek hak ettği için,,ve onu inatla ve sabırla bekliyorum,ve hayata direniyorum, diretiyorum. Sevgisizliğin kol gezdiği bu köhnemiş düzene inatla elma şekeri almıyorum.
Çok inatçıyım biliyorum beni bağışlayın dostlar. “sevmek, özlemek, ölümüne cesaret buzdan değil ateşten yürek ister”
Bir elma şekerine aşık olma sevdasıdır benimki. “zor” da; sevdayı büyütmek, yaşatmak, özlemeyi özlemek “kolay” değildir.
Bütün sevgileri, bütün özlemleri bir elma şekeri sevdası ile sevdalandırmak kolay değildir. Her adamım diyenin harcı değildir. Her kadınım diyeninse yüreği yetmez. Kolay olsa idi eğer özlemek bu kadar derinden ve yürekten olur muydu?
İnsanı farklı kılan kimsenin yüreği ile kıyaslanmak değil farklı olmak deli sevdaları özlemeyi özlemektir. Onun için hiç kıyamadım boynu bükükken küçük yaşlarda baktığım elma şekerine büyüyünce uzanmayı. O tat yüreğimden hiç eksilmedi, özlemi hiç yok olmadı. Alan varsın alsın varsın tatsın “BANA NE” ben yine aynı deli sevda ile ve yine iç geçirerek bakkal önlerinden geçerken bile bir gün almayı özlemeyi özlüyorum sadece.
O gün bu gündür hiç elma şekeri almadım alamayacağımda bu gidişle.
Ben seni yetim bir çocuğun,
Saçını okşamak kadar çok severdim.
Ben seni sabır diye içimde büyütür beklerdim.
Yüreğimi süslerdim.
Ben seni bir elma şekeri tadında bakkal önlerinde beklerdim.
Gelişini boynu bükük seyrederdim.
Ben seni: özlemeyi yanımdayken bile özlerdim
Ve ben seni bu yüzden çok sevdim YAR...!
Ve ben seni arayış içinde olmadan,,
Ararım diyar diyar.....
"Kâinatı sevgi üstüne kurmuşsa yüce mevla,"oku" emrinden de önce neden birbirimizi sevmeyelim,vakit henüz geç olmadı"ki....
Sevgiyle kalın
Kenan TİRYAKİ