KÜTÜPhANE
kalabalık degil içerisi, gayette sessz. herkes kendi ruh halıne göre sectigi kitaplarla başbaşa. konuşuyorlar kendi dillerince, gülüyorlar, aglıyorlar. kitaptan okuyucuyaa sırayet eden bir sürü deneyim..
geniş olmamakla birlikte ferah bir kütüphane. sessizliin sesini bozan kitap sayfalarının çıkardıgı ses. eski kitapların kokusu ,kitap severlerin başını döndürüyor zevkten.. bir kaç masaa ortada, isteyen oturup okuyablsın die, sıra sıra kitap rafları duvar dıbine sıkıştırılmış, , tavanın tahta olmasının verdigi estetik, cddeye bakan büyük bir cam ve kitap severler...
ben mi.. her zaman oturdugum masada, cam kenarı.. elimde bir şiir kitabı .. okudugum şiiri sindirmek için kütüphane önunden gecenleri seyrederim... en son okugum şiirle özdeşleşen şeyler ararım.. yaşlı adamın gözlerindekii yaşama sevincini , küçük çocugun elindeki pamuk şekeri ve genç bir çift... son okudugum şiire uygun bir görüntü arıyorum şimdi.. yalnızlık ismi şiirin. şöyle diyor tanınmayan şair;
kapı önünde bir yavru kedi
karanlık sokagı aydınlatan lambalar
kaldırım taşları
ve eli cebinde bir adam.
iki katlı bir evin
hiç sönmeyen işikları
yol üstünde bir telefon kulubesi
ve yalnız bir adam..
gözlerimi hızlı hızlı gezdiriyorum cadde üzerinde. yeni okuldan çıkan cocuklar, yaşlı bir teyze çiçek satıyr sokak başında, yanından gecen bir sürü insan, işten çıkan yorgun insanların mutsuz yüzleri, tatmın olmayann hırslı gözler, özlerni unutan özenti gençlik.. karşıdaa bir restorant. yemek yinen insanlar.. ve iştee aradıgım o yalnız insan... tek başına oturmuş bir masaya, gözlerini yemekten ayırmadan hızlı hızlı yiyor yemegini ve işte önundeki boş sandelyeye bakıyor dalgın dalgın.. biraz sonra dışarı cıkıyor elinde bir sıgara tuturuyor dertlı dertlı bir eli cebinde uzaklaşıyor....
bir başka sayfayı acıyorum adı sen die. söyle dior şair;
sen bilmezdin beni
ben izlerdim seni.
sen susardın
ben korkardım.
sen üzülünce
ben aglardım.
sen duamdın
aminler dedigim...
gözlerim yine cadede bir genç çift geçiyor hemen önunden kütüphanenin. ama bir sevgi emaresi görünmuyo yüzlerinde. ikisinde de birer maske sadece.. aramaya başladım sen şiirine yakışan bir çıft.. bulamadım.. akşama kadar bekledim kütüphanede , cam kenarında, o masada, caddenin üzerinde, krşı kaldırımda, dükkanda, gördügüm bütün insanlarda aradım.. bulamadım.. bıraktım kitabı.. yürüdüm gecede.. yalnız elim cebimdee....
_safi’’ye_
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.