Hayattaki İnce Çizgiler Üzerine
Hayat yaşanması gereken uzun bir yoldur aslında .
Tabi başlangıcı ve sonu insanın elinde olmayan bir yol ancak her yol gibi bu yolda da bazı dönemeçler keskın virajlar sert iniş ve çıkışlar bozuk satıhlar kavşaklar ve hatta ani duruş ve kalkışlar vardır.
Tüm bunları ne diye yazıyorsun diye soracaklar çıkacaktır tabi hemen açıklamaya çalışayım beni ilgilendiren daha doğrusu bu yazımda beni ilgilendiren hayattaki bazı dönemeçler ve kavşaklar zaten bu konuyada başlarken bu dönemeçlerekavşaklara taktığımdan yazmaya karar vermiştim neyse ....
Şimdi biraz açıklama yapacağım nacizane bazen bir an olur hepimiz yaşamışızdır bir insanla tanışırız yada bir şeyler okuruz yada görürüz ve bir bakarız kı bu insan yada bu gördüğümüz yada okuduğumuz konu sanki bize hiçte yabancı değildir bizi anlatmaktadır yada bize ikiz kadar benzemektedir yada daha önce bunu yaşamış gibiyizidir.
Mesela bir insan düşünelim nerdeyse hiç sizi tanımadan sizin düşündüklerinizle aynı şeyleri düşünüyor ve yazıyor olsun bu insan ve siz bu insanı okudukça onu tanımayı onunla gercek bir dost olmayı (ama gercek bir dost) giderek daha fazla arzulamaya başlarsınız . Gün öyle olur kı en sonunda dayanamayıp o insanla tanışırsınız ama işte tam o noktada işlerin büyüsü sanki yıkılır sanki bir el gelir tüm güzellikleri yok eder bir tereddüt olur insan da sanki sanki aynada kendini görebilecek sandığında karşısında başka birini görmesinden kaynaklı ya da o zamana kadar kendisinin düşündüğünden farklı olarak bu insanın başka bir düşünce taşıdığını anlamasından kaynaklı bir soğuma bir korku yaşanır oysa ne güzeldir hersey sadece satırlarda iken yada sadece o anlarda iken sonra yıkılırsınız beklediğiniz yoktur artık ruh ikizi kaybolmuştur o büyü bozulmuştur .
İşte orada bir viraj hatta bir u dönüşü gelir kapıya dayanır ve siz u dönüşünü yaparsınız çunku dost kalmak istediğiniz ruh ikizi bellediğiniz kişi aslında sizden sizin düşündüğünüzden farklıdır ve farklı beklentiler içindedir oysa siz sadece onda bir arkadaş bir dost bellemişinizdir.
Bu u dönüşü o kişiyide incitir istemeden o da aslında hayatta bir u dönüşü yapmak zorunda kalmıştır sizi görünce belkide frene basıp neden geriye gittiğini bile anlamadan yapmıştır bunu ve anlayamamaktadır da .
İş böyle olunca şu noktaya gelinmektedir bu yol kavşaklarında ve u dönüşlerinde aslında hayattaki ince çizgilere saygı duyulması gerektiğine ve tabikide bir güzellik varken bunu yaşamayı bilmeye ve yaşamaya devam etmeye ve eğer burda bu hayat yolunda bir sıkıntı varsa oluşmuşsa ve u dönüşü gerekmişse artık bu dönüşten sonra neden niye sorularını bıkarkıp yola devam etmeye ama eskilerin hatrınada imkan ölçüsünde dostluk bağlarını sürdürebilmeyi denemeye çalışılmalıdır.
Kısaca işin özü hayatta yol ayrımları u dönüşleri ve diğer her ne yaşanıyorsa bunu hep sevgi dolu saygı dolu yaşanmasına ve güzel anılara yer vermesini sağlamaya çalışmalıyız.
Unutmamalıyız ki hayat ince çizgiler üzerinde devam etmektedir.
YORUMLAR
Kısaca işin özü hayatta yol ayrımları u dönüşleri ve diğer her ne yaşanıyorsa bunu hep sevgi dolu saygı dolu yaşanmasına ve güzel anılara yer vermesini sağlamaya çalışmalıyız.
Unutmamalıyız ki hayat ince çizgiler üzerinde devam etmektedir.
Hayat yaşandığı kadardır,ötesi hatıralarda bir iz diyor sanki yazınız.
Beğenerek okudum,tebriklerimle,kardeşcan.Selamlarımla.