- 912 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Mimuna...Çöl Çiçeği Olsa İdi..!(3)
Gecelerden nefret ettim...O güzel yataktan nefret ettim..Abbas Hussein’den nefret ettim..
Bir daha porselen kız olmayı hiç düşlemedim..Anladım ki, dışarıdan güzel görünen şeyler, mutluluk vermiyormuş..bedenim, tıpkı porselen kız gibi, cansız duruyor..güzel, ama cansız..
Bu eve yuva değil, manastır ya da kışla demenin daha doğru olacağını çok geçmeden anlıyorum..Çocukların, eve girmeleri yasak..benim, dışarıya çıkmam yasak.. korumalarla konuşmam yasak..Burada güzel olan tek şey, yemekler..kuru bir ekmek değil, bir tas çorba değil..İsimlerini sonradan öğrendiğim ve ik defa tattığım pilavı ve makarnayı çok sevdim..Yemekleri, Leyla Ana yapıyor..
Gözlerimi kapatıyorum..Çöl Çiçeğini düşlüyorum..Çöl çiçekleri, yağmur sularını, kalın yapraklarına saklar, gerektiği zaman, yani kuraklık sırasında idareli kullanarak kendini susuz bırakmaz..Böylece kurumaz..Oysa ben, kendimi..sevgisiz..kuru, kupkuru hissediyorum..
Abbas Hussein, artık denizlere gitmiyor..ama evde bir odası var, oradan komutlar veriyor..Ülkede otorite olmayışı, korsanların ekmeğine yağ sürüyor..Korsanlar, küçük tekneler içinde 10-15 kişilik silahlı gruplar halinde, Somali açıklarına seyreden yük gemilerine, yaklaşarak ateş açıyorlar..sonra ağır silahlarla saldırıyorlar..daha sonra grup içinden bir kaç kişi, gemiye ip atarak yukarıya tırmanıyor..ve kaptanla birlikte mürettebatı rehin alarak, pazarlığa başlıyorlar..Aslında, Somali halkının büyük çoğunluğu, korsanları desteklemekte..çünkü, ülkedeki denetim eksikliğinden yararlanan diğer devletler, bölgedeki zengin ton balığı kaynaklarını, sömürmeye başladılar..ilk korsan eylemleri, teknolojik açıdan daha üstüğn olan bu devletlerin balıkçı gemilerinin kaçırılması ile başladı..Korsanlar, kendilerini korsan olarak değil, güvenlik görevlisi olarak tanımlıyorlar..
Abbas Hussein’in denizdeki sağ kolu Kadida Osman..Kadida Osman, aldığı fidyenin ve ganimetlerin yarısını Abbas Hussein’e teslim ediyor..
--
Artık, gücümün tükendiğini hissediyorum..Geceye, benim.. kesik kesik nefes alışlarım ile akbabaların zafer çığlıkları karışıyor..Onlar beni...ben ise..neyi beklediğimi bilmiyorum.. Herhalde, beklediğim "ümit" idi..
--
Dip not: Somali hakkında edindiğim bilgiler, yazılmış kaynaklardan toplanmıştır.
26/10/2011
Feray Soydan
YORUMLAR
Feray arkadaşım, merakla takip ediyorum.
Üçüncü dünya ülkelerinde kadın olmak çok zor.Bizim ülkemizle kıyaslayınca, onların her yönden çok sıkıntıda olduklarını okuduğum kitaplardan öğrenmiştim.
Size kolay gelsin, değişik bir konu olması ilgimi çekiyor,iyi devam ediyorsunuz, selamlar.
feray soydan
Sevgilerimle
feray soydan
Sevgilerimle
feray soydan
Saygılarımla
O kadar güzel yazmışsın ki etkilenmemek mümkün değil.
Her şeye rağmen vatanımızın kıymetini bilelim.
Paylaşımın için teşekkürler. Sevgiyle kal...
feray soydan
Sevgilerimle
Hiç birşey dışarıdan göründüğü gibi değil ne yazık ki .İsterse dünyanın öbür ucunda yaşa.
Selamlar
feray soydan
Sevgilerimle
Yazılarınızı kaçırmış olduğumu -hem de kurdeleleli oldukları halde- ancak farkettim. Bize nisbeten uzak olan bir kültürü bu öyküyü doğru yazabilmek için araştırmış olmanızı ayrıca tebrik etmek isterim. Üçü de çok güzeldi. Ellerinize sağlık.
(not: ilk yazıda ben kahramanın dövülüp çöle terkedildiğini sanmıştım okurken birşey mi atladım acaba?)
feray soydan
Kahramanımız çölde zor durumda.., yaşadıkları hafızasından aktarılıyor..atlamamışsınız..ben doğru aktarabildim mi diye endişelenmiştim..
Saygılarımla
feray soydan
Saygılarımla